Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

21.3.13

«Ρυθμίζεται η χρηματοδότηση για τη φιλοξενία παιδιών ανέργων και χαμηλόμισθων στις παιδικές κατασκηνώσεις »



Αθήνα, 21 Μαρτίου 2013
Απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή Αττικής της ΔΗΜΑΡ κ. Βασιλείου Οικονόμου  κατά τη διαδικασία του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου ο Υφυπουργός Εργασίας Νίκος Παναγιωτόπουλος  διευκρίνισε ότι τόσο το πρόγραμμα  των παιδικών κατασκηνώσεων για τη φιλοξενία παιδιών ανέργων και χαμηλόμισθων, όσο και η εφαρμογή άλλων κοινωνικών πολιτικών ρυθμίζονται από το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας το οποίο βρίσκεται ήδη στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.
.


Συγκεκριμένα, ο πόρος των 20 ευρώ ανά ασφαλισμένο προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η φιλοξενία παιδιών χαμηλόμισθων ή ανέργων σε παιδικές κατασκηνώσεις περιέχεται στον ‘ Ενιαίο Λογαριασμό για την εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών’ ( ΕΛΕΚΠ) ο οποίος θεσπίζεται με ειδικές ρυθμίσεις στο άρθρο 34 του υπό συζήτηση νομοσχεδίου . Ο καινούριος ενιαίος λογαριασμός για την εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών είναι ο νέος ενιαίος κοινωνικός πόρος που υφίσταται πλέον ενοποιημένος κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΕΔ προκειμένου να χρηματοδοτηθούν από εκεί οι κοινωνικής αναφοράς πολιτικές που σύμφωνα με την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας κρίθηκε σκόπιμο να συνεχιστούν.



ΚΕ 19 3 2013 παιδικές κατασκηνώσεις


Ακολουθεί η με αριθμό 6133/22-1-2013 ερώτηση του Βουλευτή Αττικής της Δημοκρατικής Αριστεράς   κ. Βασιλείου Οικονόμου προς τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, σχετικά με τη φιλοξενία παιδιών ανέργων και χαμηλόμισθων στις παιδικές κατασκηνώσεις.
Το λόγο έχει ο κ. Οικονόμου για δύο λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Υπουργέ, όπως καταλαβαίνετε, το ζήτημα που σας θέτω σήμερα είναι ευαίσθητο και νομίζω ότι πρέπει και εσείς με την αντίστοιχη ευαισθησία να το αντιμετωπίσετε, καθώς αφορά τα χιλιάδες παιδιά των ανέργων και των χαμηλόμισθων και πρέπει η πολιτεία να εξασφαλίσει τη φιλοξενία τους στις παιδικές κατασκηνώσεις κατά τους θερινούς μήνες. Και αυτό είναι το ελάχιστο που μπορεί να κάνει η πολιτεία.
Όπως αντιλαμβάνεστε, σε μία εποχή που υπάρχει τεράστια ανεργία, οι μισθοί έχουν αποδεκατιστεί και έχουμε μεγάλη κοινωνική πίεση, το να εξασφαλιστούν οι καλοκαιρινές διακοπές για αυτά τα παιδιά, είναι –επαναλαμβάνω- το ελάχιστο που πρέπει να εξασφαλίζει μια ευνομούμενη πολιτεία από πλευράς κοινωνικής ευαισθησίας και κοινωνικής συνοχής.
Τα έτη 2010-2012 με την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας συμφωνήθηκε μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων να υπάρξει μια εργοδοτική εισφορά των 20 ευρώ όπου να μπορεί να καλυφθεί αυτό το κόστος της φιλοξενίας στις παιδικές κατασκηνώσεις. Το καλοκαίρι του 2011 το Υπουργείο Εργασίας, με μεγάλη καθυστέρηση ομολογουμένως, θεσμοθέτησε τη συγκεκριμένη ετήσια εισφορά και ανέθεσε στον Οργανισμό Εργατικής Εστίας τη διαχείριση του εν λόγω Προγράμματος.
Όμως, λίγους μήνες αργότερα, το Φεβρουάριο του 2012, η τότε κυβέρνηση αποφάσισε την κατάργηση του Οργανισμού Εργατικής Εστίας, αδικαιολόγητα –κατά τη δική μου άποψη- και χωρίς σχεδιασμό. Είναι ωστόσο γεγονός ότι καταργήθηκε ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας. Η εν λόγω απόφαση της καταργήσεως, όπως καταλαβαίνετε, δεν επέτρεψε τη λειτουργία του συγκεκριμένου Προγράμματος της φιλοξενίας των παιδιών και βέβαια δεν εξασφαλίστηκε ο φορέας που θα διαχειριστεί αυτό το Πρόγραμμα. Υποτίθεται ότι ο ΟΑΕΔ θα παίξει αυτό το ρόλο.
Εγώ θέλω σήμερα εδώ στην Αίθουσα, κύριε Υπουργέ, να δεσμευτείτε ότι αυτό το Πρόγραμμα θα λειτουργήσει, θα μπορούν δηλαδή οι παιδικές κατασκηνώσεις να φιλοξενήσουν τα χιλιάδες αυτά παιδιά. Μιλάω για παιδιά ανέργων και χαμηλόμισθων, τα οποία δεν έχουν τη δυνατότητα και δεν θα μπορούσαν υπό άλλες συνθήκες να συμμετέχουν τους θερινούς μήνες σε αυτά τα Προγράμματα.
Περιμένω την πρώτη σας απάντηση, για να επανέλθω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Το λόγο έχει ο Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Κύριε συνάδελφε, δεν μπορώ να πω ότι το κανόνισα, αλλά ήρθαν έτσι τα πράγματα, ώστε σήμερα στην παρούσα συνεδρίαση να συζητείται μια ερώτηση που έχει κατατεθεί από τέλος Ιανουαρίου, ενώ αύριο συζητείται στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας που ρυθμίζει ακριβώς αυτό το θέμα που αναπτύσσετε εσείς στην ερώτησή σας.
Επομένως, αν μπορούσα να απαντήσω μονολεκτικά στην ερώτησή σας, θα έλεγα «ναι, αυτά που ζητάτε θα γίνουν, το Υπουργείο έχει πράγματι μεριμνήσει για τη συνέχιση της κοινωνικής αυτής παροχής».
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή για να δούμε πώς φτάσαμε στο σημείο να λέμε μετά πάσης βεβαιότητος ότι αύριο νομοθετείται. Θα το δείτε άλλωστε και στο κείμενο του νομοσχεδίου που θα συζητηθεί αύριο στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων.
Όπως ξέρουμε όλοι ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας και ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας καταργήθηκαν το Φεβρουάριο του 2012 στο πλαίσιο ψήφισης της δεύτερης δανειακής σύμβασης.
(AR)

(SM)

Με τη σχετική Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου κατά το μεταβατικό διάστημα λειτουργίας των δύο καταργηθέντων οργανισμών ορίστηκε προσωρινή ενιαία διοικούσα επιτροπή, η γνωστή ΠΕΔΕ, με αρμοδιότητα την τακτοποίηση που αφορά πράξη λειτουργικής εκκαθάρισης υποχρεώσεων και δικαιωμάτων, καθώς και κάθε άλλης αναγκαίας και γεγενημένης έννομης σχέσης των δύο καταργούμενων φορέων, εκτός βέβαια της ανάληψης νέων υποχρεώσεων. Τα έχουμε πει πολλές φορές από αυτό εδώ το Βήμα, τα ξέρουμε όλοι.
Η ΠΕΔΕ είχε αναλάβει μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2013, όταν και τέλειωσε η παραταθείσα θητεία της ολοκληρωτικά, τη διεκπεραίωση όλων των εκκρεμών υποθέσεων του Οργανισμού. Είχε προβεί σε έκδοση πάρα πολλών αποφάσεων για μια σειρά από θέματα και μεταξύ αυτών αποφασίστηκε η συνέχιση αυτής της κοινωνικής παροχής.
 Συγκεκριμένα, λοιπόν, ως προς το θέμα, την ετήσια εργοδοτική εισφορά των 20 ευρώ για τη λειτουργία προγράμματος φιλοξενίας παιδιών ανέργων και χαμηλόμισθων στις κατασκηνώσεις: υπήρξε ζήτημα, καθώς με την κατάργηση των δύο φορέων δεν κατέστη ποτέ εφικτή η λειτουργία αυτού του προγράμματος. Όμως, στο άρθρο 34 με τίτλο « Ενιαίος λογαριασμός για την εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών» του νομοσχεδίου που θα συζητηθεί αύριο, όπως σας είπα, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω: «Πρώτον, στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, δηλαδή τον ΟΑΕΔ, συνιστάται κλάδος με την επωνυμία «Λογαριασμός κοινωνικής πολιτικής». Δεύτερον, ο ειδικός λογαριασμός κοινωνικής πολιτικής που συστάθηκε με το άρθρο 3 της ΠΥΣ 7/28-2-2012 καταργείται και οι πόροι, τα αποθεματικά και κάθε έσοδο αυτού μεταφέρονται στον ως άνω συνιστώμενο κλάδο. Τρίτον, ο κλάδος με την επωνυμία «Λογαριασμός κοινωνικής πολιτικής» και ο κλάδος με την επωνυμία «Λογαριασμός για την απασχόληση και  την επαγγελματική κατάρτιση», δηλαδή ο γνωστός ΛΑΕΚ που έχει συσταθεί με προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, «ενοποιούνται λειτουργικά σε λογαριασμό με την επωνυμία «Ενιαίος λογαριασμός για την εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών»», δηλαδή ο ΕΛΕΚΠ, «ενώ οι ενοποιούμενοι κλάδοι παραμένουν απόλυτα διακριτοί, υποκείμενοι σε χωριστή παρακολούθηση και με απόλυτη διαχειριστική αυτοτέλεια».
Δεν μου φτάνει ο χρόνος ώστε να αναλύσω τους πόρους του ΕΛΕΚΠ. Θα τους αναλύσω στη δευτερολογία μου. Θα πω, όμως, ότι αυτά τα οποία ζητάτε εσείς, δηλαδή ο πόρος αυτός, τα 20 ευρώ ανά ασφαλισμένο προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η φιλοξενία παιδιών χαμηλόμισθων ή ανέργων σε παιδικές κατασκηνώσεις, περιέχεται σε αυτόν τον ΕΛΕΚΠ, τον κοινωνικό πόρο δηλαδή που θεσπίζεται με τις ειδικές ρυθμίσεις που σας ανέφερα, στο νομοσχέδιο που θα εισαχθεί αύριο στην Επιτροπή. Επομένως, αυτό που ζητάτε και εσείς και άλλοι συνάδελφοι γίνεται πραγματικότητα, μπορεί να «τρέξει» από εδώ και πέρα απαντώντας, αν θέλετε, σε ένα κοινωνικό ζήτημα που εύλογα είχε τεθεί μετά την κατάργηση των δύο συγχωνευθέντων φορέων, όπως είπα πριν από λίγο.
 Τα υπόλοιπα θα τα πω στη δευτερολογία μου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Το λόγο έχει ο κ. Οικονόμου.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Εγώ, κύριε Υπουργέ, άμα μπορείτε να πείτε «Το κανόνισα», ειλικρινά σας μιλάω, θα το ακούσω με πολύ χαρά. Δεν μπορούμε να είμαστε φειδωλοί όταν υπάρχουν καλές ειδήσεις και καλά νέα, με την έννοια ότι είμαστε επικριτικοί πολλές φορές στις αποφάσεις της διοίκησης και της πολιτικής ηγεσίας κάθε Υπουργείου και της Κυβέρνησης, αλλά άμα γίνεται κάτι καλό θα πρέπει να το αναγνωρίζουμε. Ακούω, λοιπόν, με χαρά ότι φέρνετε το νομοσχέδιο κατ’ αρχάς στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων.
Άρα, αφού δεσμεύεστε σήμερα εδώ ότι θα εντάξετε στο νομοσχέδιο που θα φέρετε και αυτές τις πολύ χρήσιμες διατάξεις, νομίζω ότι με την πρώτη σας απάντηση απαντάτε και σε μια δεύτερη ερώτηση που κατέθεσα στις 12/3/2013, τις προάλλες δηλαδή, για το τι γίνεται με αυτήν την ΠΕΔΕ, την Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή των δύο οργανισμών που κατηργήθησαν και οι οποίοι τέλος πάντων πήγαιναν σε εκκαθάριση, αλλά με τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που έγιναν είχαμε ουσιαστικά τρεις παρατάσεις λειτουργίας. Με χαρά ακούω ότι ολοκληρώθηκε, επιτέλους, και αυτό το έργο της Επιτροπής.
 Άρα, ολοκληρώνεται ένας κύκλος, δυσάρεστος κύκλος. Διότι σας ξαναλέω ότι το Φεβρουάριο του 2012 υπήρξε μία ατυχέστατη, κατά την άποψή μου, απόφαση. Δεν λέω ότι είναι δική σας. Η τότε Κυβέρνηση, το τότε Υπουργείο, η τότε πολιτική ηγεσία πήρε αυτήν την ατυχέστατη απόφαση να καταργήσει δύο σημαντικούς Οργανισμούς που ασκούσαν κοινωνική πολιτική και οι οποίοι δεν επιβάρυναν δημοσιονομικά τον προϋπολογισμό.
(PE)
(AR)
Άρα, λοιπόν, από τη στιγμή που ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας και ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας σταμάτησαν το έργο τους, τα κοινωνικά προγράμματα στέγασης και τα κοινωνικά προγράμματα υποστήριξης των εργαζομένων και των οικογενειών τους μέσα απ’ αυτούς τους δύο Οργανισμούς ήταν στον αέρα όλο αυτό το διάστημα. Νομίζω ότι πρέπει η Κυβέρνηση συντεταγμένα να οδηγηθεί σε μια συνέχιση αυτών των προγραμμάτων με έναν τρόπο που να διασφαλίζει και τους πόρους, αλλά να διασφαλίζει σαφέστατα και τις κοινωνικές παροχές στις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, των εργαζομένων, των ανθρώπων που χρήζουν της υποστήριξης και της βοήθειας. Μιλάμε για παιδιά ανέργων και χαμηλόμισθων.
Κύριε Υπουργέ, με ανυπομονησία περιμένω να ακούσω τη συνέχεια του λόγου σας, δηλαδή να περιγράψετε με σαφήνεια πώς σκοπεύετε να ρυθμίσετε αυτό το ζήτημα. Δεν είναι έλασσον ζήτημα, είναι μείζον, διότι σας λέω ότι χιλιάδες παιδιά δεν θα είχαν άλλη δυνατότητα ή άλλο τρόπο να μπορέσουν να ζήσουν ανθρώπινα, να κάνουν τις διακοπές τους, να περάσουν κατά τη θερινή περίοδο μια στιγμή στη ζωή τους που να τους βγάζει έξω από τη δυσάρεστη κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι οικογένειές τους. Νομίζω ότι η πολιτεία από τη στιγμή που είχε και τη συμφωνία των δύο πλευρών των κοινωνικών εταίρων, δηλαδή εργοδοτών και εργαζομένων, δεν είχε κάτι άλλο να κάνει παρά να υλοποιήσει αυτή τη συμφωνία.
Νομίζω ότι ο ΟΑΕΔ είναι ένα όχημα που μέσα από αυτόν μπορούν να εφαρμοστούν αυτά τα προγράμματα. Χρειάζονται, όμως, συγκεκριμένες δεσμεύσεις και να υλοποιηθούν, γιατί, όπως καταλαβαίνετε, το καλοκαίρι πλησιάζει. Είναι προγράμματα τα οποία θα ξεκινήσουν από τον Ιούνιο. Είμαστε στο Μάρτιο και έχουμε μπροστά μας δύο ή τρεις μήνες, ώστε να οργανωθούν αυτά τα προγράμματα και να υλοποιηθούν.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Το λόγο έχει ο Υφυπουργός κ. Παναγιωτόπουλος.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Όπως καταλαβαίνετε, χρησιμοποίησα σε μια αποστροφή του λόγου μου την έκφραση «το κανόνισα», γιατί ούτε συνεννοημένοι να ήμασταν να συζητήσουμε σε επίκαιρη ερώτηση αυτό το ζήτημα, το οποίο νομοθετείται αύριο στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων με την εισαγωγή προς συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εργασίας.
Όπως είπα λοιπόν η Προσωρινή Ενιαία Διοικούσα Επιτροπή, η ΠΕΔΕ, που ανέλαβε την εκκαθάριση των καταργηθέντων Οργανισμών Εργατικής Εστίας και Εργατικής Κατοικίας προέβη σε συνολική απογραφή, πρώτον, της ακίνητης περιουσίας αυτών των οργανισμών, που είναι τεράστια και διάσπαρτη σε όλη την Ελλάδα, ένα σύνθετο και περίπλοκο έργο που δεν έχει τελειώσει ακόμα, αλλά έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, καθώς και σε μια σειρά από άλλες πράξεις διαχειριστικές ή εκκαθαριστικές, προκειμένου να περάσουμε ομαλά στο νέο καθεστώς λειτουργίας των καταργηθέντων Οργανισμών υπό την αιγίδα του ΟΑΕΔ.
Τελείωσε το έργο της η ΠΕΔΕ και από εδώ και πέρα ό,τι «έτρεχε» –επιτρέψτε μου την έκφραση- κάτω από τους δύο καταργηθέντες Οργανισμούς, τώρα υλοποιείται από τον ΟΑΕΔ. Όλοι οι κοινωνικοί πόροι που υφίσταντο κάτω από τους δύο καταργηθέντες Οργανισμούς τώρα υλοποιούνται ως κοινωνικοί πόροι που υφίστανται κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΕΔ.
Επομένως, ο καινούριος ενιαίος λογαριασμός για την εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών είναι ο νέος ενιαίος κοινωνικός πόρος που υφίσταται πλέον ενοποιημένος κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΕΔ, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν από εκεί οι κοινωνικής αναφοράς πολιτικές, που σύμφωνα με πολιτική απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας κρίθηκε σκόπιμο να συνεχιστούν, παρά το γεγονός ότι δεν υφίστανται πλέον Οργανισμός Εργατικής Εστίας και Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας. Μια απ’ αυτές τις πολιτικές είναι και η λειτουργία αυτών των παιδικών κατασκηνώσεων.
Ειδικότερα, οι πόροι αυτού του ενιαίου λογαριασμού για την εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών είναι, πρώτον, η εισφορά 0,81%, όπως αυτή καθορίζεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 του ν. 2434/1996. Δεύτερον, η εισφορά 1,35% που επιβαρύνει τους εργαζόμενους και υπολογίζεται επί των αποδοχών τους επί των οποίων υπολογίζονται οι εισφορές του ΙΚΑ. Τρίτον, τα προβλεπόμενα από την περίπτωση γ΄ του άρθρου 89 του ν. 3996/2011. Δεν θα μπω σε παράθεση νομοτεχνικής φύσεως αριθμών διατάξεων, παραγράφων και υποπαραγράφων. Μιλούμε, όμως, για προβλεπόμενα έσοδα του ειδικού λογαριασμού παιδικών κατασκηνώσεων, το ΕΛΠΚ, τα οποία διατίθενται αποκλειστικά για τους θεσπισμένους με αυτές τις διατάξεις σκοπούς. Τέταρτον, κάθε έσοδο από χαριστική αιτία. Πέμπτον, προσόδους του ΟΑΕΔ που ενδεχομένως προκύπτουν από την περιουσία των καταργηθέντων οργανισμών. Έκτον, πάσης φύσεως πρόστιμα που επιβάλλονται από τους εργοδότες στους μισθωτούς, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις. Έβδομον, οποιοσδήποτε άλλος πόρος προερχόμενος από οποιαδήποτε άλλη αιτία.
Κλείνοντας, θέλω να πω ότι κατά τις προβλέψεις του παραπάνω νόμου που ανέφερα, δηλαδή το ν. 3996/2011, ο σκοπός του κοινωνικού λογαριασμού αυτού του νόμου είναι η οργάνωση και εφαρμογή προγραμμάτων φιλοξενίας σε θερινές κατασκηνώσεις παιδιών χαμηλόμισθων εργαζομένων και ανέργων. Επομένως, συνεχίζεται η εφαρμογή του νόμου του 2011 στο νόμο που θεσπίζεται αύριο και συνεχίζεται αυτή η κοινωνική παροχή. Θέλω να πω, απαντώντας πλήρως στο ερώτημά σας, ότι αυτή η κοινωνική προσφορά παραμένει σε λειτουργία. Θα τα πούμε και αύριο.
Ευχαριστώ.




Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ