Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

9.6.11

09/06/11
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
«Κατάργηση επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας σε Δημοτικά και Γυμνάσια»


Μια ακόμα έκπτωση στην ποιότητα της δημόσιας παιδείας αποφάσισε το Υπ. Παιδείας. Με την υπ’ αριθ. Φ.12/518/61284/Γ1 – 27/05/2011 απόφαση «Από το σχολικό έτος 2011-2012, η 2η ξένη γλώσσα, η οποία θα διδάσκεται για δύο ώρες την εβδομάδα, στις Ε΄ & Στ΄ τάξεις των 6/θεσίων και άνω δημοτικών σχολείων, καθώς και των σχολείων με ΕΑΕΠ, θα είναι μόνο μία, Γαλλική ή Γερμανική».
Η εν λόγω απόφαση, από τη μία στερεί το δικαίωμα στη β’ ξένη γλώσσα από μαθητές που φοιτούν σε πενταθέσια και κάτω Δημοτικά, από την άλλη «αναγκάζει» ένα σχολείο να είναι εσαεί γαλλόφωνο ή γερμανόφωνο και επιπλέον προκαλεί αναστάτωση και σύγχυση σ’ ένα μεγάλο μέρος των μαθητών της Ε΄ τάξης, μιας και την επόμενη χρονιά πιθανόν να αναγκαστούν να διδαχθούν άλλη γλώσσα από αυτή που είχαν επιλέξει για φέτος. Το πρόβλημα εντείνεται, καθώς θα δημιουργηθούν μεγάλα τμήματα στα οποία θα συνυπάρχουν μαθητές που ήδη έχουν διδαχθεί τη γλώσσα αλλά και μαθητές που δεν την έχουν διδαχθεί. Η μη αξιολόγηση που προβλέπει η Απόφαση για τη δεύτερη κατηγορία μαθητών δεν λύνει το πρόβλημα, καθώς δεν είναι δυνατόν τα παιδιά να καλύψουν την ύλη δύο χρόνων σε μία χρονιά. Ταυτόχρονα, οι μαθητές που ήδη γνωρίζουν τη γλώσσα δεν θα μπορούν να εξελιχθούν γνωστικά με τη μισή τάξη να μην γνωρίζει ούτε τα βασικά. Επομένως η διδασκαλία καθίσταται αναποτελεσματική και οι γονείς αναγκάζονται να στείλουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια, επιβαρύνοντας το χρόνο τους, αλλά και τον οικογενειακό προϋπολογισμό, για να διδαχθούν μια γλώσσα που, σε τελική ανάλυση, μπορεί να μην τους αρέσει.


Την ίδια στιγμή, μπαίνουν φραγμοί και στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο, καθώς, με την υπ’ αριθ. 62780/Γ2/2-06-2011 απόφαση, η επιλογή μεταξύ τεσσάρων ξένων γλωσσών (γαλλικής, γερμανικής, ιταλικής, ισπανικής) θα γίνεται βάσει της οργανικής θέσης εκπαιδευτικού, που θα υπάρχει στο σχολείο. Οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης του Γυμνασίου οι οποίοι στην Α΄ και Β΄ τάξη διδάχτηκαν διαφορετική γλώσσα από τη γλώσσα επιλογής του σχολείου, μπορούν να απαλλαγούν ή να μετεγγραφούν σε άλλο Γυμνάσιο. Δηλαδή, εκτός από τα ανομοιογενή τμήματα που δημιουργούνται, κάποιοι μαθητές, αν θέλουν να συνεχίσουν να μαθαίνουν τη γλώσσα που είχαν εξαρχής προτιμήσει, θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον. Επιπλέον θα προκληθεί αναστάτωση όλης της σχολικής μονάδας, καθώς οι απαλλαχθέντες μαθητές θα αναγκάζονται να παρακολουθούν ένα μάθημα που δεν θα απευθύνεται σ’ εκείνους, ή θα στοιβάζονται ως υπεράριθμοι να παρακολουθήσουν κάποιο άλλο μάθημα γενικής παιδείας για να καλύψουν την ώρα της απαλλαγής τους.
Οι δύο παραπάνω αποφάσεις δεν πλήττουν μόνο μαθητές και γονείς, πλήττουν και τους καθηγητές ξένων γλωσσών που είναι από τις πιο «πολύπαθες» κατηγορίες εκπαιδευτικών, υφιστάμενοι επί μακρόν συνεχείς μετακινήσεις και ανασφάλεια, καθώς πλέον αν η γλώσσα που διδάσκουν δεν επιλεγεί, θα απεμπολούνται από το σχολείο τους.
Με βάση τα προαναφερόμενα,
ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
Προτίθεστε να επαναφέρετε το πρότερο καθεστώς της ελεύθερης επιλογής και παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας που και σωστό είναι και δίκαιο;


Οι ερωτώντες βουλευτές


Φώτης Κουβέλης


Θανάσης Λεβέντης


Νίκος Τσούκαλης


Γρηγόρης Ψαριανός
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ