Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

10.6.11

Ημερομηνία: 10/06/2011
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
Θέμα: Σχέδιο Κατάργησης 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών & Βαρηκόων Αθήνας


Κυρία Υπουργέ,

Όπως είναι ευρύτερα γνωστό, το σχέδιο των συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολείων που προωθείται για την εξοικονόμηση πόρων στο πλαίσιο της δημοσιονομικής εξυγίανσης προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις στις διάφορες κοινωνικές ομάδες που γίνονται αποδέκτες των εν λόγω μέτρων. Είναι ηλίου φαεινότερο πια, πώς τα επεξεργαζόμενα σχέδια του Υπουργείου είναι σταθερά προσανατολισμένα σε μια αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική και ανάλγητη πολιτική. Μια πολιτική που αντιμετωπίζει με απάθεια τη διαφορετικότητα και δεν αναγνωρίζει την πολυετή κοινωνική προσφορά των σχολείων ειδικής αγωγής. Τις τελευταίες μέρες, πληροφορούμαστε τις προθέσεις του Υπουργείου να προβεί στην κατάργηση του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών και Βαρηκόων της Αθήνας. Μια πρόταση, που όπως φαίνεται δεν τέθηκε ποτέ σε κάποιο είδος διαβούλευσης, αλλά αποκαλύφθηκε με σχετικό δημοσίευμα του ημερήσιου τύπου. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω σχολείο συνιστά το μοναδικό ολοήμερο σχολείο στην Αττική, το οποίο λειτουργεί και ως νηπιαγωγείο, καλύπτοντας υπερτοπικές ανάγκες. Σχετικά με το οικονομικό αντίκρισμα της προτεινόμενης από το Υπουργείο, κίνησης κατάργησης, αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο σχολείο στεγάζεται εντός του κτιρίου του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, πράγμα που συνεπάγεται την απουσία οποιουδήποτε κόστους ενοικίασης. Αντιθέτως, οι αξιοποιήσιμες λύσεις που προτάσσει η Υφυπουργός κ. Ε. Χριστοφιλοπούλου, όπως το σχολείο της Πεύκης για την ταυτόχρονη αναβάθμισή του σε ολοήμερο, δεν συνοδεύονται από αναλόγως αξιοσημείωτα ανταποδοτικά οφέλη για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Η προσφορά του ειδικού σχολείου είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς η πανελλαδική του λειτουργία από το 1938 έχει σηματοδοτήσει τη δημιουργία διδακτικού υλικού, ακόμη και σε πανεπιστημιακό επίπεδο, ενώ έχει εποικοδομητική συμβολή και στη δημιουργία αντίστοιχων μονάδων στην επικράτεια. Σε δημόσιες τοποθετήσεις εντός του Κοινοβουλίου, τόσο η Υπουργός κ. Α. Διαμαντοπούλου (31/3/2011), όσο και η Υφυπουργός κ. Ε. Χριστοφιλοπούλου (05/05/2011) διέψευδαν και υπεραμύνονταν κατηγορηματικά της κατάργησης των ειδικών σχολείων. Σήμερα, η ηγεσία του Υπουργείου συνεχίζει τον αντικοινωνικό της βηματισμό, αδιαφορώντας παντελώς για τις ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δ. Αθηναίων (323/18-4-11) και της 7ης Δημοτικής Κοινότητας σύμφωνα με τη νομοθεσία (αρ.ν. 1566/85, 2525/97, 1966/91 και 3852/10) για τη διατήρηση και τη στήριξη του σχολείου.


Ως λοιπόν, ο καθ’ ύλην αρμόδια Υπουργός, σας ερωτάμε:
1.Ποια είναι τα ακριβή οικονομικά δεδομένα που θέτει το Υπουργείο ως προϋπόθεση για την επικείμενη κατάργηση του σχολείου και ποια τα ανταποδοτικά οφέλη;
2.Γιατί ένα σημαντικό ζήτημα για την καθημερινότητα των παιδιών και των οικογενειών τους αντιμετωπίζεται με μυστικότητα και προωθείται εν κρυπτώ, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά την απουσία διάθεσης ουσιαστικού διαλόγου και διαβούλευσης με τον κύρια ενδιαφερόμενο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων;
3.Ποιες είναι οι δικλίδες ασφαλείας που εφαρμόζονται από το Υπουργείο έτσι ώστε να μην παραβιάζεται η ισχύουσα νομοθεσία και να μην εκτίθεται η εκπαιδευτική και κοινωνική πολιτική;




-ΟΙ-
ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ


ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ