Ερώτηση προς την κα Υπουργό
Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: Πρόωρη διακοπή σχολικής εκπαίδευσης παιδιών Ρομά
Η σχολική φοίτηση των παιδιών Ρομά, παρά τις προσπάθειες που έχουν καταβληθεί τα τελευταία χρόνια, χαρακτηρίζεται από απουσία ή περιορισμένη παρακολούθηση στην προσχολική εκπαίδευση, μικρό ποσοστό εγγραφής στο δημοτικό σχολείο, καθυστερημένη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, πρόωρη διακοπή πριν την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και χαμηλή επίδοση σε σχέση με τον υπόλοιπο μαθητικό πληθυσμό.
Ειδικότερα, η σχολική διαρροή στους Ρομά ανέρχεται στο 77%, με βάση την πιο πρόσφατη καταγραφή (2007). Οχτώ στα δέκα παιδιά Ρομά εγκαταλείπουν το σχολείο, προτού ακόμη προλάβουν να ολοκληρώσουν τη στοιχειώδη εκπαίδευση. Σύμφωνα με έρευνα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) ΑΠΘ, η εικόνα που διαμορφώνεται ανά την επικράτεια δεν είναι ενιαία, καθώς υπάρχουν περιοχές όπου παιδιά Ρομά δεν έχουν φοιτήσει ποτέ στη ζωή τους σε σχολείο, άλλες όπου τα παιδιά εγγράφονται, αλλά κάποια στιγμή εγκαταλείπουν το εκπαιδευτικό σύστημα και άλλες όπου η συμμετοχή των παιδιών στο σχολείο είναι μεγάλη.
Με βάση τα προαναφερόμενα και ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς,
ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
Ποιες στοχευμένες δράσεις θα εφαρμοστούν στα σχολεία, οι οποίες θα αφορούν σε υποστηρικτικά μαθήματα για την κάλυψη γνωστικών κενών των παιδιών Ρομά, στήριξη για παιδιά νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού, φροντιστηριακά μαθήματα, θερινά τμήματα για τη μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο κλπ;
Πρόκειται να λειτουργήσουν φέτος τα σχολεία-γκέττο (μόνο για Ρομά) στον Ασπρόπυργο, στις Σοφάδες, στην Καστέλλα Ψαχνών, στη Γαστούνη, στην Κομοτηνή, στο Ζεφύρι και αλλού, δεδομένης της πάγιας βούλησης του Υπουργείου Παιδείας να εντάσσονται τα παιδιά Ρομά στις κανονικές τάξεις, ώστε να μην περιθωριοποιούνται, αποκλείονται ή διαχωρίζονται από τους λοιπούς μαθητές;
7.9.11
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός