Συζητήθηκε σήμερα στη
Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Δημοκρατικής
Αριστεράς, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, προς το Υπουργείο Παιδείας
αναφορικά με τα μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό στα ειδικά
σχολεία που στερούν από παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες την απρόσκοπτη
πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία και εν τέλει το αγαθό της παιδείας.
Ο Βασίλης Οικονόμου
στην ομιλία του τόνισε ότι είναι προσβλητικό για την χώρα μας να μην έχουν ή να
έχουν περιορισμένη πρόσβαση στο αγαθό της παιδείας παιδιά με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες επειδή απουσιάζει ή καθυστερεί να τοποθετηθεί ειδικό
εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό όπως φυσιοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και
συνοδοί μαθητών. Δεν είναι αποδεκτό τα παιδιά αυτά να μπορούν να συμμετέχουν
και να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους κάποιες ημέρες την εβδομάδα. Δεν μπορεί
το ζήτημα αυτό να προσεγγίζεται στατιστικά και να υποστηρίζεται ότι η μεγάλη πλειοψηφία
των μαθητών είναι τυπικά εντός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι απαίτηση
όλων να μη στερείται κανένα απολύτως παιδί του αγαθού της παιδείας.
Απευθυνόμενος τέλος στον παρόντα Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκο
Μητσοτάκη, ζήτησε το ειδικό εκπαιδευτικό και το βοηθητικό προσωπικό που
στηρίζει την λειτουργία αυτών των σχολείων και είναι απαραίτητο για την
απρόσκοπτη πρόσβαση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα σχολεία να
εξαιρεθεί από κάθε διαδικασίας κινητικότητας και διαθεσιμότητας και να ληφθεί
μέριμνα ώστε να καλυφθούν κατά προτεραιότητα όλα τα κενά σε αυτό τον ευαίσθητο
τομέα εκπαίδευσης, για το λόγο ότι αφορά τα παιδιά και ειδικότερα όσα από αυτά
έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ενδεικτικά αναφέρθηκε στο Ειδικό Σχολείο
του Λαυρίου όπου σε αίθουσα 9 τετραγωνικών (!!!) καλούνται οι δύο δασκάλες να
φέρουν σε πέρας το δύσκολο έργο τους.
Απαντώντας ο
Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Συμεών Κεδίκογλου, υποστήριξε ότι την
τρέχουσα σχολική χρονιά έχουν πραγματοποιηθεί για τις ανάγκες των Ειδικών
Σχολείων περίπου τέσσερις χιλιάδες προσλήψεις, περισσότερες από κάθε άλλη
χρονιά και το αμέσως επόμενο διάστημα θα προσληφθεί επιπλέον προσωπικό, κυρίως
βοηθητικό ώστε να καλυφθούν υπαρκτές ανάγκες και κενά στην ευαίσθητη αυτή δομή.
Ο λόγος της καθυστέρησης που παρατηρείται είναι ότι η πλειοψηφία αυτών των
αναγκαίων προσλήψεων περνά μέσα από τις χρονοβόρες διαδικασίες του ΕΣΠΑ.
Εξέφρασε την ελπίδα ότι θα υπάρξει αισθητή βελτίωση των συνθηκών εκπαίδευσης
των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με την ψήφιση του σχεδίου νόμου
του Υπουργείου Παιδείας για την Ειδική Αγωγή το οποίο θα τεθεί προς συζήτηση
και ψήφιση στην τρέχουσα κοινοβουλευτική περίοδο ώστε να υπάρξουν οι
απαραίτητες αλλαγές πριν από τη νέα σχολική χρονιά.