Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

20.1.11

Οι ερωτώντες βουλευτές Λαφαζάνης Παναγιώτης Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
 Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Οικονομικών
Θέμα: Η κατάργηση, υπό το πρόσχημα των ζημιών, του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου, του οποίου ο εκσυγχρονισμός έχει χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε!



Η κυβέρνηση μετά την ψήφιση του ν. 3891/10 που αφορά τον Ο.Σ.Ε., προχώρησε ήδη στη δραστική περικοπή δεκάδων περιφερειακών δρομολογίων και στην ανακοίνωση της συρρίκνωσης κατά 2/3 του σιδηροδρομικού δικτύου. Σε αυτό συμπεριέλαβε και το τμήμα Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας, στο οποίο μάλιστα έγιναν πρόσφατα έργα ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής από Κοινοτικούς και Εθνικούς πόρους ύψους 75 εκ. ΕΥΡΩ!
Η περικοπή των περιφερειακών δρομολογίων του ΟΣΕ γίνεται στη βάση του ότι η κυβέρνηση θεωρεί τα δρομολόγια αυτά ζημιογόνα!
Όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, όμως, περιλαμβάνουν και διατηρούν αυτό που έχει καθιερωθεί να λέγονται «περιφερειακές» (regional) ή «επαρχιακές» (rural) γραμμές. Στο πλαίσιο, μάλιστα, μιας υγιούς, ισορροπημένης και κυρίως κοινωνικά προσανατολισμένης πολιτικής μεταφορών, οι σιδηροδρομικές εταιρείες λειτουργούν επιχορηγούμενες από το δημόσιο. Η κρατική αυτή επιχορήγηση αφορά και τα περιφερειακά δρομολόγια.
Ενδεικτικά τονίζουμε ότι, οι κρατικοί Γερμανικοί σιδηρόδρομοι (DB) επιδοτούνται με περισσότερα από 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως για να εκτελούν περιφερειακά δρομολόγια.
Οι 100% κρατικοί Αυστριακοί σιδηρόδρομοι επιδοτούνται με πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως από τη κυβέρνηση για περιφερειακά δρομολόγια.
Οι Σιδηρόδρομοι της Δανίας (DSB), από όπου κατάγεται ο κ. Π. Τόμσεν της τρόικας, επιδοτούνται με 600 εκατομμύρια ευρώ ετησίως (με δίκτυο σε μέγεθος αντίστοιχο του ΟΣΕ)

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Προτίθενται, έστω και την ύστατη στιγμή να σταματήσουν τις διαδικασίες υλοποίησης των διατάξεων του Ν.3891/2010 που διαλύει τον σιδηρόδρομο και εξοντώνει τους εργαζόμενους σ’ αυτόν, με άμεσες συνέπειες στην κοινωνία και τη χώρα;
2. Είναι σε γνώση της κυβέρνησης ότι παραβιάζει τον ευρωπαϊκό κανονισμό συγχρηματοδοτούντων έργων με την κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας, στο οποίο έγιναν πρόσφατα έργα ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής από Κοινοτικούς και Εθνικούς πόρους ύψους 75 εκ. ΕΥΡΩ, γεγονός το οποίο θα επισύρει μια σειρά από πρόστιμα σε βάρος της χώρας;
3. Θα σταματήσουν άμεσα τη συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου και την περικοπή των περιφερειακών δρομολογίων, ώστε να μην νεκρωθεί η περιφέρεια και η χώρα γενικότερα;
4. Προτίθενται, σε συνεργασία με τους εργαζόμενους να προχωρήσουν σε σύνταξη νέου σχεδίου νόμου, που θα περιφρουρεί το μέλλον του ΟΣΕ, ως δημόσιας επιχείρησης -ώστε να λειτουργεί μακριά από πελατειακές σχέσεις, σκάνδαλα και βολέματα-, η οποία οφείλει να υπηρετεί το κοινωνικό σύνολο και την ανάπτυξη της χώρας, με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου;



Οι ερωτώντες βουλευτές

Λαφαζάνης Παναγιώτης

Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ