Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

20.12.09

Ο ειδικός εισηγητής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Χρήστος Μαγκούφης

Ο ειδικός εισηγητής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Χρήστος Μαγκούφης

Συζήτηση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών ορισμένων ειδικών ταμείων και υπηρεσιών οικονομικού έτους 2010».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η σύνταξη και η υλοποίηση του Προϋπολογισμού αποτελεί μία πολυσύνθετη κοινωνικοοικονομικοπολιτική εξίσωση, παράγωγο ποικίλων δράσεων και παραμέτρων που έρχονται από το παρελθόν, εμφανίζονται στο παρόν και προδιαγράφουν το μέλλον.
Οι κυρίαρχες συνιστώσες που επηρεάζουν τη διαμόρφωση του Προϋπολογισμού στη χώρα μας είναι η στρεβλή δομή του παραγωγικού συστήματος, η δομή και η λειτουργική ικανότητα του κράτους, ο πληθυσμός, ο φυσικός πλούτος, η γεωπολιτική, οι αμυντικές ανάγκες, το διεθνές οικονομικό περιβάλλον με το χρηματοπιστωτικό σύστημα και ο πολιτικός μας πολιτισμός. Κοινή συνισταμένη των παραπάνω οφείλει να είναι η αριστοτεχνική ανάλυση και σύνθεση των δεδομένων με στόχο την ανατροπή των κακώς κειμένων και η ισχυρή πολιτική βούληση για την εφαρμογή μιας ανατρεπτικής στρατηγικής, γιατί απαιτούνται γενναίες συγκρούσεις προκειμένου να έχει μέλλον ο τόπος.
Ο Προϋπολογισμός του 2010 συντάχθηκε μέσα σε ένα δυσμενές περιβάλλον. Η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση οδήγησε σε πρωτόγνωρη ύφεση την παγκόσμια οικονομία, με τρομακτικές επιπτώσεις στο εισόδημα, στην απασχόληση, στην ανάπτυξη, στην κοινωνική συνοχή. Απαιτήθηκε ο κρατικός παρεμβατισμός προκειμένου να διαρθρωθεί το διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα και να διατηρηθεί ο ρόλος του στις αγορές.
Αυτή η κρίση δεν έχει την ίδια επίδραση σε όλες τις χώρες. Στην Ελλάδα προέκυψε με εξαμηνιαία καθυστέρηση έναντι των υπολοίπων της ευρωζώνης. Το χρηματοπιστωτικό μας σύστημα δεν είχε τον ίδιο βαθμό έκτασης στις αγορές και τα προϊόντα που οδήγησαν στην κατάρρευση των μεγάλων διεθνών χρηματοπιστωτικών ομίλων, ένεκα της υφής της ελληνικής οικονομίας και του περιορισμού της δράσης του κυρίως στον ελληνικό και στον βαλκανικό χώρο.
Στη χώρα, σε συντονισμό με την Ευρωπαϊκή Ένωση, επιχειρήθηκε η εφαρμογή σχεδίου στήριξης του τραπεζικού συστήματος ύψους 28 δισεκατομμυρίων, το οποίο εξασφάλισε χρηματοπιστωτική ρευστότητα δίχως, όμως, να υπάρξει ουσιαστικό αντίκρισμα στην πραγματική οικονομία.
Η επίδραση της διεθνούς κρίσης της χώρας μας εντοπίζεται κυρίως στην ναυτιλία και τον τουρισμό και είναι μικρότερη έναντι των άλλων χωρών της ευρωζώνης. Η κρίση στην Ελλάδα είναι εσωτερική, κυρίως δομική και οι ευθύνες κατ’ εξοχήν πολιτικές.
Η Νέα Δημοκρατία δεν μπορεί να εμμένει και να προσφεύγει πλέον στο άλλοθι της διεθνούς κρίσης. Η αποτυχία της στην υλοποίηση του Προϋπολογισμού του 2009 είναι πρωτοφανής. Το αποδεικνύουν τα στοιχεία:
Καθαρά έσοδα μόλις 49,26 δισεκατομμύρια, δηλαδή 13 δισεκατομμύρια λιγότερα από το προϋπολογισθέν. Δαπάνες 71,44 δισεκατομμύρια, δηλαδή 5,5 δισεκατομμύρια περισσότερα από το προϋπολογισθέν. Έλλειμμα 30,56 δισεκατομμύρια, δημόσιο χρέος πλέον των 300 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η αποτυχία του Προϋπολογισμού, όμως, το 2009 αποτυπώνεται και στη σημαντική μείωση του ρυθμού ανάπτυξης κατά 2,3 μονάδες αλλά και στις ποσοστιαίες μεταβολές των βασικών μεγεθών της ελληνικής οικονομίας με πτώση της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 1,5 μονάδα, αύξηση της δημόσια κατανάλωσης κατά 11 μονάδες, μείωση των επενδύσεων κατά 19,8 μονάδες, μείωση των αγαθών και υπηρεσιών κατά 21 μονάδες, μείωση του Α.Ε.Π. κατά 1,2% και με τον πληθωρισμό στο 1,2% και την ανεργία στο 9,3%.

(BA)



(XF)
Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν τις πολιτικές ευθύνες και την εγκληματική ανικανότητα της Νέας Δημοκρατίας να διαχειριστεί τα δημοσιονομικά και να συμβάλλει στην άρση των στρεβλώσεων. Η πολιτική ευθύνη, όμως, της Νέας Δημοκρατίας δεν περιορίζεται μόνο στο 2009, αφορά στα τελευταία πεντέμισι χρόνια διότι, ξεκινώντας από την απογραφή του κ. Αλογοσκούφη έφθασε τη χώρα σήμερα στην υπαγωγή της πιο σκληρής κοινοτικής επιτήρησης. Μια κατάσταση που προσβάλλει τους Έλληνες πολίτες. Εξέθεσε τη χώρα, την κατέστησε ευάλωτη απέναντι στις διεθνείς κερδοσκοπικές μεθοδεύσεις, με αποτέλεσμα τη μείωση της πιστοληπτικής ικανότητας.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με τη νέα δημοσιονομική πολιτική ο Προϋπολογισμός του 2010 έρχεται να αντιμετωπίσει με οραματικό ρεαλισμό τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, χωρίς να χάνει το κοινωνικό περιεχόμενο και προωθεί τη μετάβαση από την απραξία στην πράξη, από το δημοσιονομικό εκτροχιασμό στο νοικοκύρεμα, από τις σπατάλες στη σωστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος, από την αναξιοπιστία στην αξιοπιστία και τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης.
Παράλληλα, ο Προϋπολογισμός προχωρεί στην υλοποίηση των προγραμματικών μας δεσμεύσεων με μέτρα κοινωνικής και δημοσιονομικής πολιτικής, που ενισχύουν την κοινωνική συνοχή και στηρίζουν την πραγματική οικονομία. Τα μέτρα αυτά στοχεύουν στη μείωση του ελλείμματος, στη συγκράτηση του ρυθμού αύξησης του δημόσιου χρέους, στην ενίσχυση των εσόδων, στην περιστολή της κρατικής σπατάλης, σε ένα δίκαιο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα, στην ορθολογική αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, στη στήριξη του εισοδήματος, στην ενίσχυση των οικονομικά ασθενέστερων, στην αύξηση του επιδόματος ανεργίας, στην αύξηση των αγροτικών συντάξεων, στην αύξηση της επιστροφής του Φ.Π.Α. των αγροτών από το 7% στο 11%, στην αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση, για την υγεία, για τις επενδύσεις, στην αύξηση των θέσεων παραγωγικής απασχόλησης και στην αύξηση των δαπανών του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.
Ο νέος Προϋπολογισμός επιχειρεί δημοσιονομική αναπροσαρμογή, μείωση του ελλείμματος στο 9,1% του Α.Ε.Π., δηλαδή, μια μείωση 8,4 δις ευρώ που προκύπτει σχεδόν ισόποσα από την αύξηση των εσόδων και τη μείωση των δαπανών.Ειδικότερα, επιχειρείται μείωση 2,25 δις στις πρωτογενείς δαπάνες, 0,46 δις στις προμήθειες των νοσοκομείων, 0,46 δις στις εξοπλιστικές δαπάνες και αύξηση των καθαρών εσόδων κατά 4,44 δις. Παράλληλα, οι δαπάνες για τόκους προκύπτουν αυξημένες κατά 0,6 δις, ενώ το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων προσαυξάνεται κατά 0,8 δις και ανερχόμενο στα 10,3 δις δηλώνει τον αναπτυξιακό του προσανατολισμό.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σημαντική πολιτική της νέας Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. αποτελεί η φορολογική διεύρυνση στη βάση της πραγματικής κατάστασης των εισοδημάτων και της φοροδοτικής ικανότητας των φορολογουμένων. Η υλοποίηση αυτής της πολιτικής θα γίνει με τα μέτρα της ενιαίας προοδευτικής τιμαριθμοποιημένης φορολογικής κλίμακας για όλα τα εισοδήματα, την εφαρμογή της προοδευτικής φορολόγησης της μεγάλης ακίνητης περιουσίας, την επαναφορά του φόρου κληρονομίας και γονικών παροχών, την κατάργηση αυτοτελούς φορολόγησης για όλα τα εισοδήματα και τα μισθολογικά επιδόματα του δημοσίου, την κατάργηση χαριστικών φοροαπαλλαγών, τη φορολόγηση των διανεμόμενων κερδών στα φυσικά πρόσωπα, τη φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών και τη φορολόγηση των συναλλαγών με off shore εταιρείες.
Παράλληλα για το ΠΑ.ΣΟ.Κ. η πάταξη της φοροδιαφυγής αποτελεί ζήτημα στοιχειώδους κοινωνικής δικαιοσύνης και διαφάνειας, διότι σε διαφορετική περίπτωση τα βάρη θα πέφτουν πάντα στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους. Η Κυβέρνηση έχει την ευθύνη να αναπτύξει έναν αδιάφθορο και αποτελεσματικό φοροεισπρακτικό μηχανισμό, η συγκρότηση του οποίου θα συμβάλλει καθοριστικά στην επίτευξη μιας υγιούς φορολογικής συνείδησης. Ο συνδυασμός της διαφάνειας, της δίκαιης φορολογίας και της ορθής χρήσης των δαπανών επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου, αποτελεί για μας αδιαπραγμάτευτη κυβερνητική προτεραιότητα. Με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής, τον αποτελεσματικό έλεγχο, τη διαφάνεια και τη βελτίωση της φορολογικής διαδικασίας μεταξύ κράτους και φορολογουμένων θα παρθούν τα παρακάτω μέτρα:
(GM)

(BA)
Πρώτον, κατάργηση του Κώδικα βιβλίων και στοιχείων. Δεύτερον, κωδικοποίηση και απλούστευση της φορολογικής νομοθεσίας. Τρίτον, λογιστικός προσδιορισμός όλων των εισοδημάτων. Τέταρτον, αποτελεσματικός έλεγχος όλων των ενδοoμιλικών συναλλαγών. Πέμπτον, ηλεκτρονική παρακολούθηση της αγοράς των καυσίμων για την πάταξη του λαθρεμπορίου. Έκτον, υποχρέωση διατήρησης επαγγελματικών λογαριασμών στις τράπεζες, διασύνδεση αυτών των λογαριασμών με τα πληροφοριακά συστήματα και πρόσβαση σε αυτά των φορολογικών υπηρεσιών. Έβδομον, γενίκευση του πόθεν έσχες στις δηλώσεις και στον έλεγχο. Όγδοον, σύστημα έκπτωσης φόρων μέσω αποδείξεων. Ένατον, κατάρτιση προγράμματος διασταυρώσεων στη διεξαγωγή φορολογικών ελέγχων. Δέκατον, δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των στοιχείων εισοδημάτων και φόρου από εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθερα επαγγέλματα. Eνδέκατον, έλεγχος πόθεν έσχες στους εφοριακούς και παύση καθηκόντων σε όσους από αυτούς αποδεικνύεται ότι δεν δικαιολογούνται τα περιουσιακά τους στοιχεία από τα εισοδήματά τους.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τα προαναφερθέντα μέτρα φορολογικής και εισοδηματικής πολιτικής θα οδηγήσουν στην ενίσχυση των εσόδων τα οποία αποτυπώνονται στον Προϋπολογισμό ανά κατηγορία εσόδων ως εξής: Καθαρά έσοδα τακτικού Προϋπολογισμού ύψους 53.700.000.000 ευρώ, έσοδα προγράμματος δημοσίων επενδύσεων ύψους 3.860.000.000 ευρώ, φορολογικά έσοδα ύψους 54.150.000.000 ευρώ και μη φορολογικά έσοδα ύψους 2.800.000.000 ευρώ.
Τα φορολογικά έσοδα προκύπτουν από άμεσους φόρους ύψους 23.720.000.000 ευρώ εμφανίζοντας αύξηση 8,8% έναντι του 2009 και από άμεσους φόρους 30.420.000.000 ευρώ εμφανίζοντας αύξηση 5,7% αντιστοίχως.
Τα προβλεπόμενα έσοδα βασίζονται στην τάση μεταβολής των φορολογικών εσόδων σε σχέση με την εκτιμώμενη μεταβολή του ονομαστικού Α.Ε.Π., στις προαναφερθείσες φορολογικές ρυθμίσεις, στα μέτρα κατάργησης της φοροδιαφυγής και στη διεύρυνση της φορολογικής βάσης.
Σημαντικό στόχο της Κυβέρνησης αποτελεί η μείωση του λόγου μεταξύ έμμεσων και άμεσων φόρων, ώστε για το 2010 να βρίσκεται στο 1,28% έναντι του 1,32% που ήταν το 2009 και έναντι του 1,45% που ήταν το 2008. Αυτή η στόχευση αποδεικνύει την απόφαση του Πρωθυπουργού Γεωργίου Παπανδρέου και της Κυβέρνησής μας για μια δικαιότερη φορολογική πολιτική.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα αποτελούσε παράληψη, ιδιαίτερα στην τωρινή οικονομική συγκυρία να μην αναφερόμουν στη σχέση μεταξύ πιστωτικών και μη πιστωτικών εσόδων.
Στον τακτικό προϋπολογισμό το 2010 το ύψος των πιστωτικών εσόδων, δηλαδή ο δανεισμός ανέρχεται σε 38.160.000.000 ευρώ έναντι 96.220.000.000 το 2009, με αντιστοιχούντα ποσοστά 41,54% έναντι 66,15%. Το δε ύψος των μη πιστωτικών εσόδων, δηλαδή το άθροισμα των υπολοίπων τακτικών εσόδων και των εσόδων από την Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται στα 53.700.000.000 ευρώ, ήτοι 58,46% για το 2010 έναντι 49.260.000.000 ευρώ, ήτοι 33,85% αντιστοίχως για το 2009.
Στόχος του νέου Προϋπολογισμού είναι να μειωθεί κατακόρυφα ο λόγος μεταξύ πιστωτικών και μη πιστωτικών εσόδων, οδηγώντας τον για πρώτη φορά κάτωθεν της μονάδος στο 0,71%, ενώ για το 2008 ο λόγος ήταν στο 1,25% και το 2009 έφτανε στο τρομακτικό 1,95%, που σε απλά ελληνικά για να γινόμαστε κατανοητοί από τους πολίτες σημαίνει πως τα 2/3 των συνολικών εσόδων του κράτους για το 2009 προέρχονταν από δανεισμό.
Αν αυτό, αγαπητοί συνάδελφοι, δεν αποτελεί την μεγαλύτερη απόδειξη της αποτυχημένης και εγκληματικής πολιτικής της απελθούσης Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας τότε οι λέξεις και οι αριθμοί έχουν χάσει το νόημά τους. Τα μαθηματικά όμως δεν κάνουν λάθος και δεν επιτρέπουν την απώλεια του νοήματός τους. Η Ελλάδα τούτη την ώρα στενάζει από το βάρος του δημόσιου χρέους πλέον των 300.000.000.000 ευρώ, γιατί ο κάθε πολίτης αυτής της χώρας σηκώνει φορτίο χρέους 27.000 ευρώ και πλέον.
Δυστυχώς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, αποτύχατε παταγωδώς. Δεν έχετε πλέον κανένα πειστικό επιχείρημα. Η προσφυγή στο άλλοθι της διεθνούς κρίσης κατέρρευσε. Οι αιτιάσεις σας ότι και οι κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ. αύξησαν το δημόσιο χρέος δεν αντέχουν στον αντίλογο της δικής μας υπαρκτής και αναγνωρισμένης προσφοράς, γιατί την περίοδο 1981-1989 δημιουργήσαμε το κοινωνικό κράτος και δώσαμε ψωμί, παιδεία και υγεία στον Έλληνα πολίτη και την περίοδο 1993-2004 δημιουργήσαμε τη σύγχρονη Ελλάδα των υποδομών, των μεγάλων έργων, των Ολυμπιακών Αγώνων και των εθνικών κατακτήσεων.
(PM)

(4GM)
Αντίθετα εσείς τη μεν περίοδο Μητσοτάκη 1990-1993 που διπλασίασε το χρέος χωρίς αντίκρισμα θέλετε να τη διαγράψετε από τη μνήμη σας, τη δε περίοδο 2004-2009 την αναθεματίσατε εσείς οι ίδιοι γιατί από το «σεμνά και ταπεινά» του Κώστα Καραμανλή περάσατε στο Βατοπέδι και φτάσατε τη χώρα στα πρόθυρα της οικονομικής κατάρρευσης. Απέναντι στην κατάκτηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για είσοδο στην ΟΝΕ με το ευρώ και την αύξηση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας εσείς οδηγήσατε την Ελλάδα στη μείωση αυτής της ικανότητας και στον κίνδυνο της μειωμένης εθνικής της ανεξαρτησίας.
Το μόνο που σας μένει, αγαπητοί συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, είναι να αντικαταστήσετε την εθελότυφλη έπαρση και προσήλωση στα δήθεν επιχειρήματα του γενικού εισηγητή κυρίου Κεφαλογιάννη περί δημιουργικής λογιστικής τα οποία ευστόχως αντικρούστηκαν και από το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης και από τους Βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στην Επιτροπή και να τα αντικαταστήσετε μ’ ένα μεγάλο «συγγνώμη» προς τον ελληνικό λαό, ένα «συγγνώμη» ειλικρινές και αναγκαίο γιατί οι Έλληνες διαθέτουν φιλότιμο. Τώρα είναι για σας η ώρα της αυτοκριτικής, της αυτογνωσίας, της σιωπής. Εύχομαι στο νέο Αρχηγό σας να πετύχει στο έργο του και να μη διαλάθει της προσοχής του η αναγκαιότητα διέλευσης της παράταξής σας από την «κολυμβήθρα» της αυτοταπείνωσης ως αναγκαίας συνθήκης ανάτασης και συμβολής της στη δημοκρατία ως ισχυρή Αντιπολίτευση. Εμείς σας θέλουμε ισχυρή Αντιπολίτευση για να παράγουμε περισσότερο έργο ως Κυβέρνηση.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ήλθε όμως η ώρα να πούμε δυο κουβέντες και για τους φίλους μας τους αγωνιστές της άλλης Αριστεράς. Προφανώς, αγαπητοί φίλοι, θα θέλαμε κι εμείς στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. να εφαρμόσουμε στην πράξη έναν πιο ουτοπικό Προϋπολογισμό ανεπτυγμένης σε μέγιστο βαθμό μορφής κοινωνικής δικαιοσύνης. Τι πιο ευχάριστο για όλους μας; Δυστυχώς όμως είμαστε υποχρεωμένοι να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα των δεδομένων της χώρας στο οικονομικό, κοινωνικό και παραγωγικό πεδίο. Η επίγνωση της κατάστασης μας οδηγεί στο συμπέρασμα της ρεαλιστικής αναίρεσης της ουτοπίας και στην αφύπνιση από ονειρεμένες διαθέσεις.
Προφανώς γνωρίζετε πολύ καλά, όπως κι εμείς, ότι η επίτευξη του σοσιαλιστικού μετασχηματισμού της κοινωνίας προϋποθέτει μεγάλες ρήξεις και συγκρούσεις, αλλά και παράλληλη ωρίμανση των κοινωνικών και πολιτικών συνθηκών. Εμείς το στόχο μας δεν τον αλλάξαμε, όμως γνωρίζουμε, όπως κι εσείς, γιατί αποδείχθηκε ιστορικά το αντίθετο και συμπερασματικά συνεπάγεται ότι για να πετύχουν οι επαναστάσεις και για να έχουν διάρκεια πρέπει να γίνουν ειρηνικά και συνειδητά. Η συνειδητή επαναστατική κοινωνική διεργασία όμως δεν μπορεί να αντικαθίσταται από την επαναστατική «γυμναστική» γιατί είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο, κάτι πολύ ανώτερο και απαιτεί σε κρίσιμες ώρες την ανάληψη της πολιτικής ευθύνης έναντι της χώρας.
Τούτη η ώρα, συναγωνιστές της άλλης Αριστεράς, είναι ιδιαίτερα κρίσιμη γιατί τα δεδομένα είναι άχαρα και δεν κατανοώ το πόσο χαρωπά θα γίνουν από την πολλαπλασιασμένη συχνότητα των διαδηλώσεων του ΠΑΜΕ μετά τη νίκη του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στις τελευταίες εκλογές. Όσες διαδηλώσεις έγιναν αυτό το χρονικό διάστημα δεν είχαν γίνει στα πεντέμισι χρόνια της Νέας Δημοκρατίας.
ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΖΕΚΗΣ: Μάλλον δεν ήσασταν εδώ, ήσασταν εκτός χώρας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΓΚΟΥΦΗΣ: Τούτη η ώρα, αγαπητοί συνάδελφοι, είναι ώρα εθνικής ευθύνης για όλους μας γιατί το έλλειμμα «εκτροχιάστηκε» και γιατί το δημόσιο χρέος αποτελεί εθνικό ζήτημα. Δυστυχώς σήμερα η ρήση του Ανδρέα Παπανδρέου «είτε η Ελλάδα θα αφανίσει το χρέος είτε το χρέος την Ελλάδα» καθίσταται επίκαιρη όσο ποτέ και μας αφορά όλους.
Πέραν όμως των επιτακτικών στόχων της μείωσης του ελλείμματος και της συγκράτησης του δημόσιου χρέους, σημαντικός στόχος του Προϋπολογισμού είναι η οικονομική ανάπτυξη της χώρας στην οποία η Κυβέρνηση στοχεύει με τη συμβολή ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου «πράσινης» ανάπτυξης. Αυτό το νέο μοντέλο ανάπτυξης οφείλει να συμβάλει και θα συμβάλει καθοριστικά στην άρση της στρεβλής δομής του παραγωγικού συστήματος, μηδέ εξαιρουμένων των διαπεριφερειακών και των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων.
Κύριοι Υπουργοί, τα δεδομένα στοιχεία διαμόρφωσης του Α.Ε.Π. για το έτος 2007 με τη συμμετοχή της περιφέρειας Αττικής στο 50% και όλης της άλλης Ελλάδας πλην Αττικής στο υπόλοιπο 50%, καθώς και της συμμετοχής των τομέων παραγωγής στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία με τον πρωτογενή στο μόλις 4%, στον δευτερογενή στο χαμηλό 20% και στον τριτογενή στο απαράδεκτο 76% δείχνουν το τρομακτικό μέγεθος των διαρθρωτικών μας προβλημάτων.
(SX)

(5PM)
Η πολιτική αδράνεια απέναντι στον αυτόματο πιλότο της μεταπρατικής οικονομίας πρέπει να σταματήσει.
Και τούτο θα συμβεί γιατί ο Πρωθυπουργός μας Γιώργος Παπανδρέου, η Κυβέρνησή μας και σύσσωμο το ΠΑ.ΣΟ.Κ., είμαστε αποφασισμένοι να αλλάξουμε την καταστροφική φορά των πραγμάτων.
Σε αυτή την εθνική προσπάθεια καλούμε όλες τις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου, αλλά και όλα τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, να συμβάλουν δημιουργικά.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δυστυχώς η χώρα βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση κι όχι μόνο. Είναι ώρα ευθύνης για όλους. Η Ελλάδα έχει δυνατότητες. Οι Έλληνες έχουν χρέος να ανταποκριθούν άμεσα. Εμείς, εμείς οι πολιτικοί, ακόμα περισσότερο. Εδώ και τώρα!
Προφανώς οι ιδεολογικοπολιτικές συγκρούσεις είναι αναγκαίες. Η επίρριψη, όμως, των πολιτικών ευθυνών προς τρίτους, δίχως ανάληψη στο μερτικό, υποβαθμίζει τον πολιτικό μας πολιτισμό και αυξάνει τα αδιέξοδα.
Η νέα διακυβέρνηση υπό την καθοδήγηση του Γιώργου Παπανδρέου κινείται οραματικά και συνάμα ρεαλιστικά. Προσπαθώντας να ξεφύγει από τη δίνη των παραγόντων της οικονομικής συντριβής με θετικό πρόσημο, κατέθεσε έναν Προϋπολογισμό ανάγκης, αλλά συνάμα ελπιδοφόρο. Σίγουρα δεν είναι άριστος ούτε και αρεστός. Πώς θα μπορούσε άλλωστε; Αξίζει, όμως, της στήριξης όλων μας, γιατί δεν υπάρχει άλλος δρόμος.
Η στήριξή του από όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου δεν σημαίνει τούτη την ώρα, αγαπητοί συνάδελφοι, αναίρεση της ιδεολογικοπολιτικής ταυτότητας. Κατά βάθος τούτη την κρίσιμη ώρα για το μέλλον της χώρας όλοι αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα άρσης των κομματικών συνδρόμων. Η στήριξη του Προϋπολογισμού σήμερα αποτελεί μονόδρομο. Και είναι ώρα ευθύνης, να προχωρήσουμε όλοι μαζί με μία έκρηξη συνειδητής υπέρβασης, ατομικής απελευθέρωσης, συνεισφοράς και εθνικής ανάτασης.
Είναι προφανές, κύριε Πρόεδρε, ότι στηρίζω και ψηφίζω τον Προϋπολογισμό.
Παράλληλα, όμως, σαν Βουλευτής του Νομού Τρικάλων, θα μου επιτρέψετε να καταθέσω για τα Πρακτικά έναν πίνακα με τις προτάσεις μου για τα κρίσιμα θέματα και τα αναγκαία έργα του Νομού Τρικάλων, τα οποία η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. οφείλει να συμπεριλάβει στο πρόγραμμά της προς υλοποίηση. Αυτά αφορούν: Τις υποδομές, μεταξύ των οποίων ο Ε65, ο Αχελώος, το φράγμα Μεσοχώρας, το εθνικό δίκτυο, το Νομαρχιακό δίκτυο, η Σιδηροδρομική Εγνατία, τα αρδευτικά – υδρευτικά – ενεργειακά – περιβαλλοντικά έργα, τα ειδικά περιβαλλοντικά, τα έργα για τον Πολιτισμό, τον Τουρισμό και την Ανάπτυξη, την Παιδεία. Επίσης, αφορούν τις συγκοινωνίες, τον Ο.Σ.Ε., την αποκατάσταση της αδικίας και την επαναλειτουργία της κερδοφόρας γραμμής Intercity Καλαμπάκας – Αθηνών. Αφορούν, όμως, και άλλες νομοθετικές ρυθμίσεις, μεταξύ άλλων και τη Γεωργία.
Τον καταθέτω για τα Πρακτικά.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Χρήστος Μαγκούφης καταθέτει για τα Πρακτικά τον προαναφερθέντα πίνακα, ο οποίος βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ