Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

25.1.11

Οι ερωτώντες βουλευτές Λαφαζάνης Παναγιώτης Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελίa

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
 Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων  Οικονομικών
Θέμα: Απαράδεκτη καθυστέρηση δεκαετιών, με ευθύνη των κυβερνήσεων, για την κατασκευή του δρόμου Ριζόμυλου-Κορώνης!



Σημαντικότατο τμήμα του περιφερειακού δακτυλίου του Νομού Μεσσηνίας αποτελεί ο δρόμος Ριζόμυλου-Κορώνης, ο οποίος παρά τις διαχρονικές εξαγγελίες των κυβερνήσεων δεν έχει ακόμα κατασκευαστεί! Κι αυτό γιατί σε δύο από τα τρία τμήματά του δεν έχει ολοκληρωθεί η τεχνική μελέτη ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν στη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, ενώ το ένα τμήμα στο οποίο το σύνολο των μελετών έχει ολοκληρωθεί, δεν έχει ακόμα ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης-δημοπράτησης.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με καταγγελίες πολιτών και αυτοδιοικητικών στελεχών της Περιφέρειας Πελοποννήσου, σε ό,τι αφορά το δρόμο Ριζόμυλου-Κορώνης, η κατάσταση έχει ως εξής:
Ο δρόμος Ριζόμυλου-Κορώνης χωρίζεται σε τρία μέρη:
- ΤΜΗΜΑ 1, ΥΠΟΕΡΓΟ 1: Ριζόμυλος (χιλιομετρική θέση [χ.θ.] 0 + 000) έως έξοδος Καλαμακίου (χ.θ. 10+ 160), με κόστος (έργου, απαλλοτριώσεων και ΦΠΑ) : 23.500.000 ευρώ.
- ΤΜΗΜΑ 2, ΥΠΟΕΡΓΟ 2: έξοδος Καλαμακίου (χ.θ. 10+ 160) έως έξοδος Νέας Κορώνης (χ.θ. 20 + 128), με κόστος (έργου, απαλλοτριώσεων και ΦΠΑ): 19.350.000 ευρώ.
- ΤΜΗΜΑ 3, ΥΠΟΕΡΓΟ 3: έξοδος Νέας Κορώνης (χ.θ. 20 + 128) έως είσοδος Κορώνης (χ.θ. περίπου 28 + 000), με κόστος (έργου, απαλλοτριώσεων και ΦΠΑ): 15.800.000 ευρώ
Στο ΤΜΗΜΑ 1 υπάρχει πλήρης μελετητική ωριμότητα, έχει ολοκληρωθεί, δηλαδή, το σύνολο των μελετών που απαιτούνται για τη χρηματοδότηση και κατασκευή έργου. Παρ’ όλα αυτά δεν έχει ενταχθεί μέχρι σήμερα ούτε στο περιφερειακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ ούτε στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου.
Στα ΤΜΗΜΑΤΑ 2 και 3 έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, εκτός από τη μελέτη των τεχνικών έργων, η οποία έχει σταματήσει ελλείψει χρηματοδότησης. Αποτέλεσμα της μη ολοκλήρωσης της μελέτης τεχνικών έργων είναι να μην μπορούν να ενταχθούν τα έργα στο ΕΣΠΑ ούτε να δημοπρατηθούν τα 2 ΥΠΟΕΡΓΑ ώστε να περατωθεί επιτέλους η κατασκευή του οδικού δικτύου Ριζόμυλου-Κορώνης.
Τονίζουμε ότι οι μελέτες του συγκεκριμένου δρόμου έχουν ξεκινήσει πριν 27 χρόνια και ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί!
Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1) Για ποιο λόγο δεν έχει ενταχθεί μέχρι σήμερα στο ΕΣΠΑ το ΤΜΗΜΑ 1, από Ριζόμυλο έως έξοδο Καλαμακίου; Πότε προγραμματίζεται να ενταχθεί και σε ποιο πρόγραμμα, στο περιφερειακό ή τομεακό;
2) Πότε επιτέλους θα καταβληθεί το ποσό που απαιτείται για την ολοκλήρωση και παράδοση της μελέτης τεχνικών έργων των ΤΜΗΜΑΤΩΝ 2 και 3 ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν τα δύο ΥΠΟΕΡΓΑ (2 και 3) στο ΕΣΠΑ, προκειμένου να κατασκευαστεί επιτέλους ο δρόμος Ριζόμυλου-Κορώνης, ο οποίος μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της Νότιας και Ανατολικής Πυλίας του Ν. Μεσσηνίας;
Οι ερωτώντες βουλευτές

Λαφαζάνης Παναγιώτης

Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελί
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ