Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων έχει εγκαταλείψει
το Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ το Υπουργείο Οικονομικών δηλώνει αναρμόδιο να απαντήσει για τις αποκρατικοποιήσεις!
Μεγάλες καθυστερήσεις σε όλα τα έργα καταγράφονται στην απάντηση του Μ. Βορίδη στην κοινοβουλευτική παρέμβαση της Δημοκρατικής Συμμαχίας
Η Δημοκρατική Συμμαχία δια της προέδρου Ντόρας Μπακογιάννη και των Βουλευτών Λευτέρη Αυγενάκη, Χρήστου Μαρκογιαννάκη και Γιώργου Κοντογιάννη, είχε καταδείξει τις τραγικές ελλείψεις και τις μεγάλες καθυστερήσεις σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας με κοινοβουλευτική παρέμβαση προς τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μ. Βορίδη.
Η απάντηση του αρμόδιου Υπουργού όμως, όχι μόνο δεν ικανοποιεί τα αιτήματα χιλιάδων επιβατών του σιδηρόδρομου, αλλά δημιουργεί εύλογες απορίες για το μέλλον ολόκληρου του δικτύου. Όπως προκύπτει, ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα έχει χαμηλή προτεραιότητα για την Κυβέρνηση. Την ώρα που είναι απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός όλων των γραμμών, ώστε να παράγουν υψηλές ταχύτητες, η χώρα έχει απομονωθεί σιδηροδρομικά από ολόκληρη την Ευρώπη. Ακόμα και γραμμές πλήρως ανακαινισμένες, που θα μπορούσαν να προσφέρουν τουριστικό όφελος, έχουν εγκαταλειφθεί.
Συγκεκριμένα:
Αν και είναι πάγιο αίτημα κατοίκων αλλά και διερχομένων η ολοκλήρωση της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Δομοκός, δεν έχει προκηρυχθεί ακόμα η εργολαβία για εργασίες υποδομής, ενώ δεν υπάρχει καν χρονοδιάγραμμα, αλλά ούτε και εκτιμώμενος χρόνος της διαδρομής.
Η βασική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι αδικαιολόγητα χρονοβόρα. Σημαντικός χρόνος χάνεται από την αλλαγή κινητηρίων και από την αύξηση του βάρους των αμαξοστοιχιών.
Οι περιβαλλοντικοί όροι της Ηλεκτροκίνησης στον άξονα Θεσσαλονίκη – Στρυμώνα – Προμαχώνα δεν έχουν ακόμα εγκριθεί από το ΥΠΕΚΑ.
Δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με τα γειτονικά δίκτυα, ώστε να αποκατασταθούν οι διεθνείς συνδέσεις
Δεν έχει εξασφαλισθεί ακόμη η χρηματοδότηση για την υλοποίηση της νέας διπλής γραμμής από το Ρίο ως την Πάτρα, αν και έχουν περάσει ήδη 4 χρόνια.
Η αναβάθμιση του Σ.Σ. Αθηνών δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, ενώ όπως αναφέρεται στο έγγραφο του Υπουργείου διαλύεται οριστικά η σύμβαση 994/2005. Επιπλέον, δεν διευκρινίζεται αν υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία νέου σταθμού.
Η επέκταση του προαστιακού βρίσκεται ακόμα σε επίπεδο μελετών, που αναμένεται να διαρκέσουν έως και 3 χρόνια.
Επισφαλής παραμένει η φύλαξη ενεργών και ανενεργών σταθμών, παρά το γεγονός ότι έχει ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία, καθώς συνεχίζονται τα φαινόμενα κλοπών.
Το καίριο ερώτημα περί αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά τη ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου παραμένει αναπάντητο, όπως άλλωστε αναπάντητα μένουν και όλα τα ερωτήματα σχετικά με τις τραγικές καθυστερήσεις στο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων. Αυτό όμως που πραγματικά προκαλεί έκπληξη, είναι η απάντηση του συνερωτώμενου Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο, για το θέμα της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλώνει αναρμόδιο να απαντήσει!
Αναμένουμε άμεσα την επίσημη τοποθέτηση των αρμόδιων Υπουργών Ευ. Βενιζέλου και Μ. Βορίδη, καθώς δεν συγχωρούνται άλλες καθυστερήσεις στο θέμα της εξεύρεσης εσόδων. Δεν μπορεί η ελληνική κοινωνία να πληρώνει μέσω φόρων, την ολιγωρία και τα λάθη των εκάστοτε Υπουργών.