Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

29.7.13

Οι ερωτώντες βουλευτές: Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Παναγιώτης Λαφαζάνης Ευγενία Ουζουνίδου Δέσποινα Χαραλαμπίδου Τάσος Κουράκης Ιωάννης Αμανατίδης Ιωάννα Γαϊτάνη Μιχάλης Κριτσωτάκης Μαρία Διακάκη Δημήτρης Γάκης Ειρήνη Αγαθοπούλου Σταύρος Κοντονής Αφροδίτη Σταμπουλή

29/7/2013
Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό
-   Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
-   Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
-   Οικονομικών
Θέμα: Διακοπή των πτήσεων της Olympic Air για Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Ηράκλειο


Σύμφωνα με ανακοίνωση της Olympic Air, η οποία δημοσιεύθηκε στον τύπο, από τις 30 Σεπτεμβρίου 2013 διακόπτονται οι πτήσεις της εταιρείας από την Αθήνα για τη Ρόδο, ενώ οι αντίστοιχες από την Αθήνα για τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο της Κρήτης πρόκειται να διακοπούν από την 14η Οκτωβρίου 2013.
Η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής πριν από μερικά χρόνια έγινε με διακηρύξεις ότι η νέα εταιρεία που θα προέκυπτε από την επί δεκαετίες κακοδιαχειριζόμενη κρατική εταιρεία θα πρόσφερε καλύτερη εξυπηρέτηση και υπηρεσίες στους έλληνες και αλλοδαπούς επιβάτες, σε καλύτερες τιμές μέσα σε ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον με την Aegean και τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ελλαδικό χώρο. Παρά τις πομπώδεις διακηρύξεις της Olympic Air ότι «…το ιστορικό όνομα συνδυάζεται με τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου και απόλυτα ανταγωνιστικού διεθνούς προϊόντος, ικανού να συγκριθεί με τα πιο απαιτητικά κριτήρια στην παγκόσμια πολιτική αεροπορία. Με αεροσκάφη τελευταίας τεχνολογίας. Με καινοτόμες και πρωτοποριακές υπηρεσίες. Με την παραδοσιακή ελληνική φιλοξενία. Με πάθος για να προσφέρει ακόμη περισσότερα» η πολιτική της εταιρείας κινείται σε μια άλλη κατεύθυνση.
Από το 2009 μέχρι το 2013 η δραστηριότητα της εταιρείας συνεχώς περιορίζεται. Οι προορισμοί εσωτερικού και εξωτερικού μειώθηκαν ο στόλος των αεροσκαφών συρρικνώθηκε, ενώ από τους 4.000 εργαζόμενους απασχολούνται μόνο 750. Παράλληλα, με εναρμονισμένες πρακτικές με την Aegean, την άλλη αεροπορική εταιρεία που νέμεται το χώρο, έχουν διαμορφώσει ένα πλαίσιο ολιγοπωλιακής αγοράς με χαμηλό επίπεδο προσφερόμενων υπηρεσιών σε πολύ υψηλές τιμές.
Σήμερα «με πάθος για να προσφέρει ακόμη περισσότερα» η Olympic Air «η εταιρεία να ενισχύσει την προσπάθειά της για βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών» διακόπτει τις πτήσεις της για σημαντικούς ίσως προορισμούς στο εσωτερικό της χώρας προκαλώντας με αυτόν τον τρόπο πρόσθετα προβλήματα στους πολίτες και την οικονομία αυτών των περιοχών. Παράλληλα με τη σμίκρυνση της Ολυμπιακής, οι δικομματικές, μνημονιακές και νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εφαρμόζονται, προωθούν το ξεπούλημα του «Ελ. Βενιζέλος» και των περιφερειακών αεροδρομίων και στερούν την Ελλάδα και από άλλα αναπτυξιακά εργαλεία.
Επειδή οι αεροπορικές συγκοινωνίες είναι ένα δημόσιο αγαθό και η διακοπή των πτήσεων της Olympic Air υποβαθμίζει σημαντικά το επίπεδο των παρεχόμενων δημόσιων υπηρεσιών,
Επειδή είναι σαφές ότι στον ελλαδικό χώρο έχουν διαμορφωθεί μονοπωλιακές συνθήκες στις αεροπορικές συγκοινωνίες,
Επειδή η διακοπή του πτητικού έργου της εταιρείας προς τους συγκεκριμένους προορισμούς θα επιφέρει διακοπή της λειτουργίας των αντίστοιχων σταθμών εξυπηρέτησης και θα οδηγήσει σε απολύσεις εργαζομένων,
Επειδή, ειδικά σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, η κίνηση αυτή οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση την οικονομική δραστηριότητα, καθώς τα τελευταία χρόνια πολλές ξένες αεροπορικές εταιρείες έχουν εγκαταλείψει το αεροδρόμιο της πόλης,
Επειδή για το Ηράκλειο και τη Ρόδο η διακοπή των δρομολογίων της Ολυμπιακής θα έχει ολέθριες συνέπειες στην τουριστική κίνηση, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις περιοχές αυτές,
Ερωτώνται οι κ. υπουργοί:
1.    Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν ώστε να ελεγχθούν οι ενέργειες της Olympic Air και άλλων αεροπορικών εταιρειών και να μη διαμορφωθεί μονοπωλιακή αγορά στις αεροπορικές συνδέσεις στο εσωτερικό της χώρας;
2.    Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν ώστε να μην διακοπούν οι πτήσεις προς Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Ηράκλειο και να αποφευχθεί ο κίνδυνος της οικονομικής και όχι μόνο απομόνωσης αυτών των περιοχών;
3.    Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας του προσωπικού της εταιρείας;
4.    Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν ώστε να βελτιωθεί η αεροπορική σύνδεση της Θεσσαλονίκης, η οποία πλέον βρίσκεται σχεδόν αποκομμένη όχι μόνο από το εξωτερικό, αλλά και από το εσωτερικό;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Παναγιώτης Λαφαζάνης
Ευγενία Ουζουνίδου
Δέσποινα Χαραλαμπίδου
Τάσος Κουράκης
Ιωάννης Αμανατίδης
Ιωάννα Γαϊτάνη
Μιχάλης Κριτσωτάκης
Μαρία Διακάκη
Δημήτρης Γάκης
Ειρήνη Αγαθοπούλου
Σταύρος Κοντονής
Αφροδίτη Σταμπουλή





Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ