ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Υπουργείο Εξωτερικών
Υπουργείο Οικονομικών
Υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού
Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
Θέμα: Ενίσχυση δίκαιων αιτημάτων Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος
Κύριοι Υπουργοί,
Η ιστορία της Ποντιακής Γενοκτονίας και των μύριων δεινών που στιγμάτισαν τους 200.000 ξεριζωμένους επιζήσαντες αδελφούς μας, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να μας αφήνει ασυγκίνητους, ούτε φυσικά να μας εφησυχάζει, την ώρα που η τουρκική κυβέρνηση διατηρεί ακόμα, την αδιάλλακτη στάση της. Η ιστορία γράφτηκε και είναι αλήθεια πώς συγκινεί ολόκληρη την υφήλιο το μέγεθος της τραγωδίας, σε συνδυασμό πάντα με τις υπόλοιπες κτηνωδίες (επί των Αρμενίων, Ασσύριων) που διέπραξε η τουρκική εξουσία, με απώτερο σκοπό την εκδίωξη και τον αφανισμό του υγιούς και ακμαίου ελληνικού στοιχείου. Η ηθική δικαίωση στη συνείδηση των Ελλήνων και η κατακραυγή της διεθνούς Κοινωνίας των Πολιτών, όμως δεν δύναται να υποκαταστήσει τις συνέπειες της Γενοκτονίας, στη μνήμη των 353.000 αδελφών μας, που μόνον με την εντατικοποίηση της πολιτειακής διεκδίκησης σε παγκόσμιο επίπεδο μπορεί να ισοσκελιστεί προκειμένου να βρει τη δικαίωση. Είναι ανάγκη και κρατική υποχρέωση, αυτή τη δύσκολη συγκυρία που βιώνει ο Ελληνισμός, να μην λησμονούμε ούτε τις ρίζες μας, ούτε και την μακραίωνη ιστορική μας παράδοση, για την οποία είμαστε περήφανα προβεβλημένοι σε ολόκληρη την οικουμένη, αλλά αταλάντευτα να παλεύουμε προκειμένου να βγούμε και πάλι νικητές. Ο Ποντιακός Ελληνισμός, ως αδιάσπαστο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας έχει να συμβάλλει τα μέγιστα, με τις αρχές και τις αξίες του, στην αποκατάσταση του κοινωνικού κράτους και της χαμένης αξιοπιστίας της πατρίδας μας.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
1.Σε τι στάδιο βρίσκεται το ζήτημα της διεθνούς αναγνώρισης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού και σε ποιες συμμαχίες προσβλέπει η ελληνική εξωτερική πολιτική για τη στήριξη στο δίκαιο αυτό αίτημα;
2.Γιατί μέχρι σήμερα, η πλούσια ιστορία του Ποντιακού Ελληνισμού καταγράφεται επιδερμικά σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού μας συστήματος και γιατί δεν οριστικοποιείται η διδασκαλία του νέου βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού, το οποίο υπερκαλύπτει την ακριβή διαδρομή των γεγονότων;
3.Πώς διαφυλάσσεται η διαιώνιση της ιστορικής Ποντιακής Διαλέκτου, η οποία είναι τεκμηριωμένα η πλησιέστερη της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και δεν έχει εγκριθεί ακόμη κάποιο είδος κρατικής αρωγής σε ειδικά προγράμματα εκμάθησης της;
4.Τι σκοπεύετε να κάνετε με το ζήτημα του νομικού-διοικητικού καθεστώτος του Πανελλήνιου Ιερού Ιδρύματος στο Βέρμιο Ημαθίας (Παναγία Σουμελά) που εδώ και 50 χρόνια διοικείται από την ίδια οικογένεια και πώς θα διασφαλίσετε για το κοινό αίσθημα δικαιοσύνης, την απρόσκοπτη και δημοκρατική νομιμοποίηση ενός διοικητικού συμβουλίου από την πλειοψηφία των Ποντιακών Σωματείων της Ελλάδας;
5.Ποια είναι η μορφή της κυβερνητικής μέριμνας ως προς την κατεύθυνση της απόδοσης ιθαγένειας σε νεοπρόσφυγες της πρώην ΕΣΣΔ, επανεργοποίησης προγραμμάτων στέγασής τους και ουσιαστικής στήριξης σε επαγγελματικό, κοινωνικό και πολιτιστικό επίπεδο;
-ΟΙ-
ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ