Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

6.7.10

Στο πόδι η Πελοπόννησος για το σιδηρόδρομο

ΕΡΩΤΗΣΗ
6.07.2010
Προς τον κ. Υπουργό:
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Στο πόδι η Πελοπόννησος για το σιδηρόδρομο




Κάτοικοι και φορείς της Πελοποννήσου το τελευταίο διάστημα βρίσκονται σε σειρά κινητοποιήσεων για τη σωτηρία του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.
Την Πέμπτη 24 Ιουνίου, μάλιστα, η Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη σωτηρία του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου διοργάνωσε, μαζί με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), συνέντευξη Tύπου και συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το θέμα. Επιπλέον, ενώ υπήρξε δέσμευση από πλευράς Υπουργείου ότι μέχρι τις 30 Ιουνίου θα γινόταν συνάντηση με την Επιτροπή, τελικά η δέσμευση αθετήθηκε.
Στα άμεσα αιτήματα της Παμπελοποννησιακής Συντονιστικής Επιτροπής και της ΠΟΣ, όπως αυτά διατυπώθηκαν στη συνέντευξη Τύπου, καταγράφονται τα ακόλουθα:
1. Η μη κατάργηση του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο και η ενίσχυση των δρομολογίων του.
2. Η επαναφορά όλων των δρομολογίων που καταργήθηκαν τον Αύγουστο του 2009.
3. Η διατήρηση του προσωπικού για τη σωστή λειτουργία του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο.
4. Η άμεση ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Τρίπολη – Καλαμάτα για τη λειτουργία 5 δρομολογίων χωρίς βραδυπορίες. Επίσης, η ανακαίνιση στο Πύργος – Κυπαρισσία – Ζευγολατιό.
5. Το κλείσιμο όλων των επικίνδυνων ισόπεδων διαβάσεων που υπάρχουν κατά μήκος της γραμμής στο τμήμα Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και Ολυμπία – Καλαμάτα και στα τοπικά δρομολόγια, οι οποίες επηρεάζουν και την ασφάλεια και την ταχύτητα. Η κατασκευή άμεσα συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, καθώς και η τοποθέτηση παντού αυτόματων ηχοφωτεινών συστημάτων στις ισόπεδες διαβάσεις.
6. Η άμεση προμήθεια σύγχρονου μετρικού τροχαίου υλικού μεσαίων αποστάσεων με κλιματισμό.
7. Η άμεση αναβάθμιση του μηχανοστασίου Καλαμάτας για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού της Πελοποννήσου.
8. Η προώθηση του τουριστικού σιδηροδρόμου Πελοποννήσου και η σύνδεσή του με όλα τα αρχαιολογικά και ιστορικά μνημεία, π.χ. οι διαδρομές Καλαμάτα – Αρχαία Μεσσήνη – Αρχαία Ολυμπία και Καλαμάτα – Μυκήνες – Επίδαυρος – Ναύπλιο να καθιερωθούν ως πολιτιστικές διαδρομές της Πελοποννήσου.
9. Η επαναλειτουργία όλων των προαστιακών δρομολόγιων από Καλαμάτα – Μεσσήνη και Καλαμάτα – Κυπαρισσία, καθώς και από Πύργο μέχρι Πάτρα και Κυπαρισσία, επίσης τα προαστιακά δρομολόγια της Κορίνθου και του Άργους.
10. Η διεύρυνση των προαστιακών με περιφερειακή αντίληψη από Καλαμάτα προς Πύργο και Τρίπολη και από Κόρινθο και Άργος προς Τρίπολη και από Πύργο προς Πάτρα. Η δρομολόγηση σύγχρονων, μικρών και ευέλικτων τρένων για τα προαστιακά δρομολόγια.

Τέλος, κομβικό ζήτημα αποτελεί η κανονικοποίηση της γραμμής του μετρικού V της Πελοποννήσου, με την άμεση προώθηση της απόκτησης μελετητικής ωριμότητας για τη γραμμή κανονικού πλάτους Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα και στη συνέχεια κατασκευή όλου του δυτικού άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα στα πλαίσια της Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου, αλλά και την προώθηση των μελετών κανονικοποίησης της γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο – Τρίπολη – Καλαμάτα και την κατασκευή των τμημάτων Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία στα πλαίσια της Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου.

Επειδή η Πελοπόννησος, όπως και όλη Ελλάδα, έχει όσο ποτέ ανάγκη από έναν ενιαίο, δημόσιο, ανασυγκροτημένο ΟΣΕ που θα λειτουργεί με αξιοκρατικά κριτήρια, με αναπτυξιακό, κοινωνικό και οικολογικό προσανατολισμό, με ένα σύγχρονο, προσιτό και γρήγορο σιδηροδρομικό δίκτυο,

ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Με βάση ποια οικονομικοτεχνική μελέτη χαρακτηρίζει τη γραμμή Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας ζημιογόνα, αφού από το 2003 έχει κλείσει για να ανακατασκευαστεί;
2. Με δεδομένο ότι η ανακατασκευή της εν λόγω γραμμής έγινε με συγχρηματοδότηση από το Γ΄ ΚΠΣ, βάσει ποιού δικαιώματος θα κλείσει τη γραμμή όταν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί επιβάλλουν τη λειτουργία τουλάχιστον για ένα ελάχιστο χρόνο, ο οποίος φυσικά δεν έχει καλυφθεί, αφού η γραμμή δεν λειτουργεί;
3. Είναι στους σχεδιασμούς του Υπουργείου −και με ποια χρηματοδότηση− η μελέτη και κατασκευή ως γραμμής κανονικού πλάτους του μετρικού V της Πελοποννήσου;
4. Πως απαντά, συγκεκριμένα, στα άμεσα αιτήματα της Παμπελοποννησιακής Επιτροπής;


Οι ερωτώντες βουλευτές


Λαφαζάνης Παναγιώτης


Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία


Μουλόπουλος Βασίλης
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ