Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

21.5.10

Η κ. Κατσέλη σημείωσε πως από τους 20 φορείς που ρωτήθηκαν για την άρση του καμποτάζ «οι 19 συμφώνησαν», διαβεβαίωσε πως οι κοινοτικές οδηγίες διασφαλίζουν τα δικαιώματα των ναυτεργατών, υπογράμμισε πως «η Ελλάδα χάνει πόρους από την καχεκτική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στις θάλασσές της» και δήλωσε πως οι τελικές αποφάσεις για την άρση, θα ληφθούν τον ερχόμενο μήνα.

«Αν θέλουμε θέσεις εργασίας και ασφάλεια, δεν πρέπει να σκοτώσουμε την κότα, που παράγει τα αυγά», απάντησε η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Γ. Μαρίνου, για την «αντιπαλότητα» κυβέρνησης και ναυτεργατών και τις συνέπειες της άρσης του καμποτάζ.


Η κ. Κατσέλη σημείωσε πως από τους 20 φορείς που ρωτήθηκαν για την άρση του καμποτάζ «οι 19 συμφώνησαν», διαβεβαίωσε πως οι κοινοτικές οδηγίες διασφαλίζουν τα δικαιώματα των ναυτεργατών, υπογράμμισε πως «η Ελλάδα χάνει πόρους από την καχεκτική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στις θάλασσές της» και δήλωσε πως οι τελικές αποφάσεις για την άρση, θα ληφθούν τον ερχόμενο μήνα.

Αναπτύσσοντας την ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «υπερασπίζεται με τον πλέον φανατικό τρόπο τα συμφέροντα των εφοπλιστών και αντιμετωπίζει με εχθρότητα τις δικαιολογημένες κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, ενάντια στην άρση του καμποτάζ στον χώρο της κρουαζιέρας».

Ιδιαίτερα για τα επεισόδια που σημειώθηκαν, με αφορμή την προσόρμιση του κρουαζιερόπλοιου «Ζενίθ» στον Πειραιά, ο κ. Μαρίνος υπογράμμισε πως «η κυβέρνηση και οι υποστηρικτές της στα μέσα ενημέρωσης, αποσιώπησαν πως στις 26 Απρίλη, οι ναυτεργάτες ήταν σε απεργιακή κινητοποίηση. Οι επιβάτες εξέφρασαν οργανωμένα την αλληλεγγύη τους. Κρύβεται ότι εκατοντάδες ναυτεργάτες δουλεύουν σαν σκλάβοι με μισθούς 450 ευρώ ανασφάλιστοι, χωρίς να πληρείται ούτε ένας όρος ασφάλειας - ακόμα και στο πλαίσιο των διεθνών συμβάσεων. Θέτουμε ζήτημα ασφάλειας ανθρώπινης ζωής». Υποστήριξε δε πως «η κυβέρνηση λέει ψέματα ότι θα υπάρχει όφελος από την απελευθέρωση της κρουαζιέρας και της ναυσιπλοΐας» και πρόσθεσε: «το πόρισμα Ανωμερίτη, που επικαλεστήκατε, υπηρετεί συγκεκριμένες σκοπιμότητες και ο φορέας που διαφωνεί είναι η ΠΝΟ».

Προειδοποίησε, τέλος, πως «στις 31 Μαΐου θα έχουμε νέο γύρο κινητοποιήσεων. Εάν η κυβέρνηση επιλέξει τον δρόμο της καταστολής, θα έχει εγκληματικές ευθύνες. Δύο φορές κουρέλιασε ο αγώνας των ναυτεργατών την πολιτική επιστράτευση».

«Δεν υπάρχει καμία αντιπαλότητα και εχθρότητα με τους ναυτεργάτες. Υπάρχει βασική αντίθεση με το ΚΚΕ για το ποιος προασπίζει καλύτερα τα συμφέροντά τους», απάντησε η υπουργός.

«Δεν είναι προάσπιση των ναυτεργατών να κλείνουμε τον θαλάσσιο τουρισμό. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, τα επόμενα δύο χρόνια, η κρουαζιέρα στη Μεσόγειο θα αποτελέσει παγκοσμίως πρώτη επιλογή. Ο κλάδος της κρουαζιέρας, όπου απασχολούνται οι ναυτεργάτες, αναπτύσσεται ταχύτερα απ' τον γενικό τουρισμό με ρυθμούς 12%. Θέλουμε, ή όχι, να έχει η Ελλάδα θαλάσσια κρουαζιέρα;», αναρωτήθηκε η κ. Κατσέλη και συμπλήρωσε:

«Το 2008, λόγω του καμποτάζ, επιβιβάστηκε στην Ελλάδα μόνον το 6,5% των τουριστών της κρουαζιέρας, ενώ η Ιταλία εισέπραξε το 60%. Αυτό σημαίνει λιγότερους πόρους για δαπάνες, λιγότερη απασχόληση για τους μικρούς επαγγελματίες, λιγότερες θέσεις εργασίας. Βεβαίως, πρέπει να προασπίσουμε τα δικαιώματα στην ασφάλεια και προασπίζονται όπως σε όλους τους κλάδους. Γιατί μόνον στον θαλάσσιο τουρισμό; Είναι μια στρεβλή τοποθέτηση, που οδηγεί σε αφαίμαξη και όχι αύξηση των θέσεων εργασίας», κατέληξε η κ. Κατσέλη.
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ