Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: «Να αναβαθμιστεί η γραμμή Πάτρας Ρίου και να γίνουν οι ενδιάμεσες στάσεις»
Η πρωτοβουλία του ΟΣΕ για τακτική ωριαία γραμμή τραίνου από το Ρίο στην Πάτρα και αντίστροφα, που εγκαινιάστηκε στις αρχές Ιουλίου παρουσιάζει σημαντική επιτυχία και καταδεικνύει τις ανεκμετάλλευτες δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας.
Σε μια εποχή που ο ΟΣΕ, δέχεται επικρίσεις και με πρόσχημα το μνημόνιο, προωθείται η δραστική περικοπή των δρομολογίων του στην Πελοπόννησο, η επιτυχία της συγκεκριμένης γραμμής απέδειξε πως είναι όχι μόνο δυνατή αλλά και απαραίτητη η ανάπτυξή του, ως ένα οικολογικό μέσο μεταφοράς που θα συμβάλει μεταξύ των άλλων και στην επίλυση του σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα της Πάτρας.
Σύμφωνα όμως με δημοσιογραφικές πληροφορίες ασκούνται πιέσεις εκ μέρους του αστικού ΚΤΕΛ προκειμένου να αποτραπεί η δημιουργία δύο ενδιαμέσων στάσεων, κάτι που ζητήθηκε από κατοίκους των περιοχών του Καστελλοκάμπου και των Μποζαΐτικων και που προφανώς θα ενίσχυε την παρεχόμενη εξυπηρέτηση του κοινού και την αποδοχή της γραμμής.
Ανάλογο σενάριο είχαμε δεί πριν λίγα χρόνια και στην περίπτωση της επίσης αρχικά πολύ επιτυχημένης γραμμής Αθήνας - Λουτρακίου, που οι πιέσεις του εκεί υπεραστικού ΚΤΕΛ δυστυχώς κατόρθωσαν να οδηγήσουν στην υποβάθμιση.
Επειδή το απαξιωμένο και συκοφαντημένο τραίνο δεν είναι παρελθόν αλλά το βιώσιμο μέλλον των δημοσίων συγκοινωνιών,
Ερωτάτε ο κ. υπουργός
1. Προτίθεστε να παρέμβετε προκειμένου να ικανοποιηθεί το αίτημα των κατοίκων του Καστελλοκάμπου και των Μποζαίτικων για την καθιέρωση δύο ενδιάμεσων στάσεων στη γραμμή Πάτρας-Ρίου;
2. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία της γραμμής από Κιάτο προς Πάτρα που συμπληρώνει ήδη ένα χρόνο διακοπής «λόγω έργων»;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός