Άλλο ένα χαμένο ελληνικό καλοκαίρι;
Και το καλοκαίρι του 2017 κινδυνεύει να χαθεί για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων στα ελληνικά νησιά καθώς άφαντο παραμένει το νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει τις σχετικές διαδικασίες.
Ελλείψει νομοθετικού πλαισίου οι ελληνικές και ξένες εταιρίες που επιθυμούν να επενδύσουν στην ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων βγάζουν τη χώρα μας από τα επενδυτικά τους πλάνα και ο ελληνικός τουρισμός καθίσταται αδύναμος να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό γειτονικών χωρών οι οποίες δείχνουν να αντιλαμβάνονται πλήρως την προστιθέμενη αξία που προσδίδει στο τουριστικό τους προϊόν η λειτουργία υδατοδρομίων.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς με ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη ζητά να μάθει πότε επιτέλους η κυβέρνηση θα φέρει προς ψήφιση νομοσχέδιο για τη ρύθμιση αυτής της νέας τουριστικής αγοράς που μπορεί να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και να στηρίξει οικονομικά και κοινωνικά τα ελληνικά νησιά.
Ο κ. Αμυράς αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η Κροατία προχώρησε σε αδειοδότηση έντεκα υδατοδρομίων μέσα σε μία χρονιά ενώ η Ελλάδα χρειάστηκε τρία ολόκληρα χρόνια για να αδειοδοτήσει μόλις τρία.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Γιώργος Αμυράς
Βουλευτής Β΄ Αθήνας – Το Ποτάμι
Αθήνα, 11.04.2017
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΘΕΜΑ: Νομικό πλαίσιο Υδατοδρομίων
Από τον Σεπτέμβριο του 2016, όταν ολοκληρώθηκε κι επίσημα η διαβούλευση έως και σήμερα, το νομοσχέδιο για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων εξακολουθεί να παραμένει στα συρτάρια του υπουργείου Υποδομών. Ελλείψει νομικού πλαισίου με το οποίο θα απλοποιούνται οι διαδικασίες αδειοδότησης, οι εταιρείες που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στον χώρο αδυνατούν να βρουν επενδυτές.
Οι βασικές αλλαγές που προωθούνται αφορούν στη διάρκεια της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας. Η άδεια ίδρυσης, ενώ αρχικώς προβλεπόταν ότι θα είναι 5ετούς διάρκειας, θα μετατραπεί σε αορίστου χρόνου υπό την προϋπόθεση ότι οι εγκαταστάσεις επιθεωρούνται επιτυχώς. Η άδεια λειτουργίας, από την άλλη, θα χορηγείται για αόριστη διάρκεια, όχι μικρότερη των τριών ετών. Προβλέπονται, ωστόσο, αυστηρές προϋποθέσεις για τη διατήρηση της άδειας, που σχετίζονται με συστήματα ασφάλειας καθώς και την εκτέλεση πτητικού έργου.
Δυστυχώς όμως, ακόμη και αν το νομοσχέδιο βρει το δρόμο του προς την Βουλή μέσα στο επόμενο διάστημα, η όποια δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πτητικού προγράμματος βρίσκεται ρεαλιστικά, πολύ μακριά και μάλιστα εκτός της θερινής τουριστικής περιόδου της χώρας μας. Χρειάστηκαν τρία ολόκληρα χρόνια για να προχωρήσει η αδειοδότηση μόλις τριών υδατοδρομιών (Κέρκυρας, Παξών, Πάτρας) με το τελευταίο να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Τη στιγμή που γειτονικές χώρες μέσα σε μία μόνο χρονιά έχουν αδειοδοτήσει τριπλάσιο αριθμό.
Χάσαμε ως χώρα ακόμη ένα καλοκαίρι, που σημαίνει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας χαμένες και λιγότερα έσοδα από τον τουρισμό.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
Πότε επιτέλους θα φέρετε προς ψήφιση το νομοσχέδιο για την ίδρυση και λειτουργία των υδατοδρομίων;
Έχετε φροντίσει να ορίσετε τα υδάτινα πεδία, ώστε να εξασφαλιστεί από την αρχή η ορθή λειτουργία της νέας αυτής αγοράς;
Έχετε προβλέψει με ποιον τρόπο ο συνδυασμός της ακτοπλοΐας και της αεροπλοΐας θα καλύψει τις αναπτυξιακές και κοινωνικές ανάγκες των νησιών μας;
Θα απλοποιήσετε τις διαδικασίες αδειοδότησης στο νέο νομοθετικό πλαίσιο, ώστε να δημιουργηθεί ένα υγιές περιβάλλον προσέλκυσης επενδυτών χωρίς τη γνωστή γραφειοκρατία που σκοτώνει κάθε επενδυτική προσπάθεια εν τη γενέσει της;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αμυράς, Β’ Αθήνας