Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

6.9.11

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας

ΘΕΜΑ: Γιατί αυξήθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας παρά την κατάργηση των κρατήσεων υπέρ τρίτων;


Καταγγελίες και στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας αναφέρουν ότι σε σχέση με την περυσινή χρονιά, παρατηρούνται αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας που σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν ακόμη και το 50%. Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί ότι μεγάλες αυξήσεις παρουσιάζονται στις τιμές των εισιτηρίων για δημοφιλείς προορισμούς ακόμα και σε σχέση με τις τιμές που ίσχυαν τον Ιούνιο του 2011. Αυτή η εικόνα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για μειώσεις των τιμών των εισιτηρίων κατά 10% ή και περισσότερο και οι οποίες θα επιτυγχάνονταν μέσω της κατάργησης των κρατήσεων υπέρ τρίτων. Ο ΣΥΡΙΖΑ έγκαιρα είχε επισημάνει ότι η απελευθέρωση της αγοράς των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών δεν δίνει τη δυνατότητα στο κράτος να δεσμεύσει τους ακτοπλόους ώστε να διατηρήσουν χαμηλά τις τιμές των εισιτηρίων, ούτε καν κατά αντιστοιχία με το ύψος των κρατήσεων που καταργήθηκαν. Ισχυριζόμασταν ότι η μείωση των κρατήσεων όχι μόνο δεν θα οδηγήσει στη μείωση των τιμών αλλά αντίθετα, τα ποσά από τις κρατήσεις που καταργούνται θα οδηγηθούν στα ταμεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Κατά συνέπεια οι σημαντικοί πόροι που αφαιρέθηκαν, μέσω της κατάργησης των κρατήσεων υπέρ ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων), από τα ταμεία του ΝΑΤ, και οι οποίοι ανέρχονται σε 40 εκατ. ευρώ ετησίως, καταλήγουν επί της ουσίας στους ακτοπλόους. Την ίδια στιγμή μειώνονται οι συντάξεις των ναυτικών καθώς και η χρηματοδότηση του ΝΑΤ κατά 50 εκατομμύρια ευρώ για το έτος 2011 και κατά 100 εκατ. ευρώ για τα επόμενα έτη σε σχέση με το έτος 2010.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Σε πόσα και ποια δρομολόγια μειώθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων κατά το ύψος της μείωσης των καταργούμενων κρατήσεων υπέρ τρίτων, σε πόσα δεν υπήρξε αντίστοιχη μείωση και σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε οι εταιρίες να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων κατά το ύψος των κρατήσεων ώστε να μην καρπούνται τα ποσά από την κατάργηση τους εις βάρος των επιβατών;
2. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν προκειμένου να μειωθεί το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, το ύψος των οποίων αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για τους κατοίκους των νησιών, τις επιχειρήσεις καθώς και για τους δυνητικούς επισκέπτες της νησιωτικής επικράτειας;


Ο ερωτών βουλευτής



Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά και Νησιών
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ