Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

21.5.10

Συζήτηση για την Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας

Την ανάγκη να επενδύσει η Ελλάδα στο μέλλον της Ναυτιλίας και να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, προβαίνοντας στις αναγκαίες μετατροπές του θεσμικού της πλαισίου, εγκαταλείποντας αγκυλώσεις του παρελθόντος, με ταυτόχρονη προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτικών της, επισήμανε στην ομιλία της, στο πλαίσιο ειδικής συνεδρίασης της Βουλής για την Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη.



Η υπουργός επισήμανε ότι παρά την κρίση, η ελληνόκτητη ναυτιλία πρωταγωνιστεί στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές κατέχοντας σχεδόν το 15% του παγκόσμιου στόλου σε χωρητικότητα και ήδη το πρώτο τετράμηνο του 2010 οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει περισσότερα από 2δισ. δολάρια για αγορά 90 περίπου πλοίων.

Η κ. Κατσέλη σημείωσε ότι η αναβάθμιση των ελληνικών λιμανιών και η μετατροπή του Πειραιά σε διεθνές εμπορευματικό κέντρο σε συνεργασία με διεθνείς εταίρους, όπως την Cosco, ταυτόχρονα με τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων, δημιουργούν τεράστιες ευκαιρίες για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας.

Θετική για τον τομέα της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, χαρακτήρισε την άρση του καμποτάζ, ενώ γνωστοποίησε την κατάθεση τους επόμενους μήνες νομοσχέδιου για τη ναυτική εκπαίδευση.

«Έχουμε χρέος να εκμεταλλευθούμε το δώρο της γεωπολιτικής μας θέσης και τη ναυτική μας κληρονομιά, φροντίζοντας να εισάγουμε τις απαιτούμενες καινοτομίες και να παραμείνουμε πρωτοπόροι απέναντι στην κρίση, παλεύοντας για το στοίχημα της νίκης μέσω του ισχυρού μας όπλου της θάλασσας», τόνισε, ανοίγοντας τη συζήτηση, ο πρόεδρος της Βουλής, Φίλιππος Πετσάλνικος.

Υπογράμμισε ακόμη ότι το συνεχώς μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον, η ταχύτητα των εξελίξεων, η εφαρμογή της ευρωπαϊκής θαλάσσιας στρατηγικής και η διεθνής απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, καθιστούν αναγκαίο τον συντονισμό του ελληνικού εφοπλισμού, της ναυτεργασίας και της πολιτείας.

Ο τέως πρόεδρος της Βουλής, Δημήτρης Σιούφας, αναφορικά με την πρόσφατη παρεμπόδιση 7.000 επιβατών να προσεγγίσουν με κρουαζιερόπλοιο τον Πειραιά, αναρωτήθηκε τι μέλλον μπορεί να έχουν ο τουρισμός και η ναυτιλία, «αν δεν είμαστε αποφασισμένοι να τιμούμε και να σεβόμαστε εκείνους, που διαλέγουν την πατρίδα μας, όχι μόνον να την επισκεφθούν, αλλά και να επενδύσουν».

Από την πλευρά του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Πέτρος Ευθυμίου, σημείωσε ότι η ναυτιλία μαζί με τον τουρισμό συνιστούν τον βαρύ βραχίονα της ανάπτυξης της χώρας, επενδύοντας στο 4,5% του εργατικού δυναμικού.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Ιωάννης Πλακιωτάκης, τάχθηκε υπέρ της ανάγκης ενός σταθερού επιχειρηματικού περιβάλλοντος για ανάπτυξη της ναυτιλίας, ενώ θεώρησε λάθος την κατάργηση των αυτόνομων υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Τουρισμού.

Παρεμβαίνοντας ο προεδρεύων της συνεδριάσεως, Βύρων Πολύδωρας, σημείωσε ότι «για το "σήμερα", για το "χθες" και για το "ες αεί" και άλλοι λαοί και άλλες χώρες έχουν θάλασσα, αλλά δεν έχουν τα επιτεύγματα, τα ναυτικά, της ναυτοσύνης και του εφοπλισμού της Ελλάδος».

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Γιώργος Μαρίνος, χαρακτήρισε «πηγή του κακού» το γεγονός ότι «οι εφοπλιστές καρπώνονται τον κόπο των ναυτεργατών, την ίδια ώρα που έχουν τεράστια κερδοφορία και προκλητικά κίνητρα και προνόμια», υπογραμμίζοντας ότι «ο πλούτος αυτός πρέπει να γίνει λαϊκή περιουσία».

Κατά τον εκπρόσωπο του ΛΑΟΣ, Βαΐτση Αποστολάτο, «μπορούμε χορεύοντας με τη θάλασσα τον ελληνικό ερωτικό χορό, που ξέρουμε μοναδικά, να κατακτήσουμε ξανά τον κόσμο».

Από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Θεόδωρος Δρίτσας μίλησε για την ανάγκη ενός ευρύτερου διαλόγου για τη ναυτιλία και το περιβάλλον στο πλαίσιο των διαρκών κοινοβουλευτικών επιτροπών.
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ