«Κυριότερα σημεία της Ομιλίας του Γ. Ανατολάκη στο Νομοσχέδιο περί Οδικής Ασφάλειας»
O Βουλευτής Β΄ Πειραιώς Γιώργος Ανατολάκης, ήταν ο Ειδικός Αγορητής του ΛΑ.Ο.Σ., στην συζήτηση του Νομοσχεδίου περί Σύστασης Συμβουλίου Οδικής ασφάλειας στην Βουλή. Ο Βουλευτής χαρακτήρισε το Νομοσχέδιο ευκαιριακό που εξυπηρετεί κάποια συμφέροντα και όχι ένα νομοσχέδιο που ενδιαφέρεται ουσιαστικά για την Ασφάλεια των Ελλήνων και την Προστασία του Περιβάλλοντος. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά:
‘’ Το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας είναι ένα Εθνικό ζήτημα… Δείχνετε ότι πάτε να κάνετε πρόχειρες αλλαγές του ποδαριού. Δεν έχετε καταλάβει πόσο επείγον είναι να σταματήσει επιτέλους ο κόσμος να πεθαίνει στους δρόμους, λες κι έχουμε πόλεμο..!’’
Ο Γιώργος Ανατολάκης διαφώνησε έντονα με την πρόθεση της Κυβέρνησης να επιτρέψει την ίδρυση Ιδιωτικών ΚΤΕΟ από συνεργεία αυτοκινήτων, λέγοντας:
‘’Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει! Είναι προφανές πως δεν θα μπορούμε να διασφαλίσουμε την αντικειμενικότητα του ελέγχου. Είναι ποτέ δυνατόν, το ΚΤΕΟ να πει στο Συνεργείο, ότι δεν έκανε καλά την δουλειά του;;; Αφού θα είναι η ΙΔΙΑ επιχείρηση! ’Όλη η αγορά θα συγκεντρωθεί σε μερικούς μόνο επιχειρηματίες. Θα κάνετε ζημιά στα μικρά συνεργεία, στους μικρούς βιοπαλαιστές, που δεν θα μπορούν να ανταγωνιστούν τους μεγάλους.’’
Ο Βουλευτής εξέφρασε τις αντιρρήσεις του και για τη μείωση του ορίου ασφαλείας που πρέπει να έχουν τα Πρατήρια Καυσίμων από χώρους συνάθροισης κοινού:
‘’Είναι φανερό, πως εξαφανίζετε την απόσταση των 200 μέτρων, για να ευνοηθούν τα μεγάλα καταστήματα που θέλουν να βάλουν αντλίες… Σε πιθανή έκρηξη, οι φλόγες φτάνουν στα 80 μέτρα και το ωστικό κύμα στα 110! Αν σας ενδιέφερε πραγματικά η ασφάλεια, το όριο έπρεπε να είναι πάνω από τα 110 μέτρα! Θα πρέπει ΠΑΝΤΑ να εξαντλούμε τα όρια των συντελεστών ασφαλείας.’’.
Στην συνέχεια, ο Γιώργος Ανατολάκης επιτέθηκε στην κυβέρνηση και για το υψηλό κόστος των διοδίων που πληρώνουν οι Έλληνες οδηγοί, τα οποία σημείωσαν και νέα αύξηση:
‘’Τόσα χρόνια το Κράτος δανείζεται και δεν έχει καταφέρει να φτιάξει ένα Οδικό Δίκτυο της προκοπής. Ο Ελληνικός λαός πληρώνει υπέρογκα ποσά σε διόδια, για δρόμους που δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμα.! Ο οδηγός πρέπει να πληρώνει, αν βγει στον αυτοκινητόδρομο για να ταξιδέψει, και ΟΧΙ για να πάει σχολείο το παιδί του. Θεωρούμε ότι πρέπει να εξετάσουμε συνολικά ποια διόδια πρέπει να κλείσουν!’’.
Ο Βουλευτής Β΄ Πειραιώς επανέλαβε την πρόταση του, να μπορούν οι οδηγοί με πρόβλημα ομιλίας ή ακοής να επικοινωνούν με τις Εταιρείες Οδικής Βοήθειας, μέσα από ένα απλό SMS. Δυστυχώς η απλή αυτή πρόταση, δεν βρήκε την ανταπόκριση που έπρεπε από την Κυβέρνηση!
Τέλος, χειροκρότησε την ίδρυση συνεργείων υγραερίου αυτοκινήτων, προτείνοντας παράλληλα και την δημιουργία συνεργείων ηλεκτροκίνησης. Βρήκε θετικό το μέτρο της επιβολή κάρτας θορύβου στα μηχανάκια, με την προϋπόθεση τα πρόστιμα να πηγαίνουν σε έναν Φορέα που θα διοργανώνει σεμινάρια κυκλοφοριακής συνείδησης για τα νέα παιδιά.
Στον επίλογό του, ο Γιώργος Ανατολάκης τόνισε:
‘’Η Οδική Συμπεριφορά πρέπει να γίνει κοινή συνείδηση του λαού, σταδιακά και μεθοδικά. Πρέπει να φτάσουμε στο σημείο, τα μικρά παιδιά να διορθώνουν τους ίδιους τους γονείς τους, όταν δεν συμπεριφέρονται άψογα στο δρόμο!’’.