ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Τον Αξιότιμο Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.
ΘΕΜΑ: « Μειωμένος είναι ο ελληνικός στόλος, λόγω της γραφειοκρατίας»
Σε κατακόρυφη πτώση βρίσκεται ο ελληνικός στόλος εξαιτίας των πειραματισμών της κυβέρνησης στην ναυτική πολιτική. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Θαλασσίων Μεταφορών, ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν κατά το 2010 σε αγορές 285 πλοίων, τα πλοία που ύψωσαν την ελληνική σημαία το προηγούμενο έτος, αυξήθηκαν μόνο κατά 102. Από την άλλη, διαγράφηκαν 117 πλοία από το ελληνικό νηολόγιο, με αποτέλεσμα να σημειωθεί εντέλει μείωση του ελληνικού στόλου. Τα παραπάνω στοιχεία, αποδίδονται σύμφωνα με τους ναυτιλιακούς κύκλους στην επιλογή της κυβέρνησης να απεμπολήσει το Λιμενικό Σώμα από τη ναυτιλία και να μεταβιβάσει την άσκηση πολιτικής στο πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Θαλασσίων Μεταφορών. Η απόφαση αυτή, είχε ως αποτέλεσμα την ραγδαία αύξηση της γραφειοκρατίας καθώς ενώ ο μέσος χρόνος μιας εγκριτικής πράξης πλοίου ήταν περίπου 3 μήνες, αυτός έχει ανέλθει πλέον στους 10 μήνες και έτσι πολλοί από τους εφοπλιστές να προτιμούν τη νηολόγηση των πλοίων τους σε άλλα κράτη με ταχύτερη εξυπηρέτηση.
Συνεπώς ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Είστε δικαιωμένοι για την επιλογή σας να απομακρύνετε πλήρως τα έμπειρα στελέχη του Λιμενικού Σώματος από την άσκηση ναυτιλιακής πολιτικής;
2. Πως εξηγείτε τη μείωση του ελληνικού στόλου κατά το 2010;
3. Σας έχουν προβληματίσει τα στοιχεία και αν ναι ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε έτσι ώστε να μειωθεί δραστικά η γραφειοκρατία για τις εγκριτικές πράξεις πλοίων και η ελληνική ναυτιλία να επανακτήσει την ελκυστικότητα της προς τους Έλληνες εφοπλιστές;
Ο Ερωτών Βουλευτής:
Ανατολάκης Γεώργιος
Βουλευτής Β΄ Πειραιώς ΛΑ.Ο.Σ.