Ερώτηση
Προς την αξιότιμη Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
Θέμα: «Επιστροφή χρημάτων στους καταναλωτές από τη Δ.Ε.Η.».
Ως γνωστόν, η υποβολή αιτήσεων για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) της ΔΕΗ ξεκίνησε την 1η του τρέχοντος Οκτωβρίου και εφαρμόζεται σε ευπαθείς ομάδες καταναλωτών, ώστε να τύχουν της έκπτωσης 10 – 20% στους λογαριασμούς ηλεκτροδότησης από 1/1/2011.
Όμως, οι δικαιούχοι ενοικιαστές, των οποίων οι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος έρχονται στο όνομα του ιδιοκτήτη και όχι στο δικό τους, δεν μπορούσαν τυπικά να υποβάλλουν αίτηση για ένταξη στο ΚΟΤ, αφού θα έπρεπε να προσκομίσουν τον τελευταίο λογαριασμό της ΔΕΗ στο όνομά τους. Για να ενταχθούν, λοιπόν, στο ΚΟΤ θα έπρεπε να γίνει αλλαγή στο όνομα του δικαιούχου, γεγονός που θα τους επιβάρυνε με το ποσό των 150 ευρώ, ενώ η έκπτωση που θα είχαν για ένα χρόνο στους λογαριασμούς της ΔΕΗ θα ήταν περίπου 100 ευρώ.
Αναγνωρίζοντας την αδικία, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, αλλά και το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ, εξέδωσαν απόφαση, βάσει της οποίας η αλλαγή του ονόματος θα γίνεται χωρίς καμία επιβάρυνση του καταναλωτή, δικαιούχου του ΚΟΤ, διότι ο ιδιοκτήτης έχει ήδη πληρώσει την εγγύηση που απαιτείται στην ΔΕΗ.
Όμως, πολλοί καταναλωτές πλήρωσαν ήδη το ποσό που τους ζητούσε η ΔΕΗ για την αλλαγή του ονόματος.
Τούτων δοθέντων, ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Θα επιστραφούν τα χρήματα που αχρεωστήτως κατεβλήθησαν από τους καταναλωτές, δικαιούχους του ΚΟΤ;
2. Αν επιστραφούν, με ποια διαδικασία θα γίνει αυτό;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Αστέριος Γ. Ροντούλης