Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

2.2.11

ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Β΄ Θεσσαλονίκης

 ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΑ 
ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΑΣΥΛΟ


ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση):Το λόγο έχει τώρα η Ειδική Αγορήτρια του ΣΥΡΙΖΑ κυρία Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου.
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Όσον αφορά αυτό που συζητάμε, ήδη έχουμε τοποθετηθεί από χθες, όπως άλλωστε κάναμε και στην Επιτροπή.
Επί της αρχής, λοιπόν, καταψηφίζουμε το σχέδιο νόμου που μετατρέπει το «ΤΕΜΠΜΕ Α.Ε.» σε «ΕΤΕΑΝ Α.Ε.»
Όσον αφορά το άρθρο πρώτο, η εποπτεία από την Τράπεζα της Ελλάδος υπήρχε και στο ΤΕΜΠΜΕ στο άρθρο 9 του ν. 3066 και στην απόφαση 6/2002, που αφορούσε τους κανόνες για την κεφαλαιακή επάρκεια, τη ρευστότητα και τη ρύθμιση των κατηγοριών τοποθεσιών, όπου το ΤΕΜΠΜΕ επενδύει τα διαθέσιμά του. Εδώ η εποπτεία της Τράπεζα της Ελλάδος δεν εξειδικεύεται, αλλά το πλαίσιο εποπτείας θα εξειδικευθεί με απόφαση της ίδιας της Τράπεζα της Ελλάδος.
Επίσης, υπάρχει ρητά εποπτεία από τον ίδιο τον Υπουργό σε ό,τι αφορά την πολιτική και τη δράση της Α.Ε., ενώ στο ΤΕΜΠΜΕ ο κύριος Υπουργός όριζε το πρώτο διοικητικό συμβούλιο, τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο της εταιρείας βάσει του ν. 3066. Η άποψή μας είναι ότι δεν μπορεί η τράπεζα να αξιολογεί, κάτι που φυσικά είναι αρνητικό.
Όσον αφορά στο άρθρο δεύτερο, που αφορά το Καταστατικό και πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 4 του Καταστατικού, ήθελα να πω ότι δεν γίνεται σαφής ο ορισμός της έννοιας «καινοτομία», προκειμένου να συμφωνήσουμε στο τι περιλαμβάνει και τι όχι. Από τη στιγμή που θα συμπεριληφθούν και τα ΣΔΙΤ και η διαχείριση υδάτινων πόρων, η υδροηλεκτρική ενέργεια, οι εκτροπές και η γεωθερμία, δεν θα υπάρχουν διαθέσιμα χρήματα για να χρησιμοποιηθούν σε άλλου είδους επιχειρήσεις. Αφήνετε, δηλαδή, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να νομίζουν ότι είναι μέσα. Βεβαίως, λόγω του επενδυτικού νόμου, γνωρίζουν ότι όλη αυτή η ιστορία έγινε για τις μεγάλες επενδύσεις. Φαίνεται ότι οι προτεραιότητές σας αφορούν μόνο αυτές –και δεν θα αναφερθώ στο αν είναι καταστροφικές ή όχι- των οποίων τα κριτήρια αξιολόγησης θα ορίζονται μέσα από τον επενδυτικό νόμο και σύμφωνα με τα όσα θέλει το Υπουργείο.
Το «ΕΤΕΑΝ Α.Ε.» θα διαχειρίζεται το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με μια απλή απόφαση Υπουργών. Αυτό που συμβαίνει είναι τα εθνικά και τα κοινοτικά κονδύλια να αξιολογούνται με βάση τα κριτήρια των τραπεζών, αφού τον πρώτο λόγο στη συνεπένδυση τον έχουν οι τράπεζες.
Αν από τη μεριά μας υπήρχε αυτή η κριτική όσον αφορά το ΤΕΜΠΜΕ –δηλαδή, ότι στην τραπεζική λογική η αντιμετώπιση των αιτήσεων βάσει κριτηρίων του χρηματοπιστωτικού συστήματος που αποτελεί τροχοπέδη- φανταστείτε τώρα με το «ΕΤΕΑΝ Α.Ε.»! Αυτό το ζήτημα για μας είναι αδιανόητο!
Επίσης, προκύπτει και ένα άλλο θέμα που αφορά την παράγραφο γ’ του άρθρου 4 και το γεγονός ότι εκλείπει η δυνατότητα του διοικητικού συμβουλίου της Εταιρείας να προσφεύγει σε δραστηριότητες, που έχουν να κάνουν με δανειοδοτήσεις, με επιδότηση επιτοκίου. Αυτό τώρα αφήνεται να γίνει μόνο εάν υπάρχει ανάλογη εξουσιοδότηση από τον Υπουργό.
Όσον αφορά στο άρθρο 7 του Καταστατικού, εμείς λέμε να οριστεί ότι οι μετοχές δεν πρέπει και δεν είναι δυνατόν να μεταβιβάζονται, διότι αυτές είναι μετοχές του δημοσίου.
Όσον αφορά στο άρθρο 11 που αφορά το Διοικητικό Συμβούλιο, πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν μέλη και από τους επαγγελματικούς φορείς και τα επιμελητήρια, προκειμένου να υπάρχει κοινωνικός έλεγχος.
Στο ΤΕΜΠΜΕ, στο πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο, όπως είπα και πιο πάνω, ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος οριζόταν από τον Υπουργό Ανάπτυξης, ενώ εδώ τα ορίζει η Γενική Συνέλευση.
Όσον αφορά τα θέματα επιλογής του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου, η πρότασή μας είναι να επιλέγονται με δημόσιο διαγωνισμό και αυτές οι επιλογές να έρχονται στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για έγκριση, όπως έρχονται και αρκετές άλλες.
Όσον αφορά το άρθρο τέταρτο και τον κανονισμό λειτουργίας που θα συνταχθεί και θα ορίζει την παροχή εγγυήσεων, αυτός θα πρέπει να εντάσσεται στο πλαίσιο εποπτείας του «ΕΤΕΑΝ Α.Ε.» και θα αποφασίζει η Τράπεζα της Ελλάδος, βάσει του άρθρου 1 του Καταστατικού. Ενώ για το ΤΕΜΠΜΕ η εγγύηση κυμαινόταν από 40% έως 70% του ύψους της πίστωσης, για το ΕΤΕΑΝ μπορεί να φτάσει μέχρι το 80%. Η Τράπεζα της Ελλάδος έχει κυρίαρχο λόγο στην εποπτεία και στον καθορισμό της δράσης και της λειτουργίας του Ταμείου. Θα πρέπει να αξιολογηθεί εάν αυτό είναι θετικό ή αρνητικό. Βεβαίως για μας είναι δεδομένο. Η άποψή μας είναι ότι δεν μπορεί η Τράπεζα της Ελλάδος να αξιολογεί. Οι τράπεζες λειτουργούν ανεξέλεγκτα, κάτι που εσείς το ενισχύετε.
Όσον αφορά στο άρθρο πέμπτο, θα ήθελα να πω ότι η στελέχωση του ΕΤΕΑΝ χρειάζεται ανθρώπους έμπειρους και ανθρώπους εξοικειωμένους με το αντικείμενο. Θα πρέπει να υπάρχει σαφής δέσμευση και χρονοδιάγραμμα στελέχωσης του ΕΤΕΑΝ με εξειδικευμένο προσωπικό που να μπορεί να εξυπηρετήσει τους στόχους.
Όσον αφορά τους εργαζόμενους και το προσωπικό και το εργασιακό καθεστώς, έχουμε καταθέσει τροπολογία και θεωρούμε ότι θα πρέπει το Υπουργείο να τη δει και να τη συμπεριλάβει στο σχέδιο νόμου.
Για τις υπόλοιπες υπουργικές τροπολογίες θα μιλήσω στη δευτερολογία μου. Όμως, έχει κατατεθεί η τροπολογία των συναδέλφων από τη Νέα Δημοκρατία.
Από χθες ζητούμε αυτή η τροπολογία να αποσυρθεί γιατί δεν έχει να κάνει με το νομοσχέδιο. Είναι ενός άλλου Υπουργείου. Παρόλα αυτά, επειδή και βάσει του κανονισμού της Βουλής θα πρέπει τουλάχιστον τριάντα Βουλευτές να το ζητήσουν, θα μπορούσε και ο κύριος Υπουργός να είχε τοποθετηθεί εδώ πέρα και να μην συζητιόταν αυτή η τροπολογία.
Όμως, επειδή αυτό το θέμα μπαίνει –και δεν έγινε καμία αναφορά από την πλευρά του Υπουργείου- και έχει γίνει ολόκληρο ζήτημα, να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Το άσυλο δεν είναι κανένα εφεύρημα της Αριστεράς, για να καλύπτει τους αναρχικούς και τους χωρίς χαρτιά μετανάστες, διότι αυτό ακούμε συνεχώς. Είναι ένα στοιχείο που εμφανίζεται ξανά και ξανά, ήδη από την αρχαιότητα, μολονότι τότε άσυλα ήταν οι ίδιοι οι ναοί.
Αν θέλουμε να πάρουμε τα πράγματα ιστορικά, τότε θα πρέπει να αποδεχθούμε ότι η έννοια του πανεπιστημιακού ασύλου πάει μακριά, δεν είναι ίδιον της μεταπολίτευσης, μολονότι λόγω του Πολυτεχνείου απέκτησε –και καλώς- μια βαρύνουσα σημασία. Ήδη από τον 19ο αιώνα αποτελούσε εθιμικό δίκαιο η απαγόρευση της εισόδου αστυνομικών χωρίς άδεια.
Τυπικά τουλάχιστον, ο θεσμός υφίστατο ακόμη και στις πιο αυταρχικές περιόδους. Και όντως μεταπολιτευτικά και μέχρι το 1982 –οπότε κατοχυρώνεται με το ν. 1268- είχαν γίνει πολλές ένθερμες συζητήσεις. Η Δεξιά απέρριπτε κάθε πρόταση για θεσμοθέτηση.
Ισχυρίζονται οι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας ότι το άρθρο 3 του ν. 3549/2007 περιττεύει γιατί η ακαδημαϊκή ελευθερία κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα βάσει του άρθρου 16. Δικός σας νόμος είναι ο ν. 3549/2007, είναι ο νόμος Γιαννάκου.
Μιλάμε όμως για το άρθρο 16, ένα άρθρο που λυσσαλέα θελήσατε, κύριοι συνάδελφοι, να αναθεωρηθεί, όπως βέβαια και κάποιοι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ στην προηγούμενη αναθεωρητική Βουλή. Ας μην παραβλέπουμε το γεγονός ότι προφανώς το Σύνταγμα απαιτεί εκτελεστικό νόμο, για να ισχύσει και να εξειδικευτεί.
Ισχυρίζονται οι συνάδελφοι από τη Νέα Δημοκρατία –και όχι μόνο οι συνάδελφοι από τη Νέα Δημοκρατία- ότι το άσυλο αποτελεί νησίδα πρόσφορη για την τέλεση κάθε είδους παράνομων πράξεων. Αλήθεια, πιστεύει κανείς ότι η παρανομία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το άσυλο; Ας μας το πει εδώ! Δεν είναι το άσυλο που δημιουργεί τη βία, ούτε είναι εκείνο που ενισχύει τη βίαιη συμπεριφορά, κύριοι συνάδελφοι! Δεν φταίει το άσυλο που ο αντικοινοβουλευτισμός στην κοινωνία έχει «χτυπήσει κόκκινο» ή που οι άνθρωποι βρίσκονται σε αδιέξοδο και καταλήγουν να υιοθετούν ακραίες μορφές δράσης και συμπεριφοράς.
Ακούσαμε τον ισχυρισμό ότι είναι ώριμο αίτημα της κοινής γνώμης η κατάργηση του ασύλου. Δεν βλέπετε ότι πραγματικά μεγάλη είναι μόνο η επιθυμία για κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας με τα αίσχη της SIEMENS και του Βατοπεδίου και πολλά άλλα που έχουν γίνει, με τον ανελέητο προσωπικό πλουτισμό των πολιτικών παραγόντων και την κακοποίηση του δημοσίου πλούτου;
Η Αριστερά βάλλεται πανταχόθεν, ότι δήθεν υποθάλπει εγκληματικές συμπεριφορές. Επιμένουμε, μεταξύ άλλων, σε αυτή τη συζήτηση γιατί όλη αυτή η υπερβολική αντίδραση επιδιώκει να θεμελιωθεί στον εξής παράλογο ισχυρισμό: Ότι δηλαδή, είναι ο χώρος της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών και της καταχώρησης των ακαδημαϊκών ελευθεριών που δημιουργεί την ανομία!
Αυτό μας λέτε όλοι εδώ μέσα –ή τέλος πάντων αυτοί που καταθέτετε την τροπολογία και μαζί και άλλοι που την στηρίζουν- ότι δηλαδή, όσοι κυκλοφορούν σήμερα στην Αθήνα πραγματικά θεωρούν ότι πουθενά δεν διαπράττονται εγκληματικές πράξεις παρά μόνο στο πανεπιστημιακό άσυλο!
Για την ασυλία της «Χρυσής Αυγής» στον Άγιο Παντελεήμονα, όπου η αστυνομία δεν παρεμβαίνει –ούτε με χίλια παρακάλια- τι έχουν να πουν οι Βουλευτές εδώ, οι συνάδελφοι από τη Νέα Δημοκρατία; Δεν αναρωτιέστε γιατί αυτό είναι το μόνο πραγματικό γκέτο αυτή τη στιγμή; Ή μήπως οι κύριοι συνάδελφοι θεωρούν ότι η απεργία πείνας συνιστά εγκληματική πράξη; Συνιστά; Γιατί αυτό φαίνεται από την αιτιολογική σας έκθεση, κύριοι συνάδελφοι.
Είναι η ίδια η ακραία διεκδίκηση που σας προκαλεί τόσο απέχθεια; Τους θέλουμε τους μετανάστες χωρίς χαρτιά για να μας καθαρίζουν τα τζάμια των Υπουργείων και όταν αυτοί σκοτώνονται, να μην βγάζουμε ούτε μια ανακοίνωση; Και όλοι γνωρίζετε ότι τους μετανάστες μπορεί και να τους έχετε στα σπίτια σας, στους κήπους σας, να σας έχουν κτίσει τα σπίτια, να σας τα καθαρίζουν.
Και τώρα, αφού τους έχουμε χωρίς χαρτιά, αφού τους έχουμε σαν ανθρώπους-αντικείμενα, για να χρησιμοποιούνται και να πλουτίζουν κάποιοι –και δεν είναι προσωπική η επίθεση, είναι πολιτική η επίθεση- φθάνουμε σε αυτό το σημείο, να θέλουμε δηλαδή να τους στείλουμε στο πυρ το εξώτερο! Στο κάτω-κάτω το πανεπιστημιακό άσυλο αφενός δεν παρέχει ποινική ασυλία και αφετέρου δεν μπορεί να απαλλάσσει από την ποινική ευθύνη, όταν διαπράττονται αυτόφωρα κακουργήματα ή αυτόφωρα εγκλήματα κατά της ζωής.
Νόμος Γιαννάκου: Ο νόμος είναι σαφής. Η επιθυμία κατάργησής του έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι κύριοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας και του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού και πολλοί από το ΠΑΣΟΚ θεωρούν πως η πανεπιστημιακή κοινότητα είναι ανάξια να προστατεύσει το χώρο του πανεπιστημίου ...
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Παρακαλώ ολοκληρώστε.
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Τελειώνω, κυρία Πρόεδρε.
Και είναι το ίδιο το αυτοδιοίκητο του πανεπιστημίου και οι φορείς του ασύλου –δηλαδή, οι διδάσκοντες και οι διδασκόμενοι, η πανεπιστημιακή κοινότητα- που στιγματίζεται και που ως τέτοια επιθυμείτε εμφανώς να καταργηθεί, να γίνει δηλαδή η προέκταση της αγοράς των επιχειρήσεων και των μάνατζερς. Αυτό επιθυμείτε!
Ας μην ξεχνάμε ότι ο ν. 1268/1982, ένας αντικειμενικά προοδευτικός νόμος, θεμελιωνόταν σε τρεις επιταγές: Πρώτον, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες. Δεύτερον, η παιδεία αποτελεί αποστολή του κράτους. Τρίτον, τα ΤΕΙ είναι πλήρως αυτοδιοικούμενα. Τα δύο από τα τρία είναι ήδη στο στόχαστρο.
Εγώ καλώ τον Υφυπουργό Παιδείας να μην συνεχίσει αυτή η συζήτηση για την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, διότι καταλαβαίνετε ότι αυτό παραβαίνει το Σύνταγμα, τα ανθρώπινα δικαιώματα και δεν υπάρχει κανένας μα κανένας λόγος συνεχώς να γίνεται αυτή η κουβέντα με πρόσχημα το οτιδήποτε.
Καταψηφίζουμε βεβαίως και τα άρθρα του παρόντος σχεδίου νόμου.
ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ


ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Παρακαλείται τώρα η Ειδική Αγορήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, η κ. Αμμανατίδου Πασχαλίδου να λάβει το λόγο. Έχετε το προνόμιο να κλείνετε τη συνεδρίαση από πλευράς Βουλευτών.
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα όμως, μια διευκρίνιση ή να δώσω αν θέλετε μια απάντηση στον προηγούμενο συνάδελφο. Η Αριστερά πάντα είχε εθνική συνείδηση και το απέδειξε, ειδικά στη νεώτερη ιστορία με τη δράση της και με όλα αυτά που πάλεψε.
Η Αριστερά έχει και εθνική συνείδηση και ταξική συνείδηση και η Αριστερά, κύριε Πρόεδρε, μπορεί να είναι και διεθνιστική και θα είναι πάντα –γι’ αυτό είναι και Αριστερά- με όλους όσους είναι κατατρεγμένοι και αφαιρούνται τα δικαιώματά τους για μια ζωή με αξιοπρέπεια.
Περνώντας τώρα στο σχέδιο νόμου, τροποποιήσεις κατέθεσε ο κύριος Υπουργός και για το άρθρο 5. Όμως, δεν έκανε δεκτή μια τροπολογία μας που είχε να κάνει με τους εργαζόμενους στο ΕΤΕΑΝ.
Θα διαβάσω επί λέξει το άρθρο 5 παράγραφος 1 της τροπολογίας: «Το προσωπικό που υπηρετεί στην ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ μεταφέρεται αυτοδίκαια στην Εταιρεία (ΕΤΕΑΝ ΑΕ) με την ίδια εργασιακή σχέση –αορίστου χρόνου, δηλαδή- και συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε αυτήν με τις ίδιες μισθολογικές αποδοχές».
Και προχωρώ στην παράγραφο 2 του άρθρου 5 της ίδιας τροπολογίας: «Το υπάρχον προσωπικό της ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ διατηρεί τις θέσεις και τις ειδικότητες που καταλάμβανε στην ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ, οι οποίες και θα προβλέπονται στο νέο Κανονισμό Λειτουργίας της ΕΤΕΑΝ ΑΕ που θα καταρτισθεί μεταξύ της ΕΤΕΑΝ ΑΕ και του Σωματείου των Εργαζομένων σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1876/90 για τις Συλλογικές Διαπραγματεύσεις».
Στο ίδιο άρθρο, η παράγραφος 7 λέει τα εξής: «Κατά τις διατάξεις του ν. 1876/1990, καταρτίζεται και ο Κανονισμός Προσωπικού με τον οποίο καθορίζονται οι κανόνες που διέπουν την υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού της Εταιρείας, τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις αυτού».
Επίσης, στην ίδια τροπολογία, στο άρθρο 4 παράγραφος 2 α) αναφέρονται τα εξής: «Στον Κανονισμό Λειτουργίας καθορίζονται με τη σύμφωνη γνώμη των εκπροσώπων των εργαζομένων –Σωματείο Εργαζομένων- στο βαθμό που τους αφορά: Η οργανωτική δομή της εταιρείας, οι αρμοδιότητες των λειτουργικών μονάδων και ο τρόπος λειτουργίας, οι θέσεις ευθύνης με τα απαιτούμενα προσόντα για κάθε μία από αυτές, καθώς και η περιγραφή συστημάτων εσωτερικού ελέγχου». Ακόμα και τώρα, κύριε Υπουργέ, μπορείτε να την εντάξετε.
Περνώντας τώρα στην τροπολογία που αφορά το Οικονομικό Επιμελητήριο, θα ήθελα να πω ότι η τροπολογία που έχετε καταθέσει, προχωρά σε μια διεύρυνση των Σχολών των ΤΕΙ που μπαίνουν στο Οικονομικό Επιμελητήριο. Αυτό φαίνεται θετικό, αλλά με την παρατήρηση αυτή η εγγραφή να έχει πλήρη δικαιώματα. Μάλλον, όμως, δεν έχει.
Δεύτερον, εδώ αναφέρεστε και σε όσους έχουν τελειώσει μια πανεπιστημιακή σχολή, για παράδειγμα Θεολογική, αλλά έχουν κάνει ένα μεταπτυχιακό ενός έτους, για παράδειγμα, στη Βουλγαρία. Και αυτοί έχουν το ίδιο δικαίωμα αν ασκούν το επάγγελμα. Δηλαδή, πάνε σε κάποιον συγγενή τους και παίρνουν και ένα πιστοποιητικό που λέει ότι εργάζονται σε ένα λογιστικό γραφείο. Αυτοί έχουν τα ίδια δικαιώματα με αυτούς που κάθισαν πολλά χρόνια στα θρανία και έχουν σπουδάσει λογιστικά. Αυτό θα πρέπει να το δείτε, κύριε Υπουργέ. Σ’ αυτήν την τροπολογία ψηφίζουμε «ΠΑΡΩΝ».
Όμως, επειδή εδώ αναφέρεστε και στα ΤΕΙ, θα ήθελα να αναφέρω πως υπάρχουν ΤΕΙ που κλείνουν. Υπάρχει το έκτακτο προσωπικό του ΤΕΙ Πειραιά και Θεσσαλονίκης που έχει προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας. Πρόκειται για ένα σοβαρότατο ζήτημα που η Κυβέρνηση δεν έχει δει. Έχει ως ομήρους ωρομίσθιους καθηγητές και έκτακτους εκπαιδευτικούς και χρωστάει στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης 2,5 εκατομμύρια ευρώ και 1 εκατομμύριο 800 χιλιάδες στο ΤΕΙ Πειραιά. Δεν γίνονται προσλήψεις και υπάρχει συνεχώς μια υποβάθμιση της παιδείας. Όταν κάνετε κάτι, θα πρέπει να το κάνετε ολοκληρωμένο και προς τη θετική κατεύθυνση. Αν θέλετε να κλείσουν και τα ΤΕΙ γιατί προς τα εκεί πάνε, ή να εμπορευματοποιηθεί κι άλλο η δημόσια παιδεία, νομίζω ότι είστε σε πολύ λάθος κατεύθυνση.
Πάμε τώρα στις άλλες δυο τροπολογίες και τελειώνω μ’ αυτές, κύριε Πρόεδρε.
Όσον αφορά την τροπολογία που αναφέρεται στο Εθνικό Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας και Ανάπτυξης, την καταψηφίζουμε, διότι η δημιουργία των πέντε –αντί της μίας- θεματικών επιτροπών εμπειρογνωμόνων είναι μια αρνητική εξέλιξη και μεταξύ άλλων θα σημαίνει ότι δεν θα συντάσσεται μια ενιαία έκθεση για την εξέλιξη της οικονομίας και τη θέση της στο διεθνές περιβάλλον, αλλά πέντε εκθέσεις που θα μπορούν να είναι περισσότερο ή λιγότερο τεχνικές.
Κατά την προηγούμενη περίοδο 2003-2009, οι ουσιαστικές συζητήσεις γινόταν στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων και αφορούσαν μεγάλα θέματα της οικονομίας και της απασχόλησης. Αυτές οι συζητήσεις μεταφερόταν στην Ολομέλεια του Εθνικού Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας και Ανάπτυξης (ΕΣΑΑ) ως αντιπαραθέσεις σχετικά με ζητήματα οικονομικής ή κοινωνικής στρατηγικής και όχι ως διαφωνίες σχετικά με επιμέρους τεχνικά ζητήματα.
Επίσης, καταψηφίζουμε και την τελευταία τροπολογία που αναφέρεται στον Οργανισμό Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων.
Σας ευχαριστώ.
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ