Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

1.2.12

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ
Προς τον κ. Υπουργό
-Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
ΘΕΜΑ: Ταφόπλακα για τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας(ΟΣΕ) είναι η παράδοση του τομέα συντήρησης τροχαίου υλικού στους ιδιώτες.



Όλα τα διαλυτικά φαινόμενα που παρατηρούνται στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο με άμεσες επιπτώσεις στην Οικονομία και την Κοινωνία (βλάβες υποδομής και τροχαίου υλικού που στοιβάζεται ανεπισκεύαστο, κλείσιμο γραμμών που οδηγεί σε απαξίωση του σιδηροδρόμου), οφείλονται στην διαχρονική σιδηροδρομική πολιτική και ιδιαίτερα των τελευταίων μνημονιακών κυβερνήσεων (απαξίωση λειτουργιών, κλείσιμο γραμμών, μετατάξεις, εφεδρεία).
Τα παραπάνω προβλήματα θα ενταθούν, αν υλοποιηθεί η απόφαση που έχει πάρει η προηγούμενη κυβέρνηση σε αγαστή συνεργασία με την Τρόϊκα, η οποία αφορά την ιδιωτικοποίηση της συντήρησης του τροχαίου υλικού και περιγράφεται λεπτομερώς σε εδάφιο του μεσοπρόθεσμου προγράμματος ως εξής:
«Η επιχειρηματική μονάδα του ομίλου του ΟΣΕ που δραστηριοποιείται στην συντήρηση του τροχαίου υλικού προβλέπεται να αποσχισθεί από αυτόν και να μετατραπεί σε εταιρία η οποία στη συνέχεια θα ιδιωτικοποιηθεί.»
Επισημαίνουμε, ότι για όλα τα παραπάνω, δεν έχει εκπονηθεί καμία μελέτη που να τεκμηριώνει την αναγκαιότητα απόσχισης και ιδιωτικοποίησης του Τομέα συντήρησης τροχαίου υλικού και ότι η δραστηριότητα της συντήρησης είναι ζημιογόνος για τον ΟΣΕ. Αντίθετα, υπάρχει μελέτη που έχει τεθεί υπόψη των Διοικήσεων του ΟΣΕ και αποδεικνύει ότι το κόστος συντήρησης του τροχαίου υλικού ήταν το 2008, εντός των διεθνώς αποδεκτών δεδομένων για τα Ευρωπαϊκά δίκτυα. Ακόμη υπάρχει μελέτη - ανάλυση του κόστους λειτουργίας του ΟΣΕ (με όλες τις δραστηριότητές του), η οποία παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2010, με συμπεράσματα που σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούν την αναστολή ή ιδιωτικοποίηση κάποιων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ, αφού με αυτή αποδεικνύεται ότι ο Οργανισμός είναι βιώσιμος, διατηρώντας την συντήρηση του τροχαίου υλικού.
Θα πρέπει να επισημανθεί, ότι τα πλέον προηγμένα σιδηροδρομικά δίκτυα της Ευρώπης (Γαλλικό, Γερμανικό, Ιταλικό κ.λ.π.) δεν «θυγατρικοποίησαν» και δεν ιδιωτικοποίησαν την συντήρηση του τροχαίου υλικού, θεωρώντας την ασύμφορη οικονομικά και λειτουργικά. Η διοίκηση των Γερμανικών Σιδηροδρόμων έχει δηλώσει ότι ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων (συντήρηση τροχαίου υλικού, διαχείριση υποδομής, εκμετάλλευση) θα κοστίζει επιπλέον 1 δις € ετησίως!
Επειδή τα μέτρα που έλαβαν στο σύνολό τους, οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών καθώς και η παρούσα με τους Ν.3891/2010 και 4024/2011 (συρρίκνωση δικτύου, περικοπές δρομολογίων, υπέρμετρες αυξήσεις τιμολογίων, μετατάξεις, εφεδρεία, διάλυση εργασιακών σχέσεων κ.λ.π), οδηγούν στην απαξίωση, στη συνεχή συρρίκνωση και το κλείσιμο του σιδηρόδρομου.
Επειδή η υλοποίηση της απόσχισης και ιδιωτικοποίησης του τομέα Συντήρησης Τροχαίου Υλικού που περιλαμβάνεται στο Μεσοπρόθεσμο, θα είναι η ταφόπλακα για τον ΟΣΕ και επειδή η χώρα έχει όσο ποτέ ανάγκη από ένα ενιαίο, δημόσιο, ανασυγκροτημένο σιδηρόδρομο, στην υπηρεσία της κοινωνίας και της ανάπτυξης της χώρας.
Ερωτάται ο κ. Yπουργός:
1. Έχει εκπονηθεί μελέτη από την κυβέρνηση, για το ποιες θα είναι οι επιπτώσεις από την απόσχιση και ιδιωτικοποίηση του τομέα συντήρησης του τροχαίου υλικού, στον ΟΣΕ;
2. Μπορείτε να μας γνωρίσετε πόσο θα κοστίσει στον ΟΣΕ ο διαχωρισμός του τομέα συντήρησης του τροχαίου υλικού, και ποιο θα είναι το κόστος για τον ΟΣΕ μετά από την ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση του;
3. Προτίθεται, έστω και την ύστατη στιγμή να σταματήσει τις διαδικασίες υλοποίησης των διατάξεων, περί «θυγατρικοποίησης» και ιδιωτικοποίησης του τομέα Συντήρησης, που θα οδηγήσει σε μια μη βιώσιμη εταιρία και θα διαλύσει τον σιδηρόδρομο, με άμεσες συνέπειες στην κοινωνία και τη χώρα; Ποια άμεσα μέτρα θα πάρετε, ώστε το προσωπικό στον ΟΣΕ να επαρκεί για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών της λειτουργίας του τροχαίου υλικού και της γραμμής, για να μην έχουμε συχνές βλάβες και πιθανά δυστυχήματα;
4. Προτίθεται, σε συνεργασία με τους εργαζόμενους να προχωρήσει σε σύνταξη νέου σχεδίου νόμου, αξιοποιώντας την εμπειρία από την υπόλοιπη Ευρώπη, που θα περιφρουρεί το μέλλον του ΟΣΕ, ως δημόσιας επιχείρησης που δεν θα λειτουργεί με πελατειακές σχέσεις, που θα υπηρετεί το κοινωνικό σύνολο και την ανάπτυξη της χώρας, με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου.
Τέλος, παρακαλούμε όπως καταθέσετε στη Βουλή για ενημέρωση:
Όλα τα στοιχεία (μελέτες, επιστημονικά άρθρα, ανακοινώσεις) που υποτίθεται δικαιολογούν το μοντέλο της «θυγατρικοποίησης» και ιδιωτικοποίησης του Τομέα συντήρησης τροχαίου υλικού, ως βελτίστου για τον Σιδηρόδρομο, την Οικονομία και τον Ελληνικό λαό.

Ο ερωτώντες και αιτούντες Βουλευτές

Λαφαζάνης Παναγιώτης

Κριτσωτάκης Μιχάλης
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ