Το θέμα του κινδύνου να μην υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τους έλληνες ναυτικούς έφερε με Επίκαιρη Ερώτησή του προς τον Υπουργό Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας ο Θοδωρής Δρίτσας Βουλευτής Αʼ Πειραιά και Νησιών.
Στην ερώτηση του ο Βουλευτής τονίζει ότι,
«Η κωλυσιεργία και η άρνηση που επιδεικνύουν οι εφοπλιστές στην υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Σ.Σ.Ε.) για συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων, είχε ως αποτέλεσμα την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας σήμερα, Τρίτη 23 Νοεμβρίου, με απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Εάν δεν υπογραφεί η Σ.Σ.Ε. δημιουργείται έντονη αβεβαιότητα στους έλληνες ναυτικούς, η οποία επιτείνεται από μια σειρά άλλων προβλημάτων που αφορούν μεταξύ άλλων την αυξημένη ανεργία, την κακή κατάσταση των οικονομικών του ΝΑΤ και την περικοπή των συντάξεων, παρά το γεγονός ότι οι έλληνες ναυτικοί είναι αυτοί που με τις εισφορές τους μέχρι σήμερα στήριξαν το Ταμείο. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) όχι μόνο πιέζει για Σ.Σ.Ε. με μειωμένες αποδοχές για τους ναυτικούς, αλλά ζητεί και την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που αφορά στις συνθέσεις των πλοίων έτσι ώστε να μειωθεί ο αριθμός των ελλήνων ναυτικών που απασχολούνται σε αυτά»
Με βάση τα παραπάνω ο Υπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας καλείται να απαντήσει στα παρακάτω δύο ερωτήματα:
· «Ποια είναι η θέση της Κυβέρνησης απέναντι στις πιέσεις της Ε.Ε.Ν. για Σ.Σ.Ε. με μειωμένες αποδοχές και απέναντι στην επιδίωξη των εργοδοτών σε σύμπνοια με τις επιταγές της τρόικα για υπερίσχυση των επιχειρησιακών συμβάσεων έναντι των συλλογικών κλαδικών συμβάσεων;
· Σχεδιάζει η Κυβέρνηση να υποχωρήσει και να αποδεχθεί την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που αφορά στις συνθέσεις των πλοίων και στη μείωση του αριθμού των ελλήνων ναυτικών σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Ε.Ε.Ν;»