Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

19.5.10

Οι ερωτώντες Βουλευτές Θοδωρής Δρίτσας Α΄ Πειραιά και Νησιών Παναγιώτης Λαφαζάνης Β΄ Πειραιά

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
Θέμα: Οι προτάσεις του πορίσματος της Επιτροπής Ανωμερίτη για την άρση του
καμποτάζ επιβεβαιώνουν τους κινδύνους απώλειας θέσεων εργασίας για
τους Έλληνες ναυτικούς καθώς και τους σχεδιασμούς για νέες
παραχωρήσεις στους πλοιοκτήτες και τα μεγάλα επιχειρηματικά
συμφέροντα, ενέχοντας κινδύνους για την τουριστική ανάπτυξη συνολικά.


Το περιεχόμενο του πορίσματος της «Επιτροπής Ανωμερίτη» σχετικά με την άρση του καμποτάζ και την ενίσχυση της κρουαζιέρας δικαιολογεί τους φόβους των Ελλήνων ναυτικών, της ΠΝΟ και των ναυτεργατικών σωματείων για την οριστική απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας στον κλάδο της κρουαζιέρας. Οι προτάσεις στις οποίες καταλήγει το πόρισμα σε καμία περίπτωση δεν διασφαλίζουν την εργασία των Ελλήνων ναυτικών αφού:
α) επιτρέπουν την μη ασφάλιση τους στο ΝΑΤ αφαιρώντας από το Ταμείο σημαντικούς πόρους και προτρέποντας με αυτό τον τρόπο τους εργαζόμενους να αναζητήσουν εργασία με επαχθέστερους όρους προκειμένου να μπορέσουν να «ανταγωνιστούν» πληρώματα προερχόμενα από «τριτοκοσμικές» χώρες
β) προβλέπουν τη συγκρότηση Οργανισμού Απασχόλησης Εμπορικού Ναυτικού, οι δραστηριότητες του οποίου όπως περιγράφονται δεν δίνουν λύση στο βασικό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν οι Έλληνες εργαζόμενοι και το οποίο αφορά στο χαμηλό ύψος αμοιβών των πληρωμάτων τρίτων χωρών σε σχέση με τα αντίστοιχα Ελληνικά, ενώ δεν προσδιορίζονται οι πόροι από τους οποίους θα αντλήσει χρήματα ο υπό σύσταση Οργανισμός
γ) δεν καταλήγουν σε συγκεκριμένα συμπεράσματα για τον τρόπο με τον οποίο θα διασφαλιστεί η απασχόληση των Ελληνικών πληρωμάτων και καλείται η Κυβέρνηση να αναζητήσει εκείνη τα μέτρα που θα οδηγούσαν στην αύξηση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών χωρίς η Επιτροπή να είναι σε θέση να τα προσδιορίσει.

Σημειώνεται επίσης ότι η πρόταση που διατυπώνεται για την κάλυψη από τον υπό ίδρυση ΟΑΕΝ των ασφαλιστικών εργοδοτικών εισφορών υπέρ ΝΑΤ, οδηγεί σε σημαντική επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού και των Ελλήνων φορολογουμένων με στόχο μια νέα εισφοροαπαλλαγή υπέρ των εφοπλιστών, σε μια περίοδο που τα πλέον αδύναμα στρώματα της Ελληνικής κοινωνίας καλούνται να σηκώσουν το φορτίο της οικονομικής κρίσης.

Αποκαλυπτικό και πολλαπλά σημαντικό επίσης είναι το γεγονός ότι η Επιτροπή στα συμπεράσματα του πορίσματος αποφεύγει να αξιολογήσει σαφώς τα οφέλη της χώρας και της δημόσιας οικονομίας από την υλοποίηση της πρότασης για άρση του καμποτάζ. Κάποιος θα μπορούσε να μάλιστα να υποθέσει πως η δυναμική είσοδος κρουαζιερόπλοιων εξωκοινοτικών συμφερόντων στις ελληνικές θάλασσες θα υπονόμευσει περαιτέρω την ανάπτυξη τουριστικών περιοχών, ιδιαίτερα σε τομείς όπως η παροχή υπηρεσιών διαμονής.

Η υποχρέωση εκπόνησης μίας σοβαρής και τεκμηριωμένης μελέτης ανάλυσης κόστους – οφέλους είναι αυτονόητη. Η Επιτροπή Ανωμερίτη, όμως, αποφεύγει να αναφερθεί αναλυτικά, με σαφήνεια και τεκμηρίωση στα οφέλη που θα προκύψουν για τη χώρα από την «απελευθέρωση», επικαλούμενη τον περιορισμένο χρόνο που είχε στη διάθεση της προκειμένου να ελέγξει τα κατατεθέντα οικονομικά στοιχεία!!

Είναι αδιανόητο μία αξιόπιστη Κυβέρνηση να προωθεί μία τόσο σημαντική αλλαγή αναφορικά με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της κρουαζιέρας χωρίς τεκμηρίωση του προσδοκώμενου δημόσιου οφέλους και άρα με μοναδικό κίνητρο τις πιέσεις εφοπλιστικών και άλλων επιχειρηματικών συμφερόντων.

Δεν έχουν καν καθοριστεί τα αναγκαία έργα εκσυγχρονισμού λιμενικών υποδομών στον Πειραιά και σε άλλα λιμάνια της χώρας τα οποία γενικώς προτείνονται σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής Ανωμερίτη. Ποιο είναι το κόστος αυτών των έργων, ποιοί θα το επιβαρυνθούν και ποιοι θα ωφεληθούν, η Επιτροπή δε θεωρεί αναγκαίο ή δε μπορεί να το απαντήσει.

Επισημαίνεται ότι η γενικευμένη ασάφεια που επικρατεί και οι κινήσεις που γίνονται δείχνουν ότι αυτό που στην πραγματικότητα ετοιμάζει η Κυβέρνηση μέσω των σχεδίων της ΟΛΠ Α.Ε. είναι μια νέα παραχώρηση δημόσιων υποδομών και πλούτου σε ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα, στο όνομα της «ανάπτυξης». Η διαπίστωση του πορίσματος της Επιτροπής ότι «η αύξηση δραστηριότητας transit και homeporting δημιουργεί επενδύσεις σε υποδομές με συμμετοχή και των μεγάλων ομίλων κρουαζιέρας», ως δογματική διαβεβαίωση καθόλου δεν επιβεβαιώνεται συνήθως. Για μια ακόμα φορά στο όνομα των «επενδύσεων» και της «ανάπτυξης» σχεδιάζεται ένα νέο ξεπούλημα, σε βάρος της εθνικής οικονομίας και σε βάρος των αναγκών και των συμφερόντων των εργαζομένων. Η κυβέρνηση θα πρέπει να αποδείξει με στοιχεία ποια οφέλη θα προκύψουν από τις επιλογές της και ποιοι θα ωφεληθούν.

Με βάση τα παραπάνω

ερωτάται η κα Υπουργός;

1. Σκοπεύει να ακυρώσει άμεσα κάθε σκέψη και πρόταση για άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, αφού μια τέτοια άρση δεν έχει απολύτως καμία αναπτυξιακή και εργασιακή αιτιολογική βάση ενώ αντιθέτως θα επιφέρει δυσμενέστατες παρενέργειες στην απασχόληση, τις εργασιακές σχέσεις, στην προοπτική της κρουαζιέρας και ιδιαίτερα του τουρισμού και πρώτα από όλα στην παροχή υπηρεσιών διαμονής;
2. Έχει αξιολογήσει η κυβέρνηση τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της νέας απώλειας θέσεων ναυτικής εργασίας που θα προκαλέσει η απελευθέρωση του κλάδου της κρουαζιέρας και ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για την «αύξηση της απασχόλησης ελλήνων ναυτικών σε κρουαζιερόπλοια με κοινοτική και μη σημαία» σύμφωνα με την σχετική πρόταση (σημείο 5) του πορίσματος της Επιτροπής Ανωμερίτη;
3. Προτίθεται η κυβέρνηση, στο πλαίσιο των σχεδίων που δρομολογεί για τον κλάδο της κρουαζιέρας, να προχωρήσει στην παραχώρηση λιμενικών υποδομών της ΟΛΠ ΑΕ ή άλλου λιμένα της χώρας σε ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα; Εάν ναι, από ποιες πηγές σχεδιάζει να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση βελτίωσης και ανάπτυξης αυτών των λιμενικών υποδομών, με ποιους όρους και με ποιο όφελος για τα δημόσια οικονομικά;
4. Έχει προχωρήσει η κυβέρνηση σε εμπεριστατωμένη ανάλυση κόστους - οφέλους προκειμένου να επιχειρήσει την άρση του καμποτάζ στο χώρο της κρουαζιέρας και αν ναι ποια είναι τα αναλυτικά αποτελέσματα της;


Οι ερωτώντες Βουλευτές


Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά και Νησιών



Παναγιώτης Λαφαζάνης
Β΄ Πειραιά
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ