Κ. Μητσοτάκης: Ο πρωθυπουργός θέλει να διχάσει την κοινωνία και όχι να ενώσει
Ο κ. Μητσοτάκης ξεκίνησε την ομιλία του σημειώνοντας ότι ο πρωθυπουργός αφιέρωσε 20 λεπτά της δικής του ομιλίας, για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση. «Φαίνεται ότι ο λογογράφος σας έκανε λάθος και σας έδωσε την ομιλία προ τριών μηνών. Δεν έχετε ακούσει τίποτε το τελευταίο διάστημα για τις τηλεοπτικές άδειες και για τον κ. Καλογρίτσα», ρώτησε ρητορικά ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε ότι «δεν έρχεστε ως κατήγορος στο θέμα της διαπλοκής αλλά ως απολογούμενος». Κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της Παιδείας. «Κύριε Τσίπρα ο κόσμος ενδιαφέρεται για τα θέματα της Παιδείας και όχι πως θα ελέγξετε εσείς το τοπίο των μέσων ενημέρωσης».
Συνεχίζοντας, ανέφερε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει την κοινωνία ακόμη και στο θέμα της Παιδείας- «σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε», προσέθεσε.
Ο κ. Μητστοτάκης αφιέρωσε την ομιλία του στην Παιδεία. Καλωσόρισε μάλιστα στη Βουλή την πρώην υπουργό Παιδείας, Μαριέττα Γιαννάκου, με αναφορά στον σημαντικό μεταρρυθμιστικό της ρόλο κατά τη διάρκεια της θητείας της.
Απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό τον κατηγόρησε ότι «αναμοχλεύετε τις ιδεολογικές αγκυλώσεις άλλων εποχών, όταν η Παιδεία ήταν αντικείμενο αντιπαραθέσων, που μας γυρνάνε στο παρελθόν, αντί να κοιτάμε το μέλλον. Καταλαβαίνω ότι όλοι είμαστε προϊόν των βιωμάτων μας, δεν με ενδιαφέρουν οι επιλογές που κάνατε σαν μαθητής και φοιτητής, αλλά δεν έχετε καταλάβει τίποτε. Επαναλαμβάνετε τα ίδια κλισέ, ακολουθείτε τις ίδιες τακτικές, επαναστατική γυμναστική και καταλήψεις, αυτός είναι ο ιδεολογικός σας αρμός. Σε άλλους τομείς της πολιτικής εφαρμόζετε φιλελεύθερες πολιτικές, έστω και αν δεν τις πιστεύετε, στην Παιδεία δεν υποκρίνεστε, έχετε επιλέξει τον κατάλληλο υπουργό, τον κ. Φίλη για να ισοπεδώσει την έννοια της αριστείας και της αξιοκρατίας.
Εκπροσωπείτε όλες τις παθογένειες που εμποδίζουν την Ελλάδα να κινηθεί μπροστά. Κατά τη διάρκεια της θητείας σας έχετε υιοθετήσει 105 ρυθμίσεις που έχουν αποσαρθρώσει την δημόσια εκπαίδευση. Θα μπορούσα να μιλάω επί ώρες για την ζημιά που έχετε κάνει στην εκπαίδευση», είπε ο κ. Μητσοτάκης και ακολούθως ανέφερε τις βασικές παρεμβάσεις που, όπως είπε, «δείχνουν το σχέδιο αποδόμησης όλων μεταρρυθμίσεων».
Είπε ο κ. Μητσοτάκης:
- Καταργήσατε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία. Γιατί στερήσατε από τα παιδιά των φτωχών οικογενειών τη δυνατότητα να πάνε σε ένα καλό σχολείο και να διακριθούν;
- Καταργήσατε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, υπονομεύσατε το δημοτικό σχολείο, μειώσατε τις ώρες του διδακτικού προγράμματος. Υποβαθμίσατε και το γυμνάσιο και το λύκειο, μετατρέπετε το γυμνάσιο σε σχολείο αυτόματης προαγωγής. Καταργήσατε την τράπεζα θεμάτων στο λύκειο, όπως και τη βάση του 9,5 για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη.
- Επαναφέρατε τον κομματισμό και τον συνδικαλισμό με την επιλογή των διευθυντών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
- Ισοπεδώσατε και την ιδιωτική εκπαίδευση. Αντί να αναβαθμίζετε το δημόσιο σχολείο, κοντύνατε και τα ιδιωτικά σχολεία στο οποίο πηγαίνουν το 8% των μαθητών.
- Παγώσατε και καταργείτε κάθε έννοια αξιολόγησης και αξιοκρατίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
- Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές. Έδωσε η κυβέρνηση τη δυνατότητα ακόμη και σε όσους είχαν διαγραφεί να αποκτήσουν δικαίωμα επανεγγραφής. Έχω την εξήγηση: ο κ. Φίλης ως αιώνιος φοιτητής αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του.
- Καταργήσατε τα συμβούλια ιδρύματος των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
- Υποβαθμίσατε τα προγράμματα των μεταπτυχιακών που ήταν μία ιστορία επιτυχίας των δημόσιων πανεπιστημίων.
Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα της διδασκαλίας των θρησκευτικών και την διάσταση απόψεων μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της Εκκλησίας της Ελλάδος: «Σε αυτή την τυφλή πορεία σύγκρουσης δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός η Εκκλησία της Ελλάδος», είπε ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε ότι είναι μία σύγκρουση ανούσια που διχάζει τον λαό και προσβάλλει και την Εκκλησία.
«Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των θρησκευτικών, ούτε η Εκκλησία, αλλά αυτό κατόπιν μελέτης και όχι συγκρουσιακά. Η αλήθεια είναι ότι το μάθημα των θρησκευτικών ήταν μία ακόμη αφορμή για να δρομολογήσετε μία σύγκρουση», ανέφερε και στη συνέχεια διάβασε την επιστολή του αρχιεπισκόπου Αθηνών προς την πολιτική ηγεσία, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι δεν έγινε ουσιαστικός διάλογος για το μάθημα των θρησκευτικών.
Υπογράμμισε ότι η μεταρρύθμιση στην Παιδεία είναι προτεραιότητα για τη ΝΔ και στο προσεχές διάστημα θα παρουσιάσει το ολοκληρωμένο πρόγραμμα του κόμματος. Σημείωσε πάντως ότι «οι βασικοί μας άξονες είναι ελεύθερο σχολείο, αδέσμευτο πανεπιστήμιο» και προσέθεσε ότι «μιλάμε για τις έννοιες της αξιοκρατίας, της αριστείας και της αξιολόγησης».
Έδωσε δε, κάποιες από τις κατευθυντήριες γραμμές της ΝΔ:
- Κανένα παιδί δεν θα μείνει έξω από παιδικό σταθμό.
- Ενιαίος τύπος για όλα τα σχολεία με αναβαθμισμένο όμως προγραμμα
- Θα επαναφέρουμε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία
- Απόλυτη αξιοκρατία στην επιλογή των 13 περιφερειακών διευθυντών
- Θα δώσουμε μεγαλύτερη ευελιξία στις σχολικές μονάδες
- Θα συζητήσουμε τη δυνατότητα, δάσκαλοι και καθηγητές να επιλέγουν το βιβλίο που θα διδάσκουν
- Θα δημιουργήσουμε πρότυπα επαγγελματικά λύκεια
Αναφέρθηκε στην ανώτατη εκπαίδευση, λέγοντας ότι «το άρθρο 16 του Συντάγματος είναι το τοτέμ των αντιμεταρρυθμιστών», καθώς απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Γιατί να μην κάνουμε την Ελλάδα κέντρο εκπαίδευση με προσέλκυση φοιτητών που θα φέρει έσοδα και θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας, όπως έχει κάνει η Κύπρος, ρώτησε ο κ. Μητσοτάκης.
Κλείνοντας ανέφερε ότι «η ποιότητα της Παιδείας οριοθετεί και την ποιότητα της ίδιας της Δημοκρατίας, διαμορφώνει ελεύθερους και δημιουργικούς ανθρώπους που αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητές τους».