Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

29.7.10

ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ, ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ «ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ»

ΟΜΙΛΙΑ
ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΣΑΧΙΝΙΔΗ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ





Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, άκουσα με ιδιαίτερη προσοχή τις τοποθετήσεις όλων των συναδέλφων. Θέλω να απαντήσω στον Εισηγητή της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, ότι η προσπάθειά του να προχωρήσει σε μια σύγκριση των αλλαγών που έκανε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με τις αλλαγές από την Κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για τη Δημοσιονομική Ευθύνη και Διαχείριση, ως ατυχής και μόνο θα μπορούσε να εκληφθεί.
Κύριε συνάδελφε, εάν οι αλλαγές που είχε κάνει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχαν αυτές τις δυνατότητες και είχαν αυτό το θετικό αποτέλεσμα στη δημοσιονομική διαχείριση της χώρας, δεν θα φτάναμε στο σημείο να γράφει ο Υπουργός Οικονομικών της Νέας Δημοκρατίας μέσα στον Προϋπολογισμό ότι τα φορολογικά έσοδα θα είναι της τάξης των 62 δισεκατομμυρίων και στο τέλος να καταλήγουμε να έχουμε φορολογικά έσοδα της τάξης των 48 δισεκατομμυρίων. Δεν θα έφτανε να προϋπολογίζει δαπάνες, οι οποίες ήταν μιας τάξης και τελικά οι δαπάνες να ξεφεύγουν κατά 30%.
Το πλαίσιο δημοσιονομικής διαχείρισης που υπήρχε μέχρι σήμερα, κύριε συνάδελφε, ήταν σαθρό. Αναγνωρίστε το. Εμείς εκτιμούμε ότι τοποθετηθήκατε θετικά σε αυτό το νομοσχέδιο. Μην κρύβεστε, όμως, πίσω από αυτή τη θετική στάση, την οποία έχετε απέναντι στο νομοσχέδιο για να μας πείτε ότι η αλλαγή που επιφέρει η Κυβέρνηση με αυτό το νομοσχέδιο έχει την ίδια βαρύτητα που είχαν και κάποιες πρωτοβουλίες που πήρε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Σας άκουσα να κάνετε κριτική και έλεγχο για την αμοιβή την οποία παίρνει ο επικεφαλής του ΟΔΔΗΧ. Κύριε συνάδελφε, δεν μου αρέσει να κρύβομαι πίσω από το δάχτυλο μου. Πολύ φοβούμαι ότι με αυτό το οποίο κάνετε κρύβεστε πίσω από το δάχτυλο και θα με αναγκάσετε να αποκαλύψω μεγέθη. Ο προηγούμενος μισθός του επικεφαλής του ΟΔΔΗΧ, κύριε συνάδελφε, ήταν μεικτά 12.000 περίπου ευρώ. Με αυτή την Κυβέρνηση ο μισθός αυτός πήγε ακριβώς στη μέση και πάνω σε αυτό τον μισθό, δηλαδή το μισθό που έχει περικοπεί κατά 50%, δίνουμε 1.000 ευρώ.
Παρακαλώ, λοιπόν, όταν λέτε ότι η Κυβέρνηση αυτή δεν σέβεται τις θυσίες που κάνει ο ελληνικός λαός, να είστε πολύ προσεκτικός. Διότι αν εσείς θεωρείτε ότι η πρωτοβουλία την οποίαν πήραμε, να προχωρήσουμε σε περικοπή του μισθού του επικεφαλής του ΟΔΔΗΧ κατά 50% δεν είναι αρκετή, θα ήθελα να μου πείτε κατά ποία έννοια ήταν αρκετή η δική σας πρωτοβουλία με το μισθό τον οποίον έπαιρνε η προηγούμενη διοίκηση του ΟΔΔΗΧ.
Άκουσα επίσης να κάνετε μια κριτική για τις αρμοδιότητες του Υπουργού Οικονομικών και να λέτε ότι ο Υπουργός Οικονομικών παίρνει υπεραρμοδιότητες και υπερεξουσίες. Στην πραγματικότητα τίποτα απ’ όλα αυτά δεν συμβαίνει, κύριε συνάδελφε.
Κυρίες και κύριοι, αυτό το οποίο γίνεται με αυτό το νομοσχέδιο είναι ότι ουσιαστικά ο Υπουργός Οικονομικών αναλαμβάνει ευθύνες και αρμοδιότητες που έχουν οι Υπουργοί Οικονομικών σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά στην πραγματικότητα ο Υπουργός Οικονομικών με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έχει πολύ περισσότερες ευθύνες λογοδοσίας στη Βουλή απ’ ό,τι είχε οποιοσδήποτε προηγούμενος Υπουργός Οικονομικών. Διότι σύμφωνα με τις υποχρεώσεις πλέον που έχει, υποβάλλει κάθε τρίμηνο έκθεση στη Βουλή με λεπτομερή στοιχεία για τις μεταφορές πιστώσεων του Προϋπολογισμού πέρα από αυτά που αρχικά εγκρίθηκαν. Κάθε εξάμηνο υποβάλλει αναλυτική κατάσταση με τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η Κεντρική και η Γενική Κυβέρνηση. Το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους υποβάλλει απολογισμό για το μέγεθος του δανεισμού. Και τέλος, πάει σε συμπληρωματικό Προϋπολογισμό για κάθε πίστωση πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια ή για κάθε δανεισμό πέρα από τον εγκεκριμένο στο μεσοπρόθεσμο πλαίσιο στρατηγικής. Κάθε τρίμηνο υποβάλλει στη Βουλή έκθεση με τους φορείς που χρησιμοποίησαν το αποθεματικό, το ύψος του αποθεματικού καθώς και τους λόγους για τους οποίους χρειάστηκαν το αποθεματικό.
Αυτά και μόνο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αποδεικνύουν ότι τελικά ο Υπουργός Οικονομικών υπόκειται σε πολύ αυστηρότερο έλεγχο από δω και στο εξής σε σχέση με τον έλεγχο με τον οποίον βρισκόταν αντιμέτωπος ο οποιοσδήποτε προηγούμενος Υπουργός Οικονομικών.
Τέλος, άκουσα πολλούς συναδέλφους – και τον κ. Πλεύρη, αλλά, αν δεν απατώμαι, και τον κ. Κριτσωτάκη και ενδεχομένως και κάποιον άλλον συνάδελφο – να βάζουν ένα θέμα στο οποίο απήντησε ο Υπουργός προηγουμένως, το θέμα του προσυμβατικού ελέγχου.
Είπε, λοιπόν, προηγουμένως ο Υπουργός των Οικονομικών και επαναλαμβάνω ότι ουσιαστικά αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται το θέμα για το οποίο μιλήσατε. Δηλαδή, συγκεκριμένα ο Υπουργός των Οικονομικών ανέφερε ότι σύμφωνα με το αναθεωρημένο Σύνταγμα στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου υπάγονται οι συμβάσεις μεγάλης οικονομικής αξίας, όπως ο νόμος ορίζει.
Ο ν. 3060/2002 , που είναι ο εκτελεστικός νόμος του Συντάγματος, στο άρθρο 2 ορίζει ότι στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου υπάγονται οι συμβάσεις με οικονομικό αντικείμενο πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ. Στο νόμο αυτό ομως, εμπιπτουν μόνο οι συμβασεις προμηθειών, παροχής υπηρεσιών και δημόσιων έργων και σε έλεγχο συμβάσεων.
Ο ν. 3049/2002 ορίζει ότι για τις συμβάσεις, περιλαμβανομένων και των συμβάσεων με συμβούλους για την πραγματοποίηση της αποκρατικοποίησης, εφαρμόζεται η παράγραφος 1 του άρθρου 29 του ν. 2789/2000, ο οποιος προβλέπει εξαίρεση από τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Απο τα παραπανω γινεται αντιληπτο οτι στον προσυμβατικο ελεγχο του ΕΣ δεν εμπίπτουν οι συμβάσεις του νόμου των αποκρατικοποιησεων εκτός απο εκείνες των συμβούλων.

Σε κάθε περίπτωση, ομως, εάν προχωρούσαμε σε αυτό το οποίο προτείνετε, ουσιαστικά θα θέταμε υπό ακύρωση όλες τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης, οι οποίες έγιναν από το 2002 μέχρι σήμερα.
Τέλος, έρχομαι σε ένα θέμα το οποίο έθεσαν πάρα πολύ συνάδελφοι: γιατί μέσα στο νομοσχέδιο δεν υπήρχε αποτυπωμένη η πρόθεση του Υπουργού Οικονομικών, όπως ο ίδιος την διατύπωσε από το έδρανο αυτό σε ό,τι αφορά στον χειρισμό των θεμάτων που αφορούν την αποπληρωμή των εργαζομένων της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέλω να σας ενημερώσω ότι όλο αυτό το διάστημα που βρισκόμασταν σε επικοινωνία με τους εργαζόμενους της πρώην Ολυμπιακής, είχαμε ξεκαθαρίσει ποιες είναι Οι προθέσεις της Κυβέρνησης. Μάλιστα, είχε ζητηθεί στην Κυβέρνηση από τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής να στείλει με επιστολή της την πρότασή της, πράγμα το οποίο έγινε.
Επομένως, εμείς, αυτό το οποίο έχουμε κάνει είναι να δώσουμε την εξουσιοδότηση στον Υπουργό Οικονομικών, το αποτέλεσμα της συζήτησης και του διαλόγου που είχε μεσολαβήσει όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα να αποτυπωθεί σε ένα νόμο.
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ