ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κ. Δημήτρη Ρέππα
Θέμα: «Eξαγορά της Ολυμπιακής από την ΜΙG».
Μέσα στα πλαίσια της κάθαρσης και της διαφάνειας στη δημόσια και στην ιδιωτική ζωή της χώρας, ένα μείζον θέμα που ταλανίζει την κοινή γνώμη είναι αυτό της πώλησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας στον κ. Ανδρέα Βγενόπουλο και τη ΜΙG και η μετέπειτα μεταβίβασή της στην Αegean.
Πέρσι το Μάρτιο, έπειτα από μαραθώνιες διαβουλεύσεις η τότε κυβέρνηση ανακοίνωσε τη συμφωνία της με τη ΜΙG για την πώληση της Ολυμπιακής, σύμφωνα με την οποία η ΜΙG θα εξαγόραζε σε πρώτη φάση το 49% της «ΠΑΝΘΕΟΝ», ενώ μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2009 θα ολοκληρωνόταν και τυπικά η διαδικασία της μεταβίβασης με την πλήρη απόκτησή της από τη ΜΙG. Κατά τη διάρκεια αυτής της μεταβατικής περιόδου και μέχρι την ολοκλήρωση της συναλλαγής, εάν υποβαλλόταν στους ιδιοκτήτες της «ΠΑΝΘΕΟΝ» μια καλύτερη προσφορά, θα ήταν δυνατό ύστερα από συμφωνία των μετόχων να λάμβανε χώρα και δεύτερη πώληση σε κάποιον που θα προσέφερε περισσότερα.
Η συμφωνία ΜΙG-Ελληνικού Δημοσίου τελικά ολοκληρώθηκε και ενώ τότε ο κ. Βγενόπουλος δήλωνε ότι «είναι αστείο να σκέφτεται κανείς ότι πήραμε την Ολυμπιακή και έχουμε πρόθεση να την πουλήσουμε», λίγους μήνες αργότερα και πριν ολοκληρωθεί ακόμη ένας χρόνος από την πρώτη μεταβίβαση ανακοίνωσε τη συμφωνία του με την ΑΕGEAN.
Σε πρόσφατες δε δηλώσεις του ο Αντιπρόεδρος της Κυβερνήσεως, κ. Θεόδωρος Πάγκαλος, ερωτηθείς για την πώληση της Ολυμπιακής έκανε λόγο για «κομπίνα στην πώληση της Ολυμπιακής στον κ. Ανδρέα Βγενόπουλο» και είπε χαρακτηριστικά: «Η Ολυμπιακή πωλήθηκε «μπιρ παρά» στον Βγενόπουλο και ακολούθως μεταβιβάστηκε με υψηλότερο τίμημα στην Αegean, η προσφορά της οποίας δεν είχε γίνει δεκτή στον διαγωνισμό», από την τότε κυβέρνηση, θέτοντας ζήτημα πιθανής παράνομης κρατικής ενίσχυσης της Μarfin, μέσω του χαμηλού τιμήματος πώλησης της Ολυμπιακής.
Ένα ζήτημα που θα μπορούσε να προκαλέσει την προσοχή της Κομισιόν, η οποία ερευνά το θέμα της συγχώνευσης της Ολυμπιακής με την Αegean, καθώς η συμφωνία της ΜΙG με την Αegean για την μεταβίβαση της Ολυμπιακής αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μετά τον Σεπτέμβριο του 2010, οπότε και θα έχει παρέλθει ένας χρόνος από την αρχική της μεταβίβαση (Δημόσιο σε MIG,) εφόσον βέβαια λάβει και τις απαραίτητες εγκρίσεις από τον Επίτροπο Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Η Ολυμπιακή πωλήθηκε στην ΜΙG με το πρόσχημα της προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού στις αερομεταφορές, χωρίς να περιλάβει στη σχετική σύμβαση πώλησης, σύμφωνα με πληροφορίες, σαφή ρήτρα απαγόρευσης μετέπειτα μεταβίβασής της σε εταιρεία, που να δραστηριοποιείται εντός του ελλαδικού χώρου και στις ίδιες γραμμές. Κατάφερε έτσι η προηγούμενη κυβέρνηση αντί να προστατέψει τον ανταγωνισμό, να το νοθεύσει και να δημιουργήσει μονοπώλιο στις αερομεταφορές και συγκεκριμένα στα δρομολόγια του εσωτερικού, που θα καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις τιμές των εισιτηρίων.
Επειδή η νομιμότητα της πώλησης της Ολυμπιακής στην ΜΙG αμφισβητείται εντόνως και όλο και περισσότερα ερωτήματα εγείρονται για πιθανό δόλο της τότε κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας με δεδομένο ότι έχει απαλλαγεί από τις αποζημιώσεις των πρώην εργαζομένων της Ολυμπιακής, που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό με 260 εκατομμύρια ευρώ περίπου, σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα.
Επειδή η ολοκλήρωση της διαδικασίας συγχώνευσης της Ολυμπιακής στην Αegean παραβιάζει τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και δημιουργεί μονοπώλιο ιδιαίτερα στα δρομολόγια του εσωτερικού.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ O ΑΡΜΟΔΙOΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1) Αν προτίθεται να παρέμβει μελετώντας τη νομιμότητα της μεταβίβασης της Ολυμπιακής από το Δημόσιο στη ΜΙG;
2) Αν υπάρχει έγκριση από τον Επίτροπο Ανταγωνισμού της Ε.Ε. για τη διαδικασία συγχώνευσης της Ολυμπιακής με την Αegean;
3) Αν, φυσικά, η διαδικασία όμοιας έγκρισης έχει ολοκληρωθεί από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού;
4) Aν, πράγματι, στη συμφωνία πώλησης της Ολυμπιακής στη ΜΙG δεν περιελήφθη σαφή ρήτρα για απαγόρευση μεταπώλησης της σε εταιρεία που δραστηριοποιείται εντός ελλαδικού χώρου, αποτελεί γεγονός που μπορεί να χαρακτηριστεί ως σκάνδαλο; Πόσο βάσιμη είναι μια τέτοια θέση;
5) Αν το αρμόδιο υπουργείο προτίθεται να λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση της ανεξέλεγκτης τιμολογιακής πολιτικής, όπως τούτη αναμένεται ότι θα προκύψει από το μονοπώλιο στις εσωτερικές αερομεταφορές, προκειμένου να προστατεύσει τα συμφέροντα των καταναλωτών;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
1. Βασίλειος Γιουματζίδης – Πέλλας
2. Αθανάσιος Οικονόμου – Ιωαννίνων
3. Σάββας Εμινίδης – Καβάλας
4. Νίκος Ζωίδης – Δωδεκανήσων
5. Βασίλειος Κεγκέρογλου – Ηρακλείου
6. Όλγα Ρενταρή – Τέντε – Έβρου