Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

2.5.11

Επίκαιρη ερώτηση για τα διόδια από τον Παντελή Ασπραδάκη



Ένα θέμα που απασχολεί εδώ και πολύ καιρό τους πολίτες συζητήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής με επίκαιρη ερώτηση του Παντελή Ασπραδάκη, βουλευτή ΠΑ.ΣΟ.Κ. Αττικής προς το Υπουργείο Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων.


Ο Παντελής Ασπραδάκης ζήτησε να υπάρχει ειδική μέριμνα για τους κατοίκους των περιοχών πέριξ των διοδίων σχετικά με το αντίτιμο καταβολής, καθώς και την κατασκευή ασφαλών τοπικών παραδρόμων σε όλα τα διόδια της Περιφέρειας Αττικής για την ελεύθερη και εναλλακτική επιλογή διέλευσης τόσο των κατοίκων όσο και γενικότερα των πολιτών. Μεταξύ άλλων ανέφερε: «Οι κάτοικοι της Περιφέρειας Αττικής επιβαρύνονται οικονομικά και δυσχεραίνεται η καθημερινότητά τους από τη λειτουργία πολλών σταθμών διοδίων, στην ευρύτερη περιοχή, και μάλιστα σε μια εποχή οικονομικής κρίσης. Πέρα από την επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού, προκύπτουν γενικότερα προβλήματα (χρονική καθυστέρηση και ταλαιπωρία στο να προσεγγίσουν τα σπίτια τους, σχολεία ή τους τόπους εργασίας τους κλπ), προβλήματα μόλυνσης και καθημερινής όχλησης.

Κατά την επίκαιρη ερώτηση ο Παντελής Ασπραδάκης επισήμανε επίσης τα προβλήματα που προκύπτουν σε σχέση με ατμοσφαιρική μόλυνση, την ηχορύπανση, την έλλειψη ηχοπετασμάτων, τις επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση, ζήτησε ενημέρωση για το εάν θα γίνουν διόδια στις παράπλευρες εισόδους των κόμβων Κρυονερίου και Βαρυμπόμπης, κάτι που όπως είπε, «θα ήταν ακόμα πιο επιβαρυντικό για τους κατοίκους, γιατί ένας δημότης για να πάει από το σπίτι του στη δίπλα γειτονιά, δηλαδή στον ίδιο δήμο, θα επιβαρύνεται με διόδια». Ο υφυπουργός κ. Μαγκριώτης, απαντώντας στη Βουλή, αναγνώρισε την αδικία που υφίστανται οι κάτοικοι ως προς την πυκνότητα και το ύψος των διοδίων. Επίσης, ενημέρωσε ότι έχουν δρομολογηθεί εργολαβίες στο θέμα των παραδρόμων και των τοπικών διευκολύνσεων και ειδικά στη Βορειοανατολική Αττική είναι σε εξέλιξη έργα για τις τοπικές μετακινήσεις των κατοίκων. Ακόμα αναφέρει: «Με την πολιτική που έχουμε προτείνει και την πρόταση από την αρχή του 2010 για τη μείωση των διοδίων και την αναλογική χρέωση, θα δώσουμε οριστική λύση στο πρόβλημα. Ελπίζουμε και η ιδιωτική πλευρά να δείξει τον ίδιο βαθμό ευθύνης»

Τέλος ο Παντελής Ασπραδάκης, στη δευτερολογία του, ανέδειξε τον προβληματισμό των πολιτών γενικότερα για την ύπαρξη των διοδίων εντός του Νομού Αττικής, επισημαίνοντας ότι το καλύτερο θα ήταν να μεταφερθούν εκτός των ορίων του Νομού ώστε να υπάρχει μια ισοτιμία για όλους τους κατοίκους του Νομού Αττικής.



Παρατίθεται ολόκληρη η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης:

http://pantelis.aspradakis.gr/press/37-questions/196-diodia-aspradakis-attiki

Κύριε Υπουργέ,

Οι κάτοικοι της Περιφέρειας Αττικής επιβαρύνονται οικονομικά και δυσχεραίνεται η καθημερινότητά τους από τη λειτουργία πολλών σταθμών διοδίων, στην ευρύτερη περιοχή, και μάλιστα σε μια εποχή οικονομικής κρίσης.

Πέρα από την επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού, προκύπτουν γενικότερα προβλήματα (χρονική καθυστέρηση και ταλαιπωρία στο να προσεγγίσουν τα σπίτια τους, σχολεία ή τους τόπους εργασίας τους κλπ), προβλήματα μόλυνσης και καθημερινής όχλησης.

Για παράδειγμα, στα διοικητικά όρια του Δήμου Ωρωπού, έναν από τους μεγαλύτερους δήμους της Περιφέρειας Αττικής, υπάρχουν 8 σταθμοί διοδίων, με αποτέλεσμα ο πολίτης να χρεώνεται υπέρμετρα για τις καθημερινές του μετακινήσεις.

Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα αρνητικό κλίμα απέναντι στις κοινοπραξίες αλλά και απέναντι στο Κράτος, με ποικίλες αντιδράσεις, που μεταφράζονται σε αποκλεισμούς των σταθμών διοδίων και της εθνικής οδού αλλά και άρνηση να πληρώσουν το αντίτιμο.

Ταυτόχρονα η απουσία σύγχρονου και ασφαλούς παράπλευρου οδικού δικτύου δεν επιτρέπει στους κατοίκους την ελεύθερη και απρόσκοπτη διέλευσή τους και επιδεινώνει το πρόβλημα.

Με το δεδομένο ότι βρίσκεστε ήδη σε διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους:



Ερωτάστε:

1) Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις και αν σκέφτεστε να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους κατοίκους των περιοχών πέριξ των διοδίων σχετικά με το αντίτιμο;

2) Σκέφτεστε την κατασκευή ασφαλών τοπικών παραδρόμων σε όλα τα διόδια της Περιφέρειας Αττικής για την ελεύθερη διέλευση των κατοίκων αλλά και ως εναλλακτική επιλογή γενικότερα των πολιτών;



Πρακτικά από την συνεδρίαση στις 14/04/2011 στην Ολομέλεια της Βουλής




ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Επόμενη είναι η με αριθμό 799/11-4-2011 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Παντελή Ασπραδάκη προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με τα διόδια της Περιφέρειας Αττικής.

Το λόγο έχει ο ερωτών Βουλευτής κ. Ασπραδάκης για δύο λεπτά να αναπτύξει τη ερώτησή του.



ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΣΠΡΑΔΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, το θέμα των διοδίων όχι μόνο εξακολουθεί να είναι επίκαιρο, αλλά είναι ένα θέμα υπαρκτό το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα από τότε που ήμουν Νομαρχιακός Σύμβουλος, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής με ομόφωνες αποφάσεις του ζητούσε να ληφθεί μέριμνα για τους κατοίκους της Βορειοανατολικής Αττικής σχετικά με τα διόδια, θέση που υποστήριζαν και συνεχίζουν να υποστηρίζουν και σήμερα οι φορείς και οι κάτοικοι των γύρω περιοχών.

Και από τότε που εκλέχθηκα Βουλευτής, στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, από τις πρώτες ερωτήσεις που είχα υποβάλει στο αρμόδιο Υπουργείο αφορούσε το θέμα των διοδίων. Από τότε μέχρι σήμερα οι τιμές δεν μειώθηκαν, αντίθετα θα έλεγα ότι αυξήθηκαν από τις εταιρίες που τα εκμεταλλεύονται κάτι που δικαιολογημένα δυσαρεστεί τους πολίτες. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα με δεδομένη την οικονομική κρίση έχουν αυξηθεί οι αντιδράσεις και το πρόβλημα είναι στην επικαιρότητα και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Εγώ, όμως κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να επικεντρωθώ στα διόδια που αφορούν τους κατοίκους της Βορειοανατολικής Αττικής, τα οποία επιβαρύνουν καθημερινά τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό. Οι κάτοικοι περνούν τα διόδια για να πάνε στις δουλειές τους, στις υπηρεσίες τους, τα παιδιά στα σχολεία και στα φροντιστήριά τους και όλες τις άλλες υποχρεώσεις τους, όπως και οι ηλικιωμένοι για να πάνε στο γιατρό να γράψουν φάρμακα και όποιες άλλες ανάγκες έχουν. Ταυτόχρονα δεν υπάρχουν εναλλακτικοί δρόμοι για ασφαλή μετακίνηση των κατοίκων.

Στη δευτερολογία μου θα αναφέρω και τις άλλες παραμέτρους ως προς τα προβλήματα που δημιουργούνται για τους κατοίκους της Βορειοανατολικής Αττικής.

Σας ευχαριστώ.



ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Ευχαριστούμε τον κ. Παντελή Ασπραδάκη.

Το λόγο έχει ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτης.



ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Ευχαριστώ το συνάδελφο που για ακόμη μία φορά –όπως και άλλους συναδέλφους- μου δίνει την ευκαιρία να διευκρινίσω την πραγματικότητα που επικρατεί στους αυτοκινητόδρομους που κατασκευάζονται με το καθεστώς των συμβάσεων παραχώρησης και των οποίων βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο είναι τα διόδια.

Πράγματι, αγαπητέ συνάδελφε, υπάρχει αδικία και όσον αφορά την πυκνότητα, αλλά και το ύψος των διοδίων. Επίσης, δεν είναι αναλογικά ειδικά σε μερικές περιοχές όπως η περιοχή της Βορειοανατολικής Αττικής και έχετε απόλυτο δίκιο.

Υπενθυμίζω ότι οι θέσεις των σταθμών διοδίων, όπως και η κλιμακωτή αύξησή τους, είναι προσδιορισμένα από τις συμβάσεις παραχώρησης του 2007 που διαμόρφωσε και κύρωσε στη Βουλή, όπως ξέρετε, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Κάθε αλλαγή σ’ αυτές τις συμβάσεις χρειάζεται τη συμμετοχή και τη συμφωνία και τω δύο πλευρών και φυσικά κύρωση και πάλι από τη Βουλή.

Το είχαμε επισημάνει κατά τη συζήτηση των συμβάσεων αυτών στη Βουλή –παρότι ψηφίσαμε την αναγκαιότητα να κατασκευαστούν οι αυτοκινητόδρομοι- ότι υπάρχουν λάθη στους σχεδιασμούς, λάθη και προχειρότητες όσον αφορά τις μελέτες και δυστυχώς αυτά επιβεβαιώθηκαν στη συνέχεια και με αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και με μεγάλες καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, στις περιβαλλοντικές και αρχαιολογικές αδειοδοτήσεις. Υπάρχουν λάθη όσον αφορά το σχεδιασμό των παράδρομων για τις τοπικές διευκολύνσεις, αλλά και μεγάλες ολιγωρίες από την προηγούμενη Κυβέρνηση.

Πανηγύρισε, κύρωσε τις συμβάσεις την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2007 στην πλειοψηφία τους και μετά είχαμε, όπως ξέρετε, τις πρόωρες εκλογές και την επομένη άρχισαν τα προβλήματα.

Δυστυχώς, παρότι ήταν Κυβέρνηση μέχρι τον Οκτώβρη του 2009, δεν φρόντισε τουλάχιστον να διορθώσει μερικά από τα πολύ έντονα και μεγάλα, εμφανέστατα λάθη των συμβάσεων αυτών, ταλαιπωρώντας τις τοπικές κοινωνίες, ιδιαίτερα σε ορισμένες πυκνοδομημένες περιοχές, όπως είναι η Βορειοανατολική Αττική, η Θεσσαλία, η Στερεά Ελλάδα και φυσικά η Κεντρική Μακεδονία.

Θέλω να σας πω και να το τονίσω αυτό, να κάνω μια διευκρίνιση ότι επειδή ταυτόχρονα δημοπρατήθηκαν και κατασκευάζονται και οι πέντε αυτοκινητόδρομοι και επειδή το δημόσιο, μαζί με την κοινοτική χρηματοδότηση, δεν είχαν την επάρκεια των πόρων για μια σημαντική χρηματοδότησή τους, η προηγούμενη Κυβέρνηση οδηγήθηκε φυσικά στις συμβάσεις παραχώρησης, όπου η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, παραχωρησιούχων και τραπεζών, είναι πάρα πολύ μεγάλη, μεσοσταθμικά περίπου στο 50% και φυσικά η συμβολή των διοδίων, τόσο κατά την περίοδο κατασκευής, όσο και στην περίοδο της λειτουργίας και της συντήρησης, είναι πάρα πολύ υψηλή. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο έχουμε όλα αυτά τα προβλήματα.

Εμείς τόσο στο θέμα των παραδρόμων και των τοπικών διευκολύνσεων έχουμε ήδη δρομολογήσει τις εργολαβίες και ειδικά στη Βορειοανατολική Αττική θα -αναφερθώ και στη συνέχεια- είναι σε εξέλιξη έργα και έχουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για να υπάρχει πλήρης, απόλυτη δυνατότητα στις τοπικές μετακινήσεις χωρίς την αναγκαιότητα να ανεβαίνουν στους αυτοκινητόδρομους και να καταβάλουν διόδια οι κάτοικοι.

Επίσης, με την πολιτική που έχουμε προτείνει και την πρόταση από την αρχή του 2010 για τη μείωση των διοδίων και την αναλογική χρέωση, θα δώσουμε οριστική λύση στο πρόβλημα. Ελπίζουμε και η ιδιωτική πλευρά να δείξει τον ίδιο βαθμό ευθύνης. Είμαστε στη συζήτηση μαζί τους. Πιστεύω ότι μπορούσαμε μέχρι τέλος του Μάρτη να είχαμε τελειώσει. Μπορούμε να κλείσουμε αυτές τις συμφωνίες, να ξαναρχίσει η κατασκευή των δρόμων εκεί που έχει σταματήσει και να επιταχυνθεί εκεί που έχει επιβραδυνθεί, να υπάρξουν χιλιάδες θέσεις απασχόλησης και φυσικά να υποστηριχθεί η τοπική ανάπτυξη.

Πιστεύουμε ότι πολύ γρήγορα μπορεί να υπάρχει αυτή η συμφωνία και πάλι, αρκεί και η άλλη πλευρά να σταθεί στο ύψος των ευθυνών, όπως είπαμε, αυτό που προσδιορίζουμε στις συμβάσεις.



ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Ευχαριστούμε πολύ.

Κύριε Ασπραδάκη, έχετε το λόγο για την δευτερολογία σας.



ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΣΠΡΑΔΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Χαίρομαι, κύριε Υπουργέ, που αναγνωρίζετε το δίκαιο αίτημα των κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής και σίγουρα πολλά οφείλονται στην προηγούμενη σύμβαση, που υπέγραψε η προηγούμενη Κυβέρνηση και τώρα εσείς κάνετε διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες, ώστε να πετύχετε μείωση των διοδίων και κάνετε προσπάθεια για τους παράπλευρους δρόμους, για να γίνουν σωστότεροι. Όμως, η μείωση, όποια και να είναι αυτή, θα είναι για όλους, δεν θα είναι για τους κατοίκους. Οι κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής θα συνεχίσουν ναι μεν να πληρώνουν μειωμένα διόδια, αλλά θα επιβαρύνονται.

Εγώ θα ήθελα να σας αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, που μου είπε ένας συντοπίτης μου. Είναι δύο κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής, ο ένας μένει στο Κρυονέρι και ο άλλος μένει στις Αφίδνες. Εργάζονται και οι δύο στον Άγιο Στέφανο, στην ίδια εταιρεία, με τον ίδιο μισθό. Παρόλα αυτά ο ένας κάτοικος παίρνει 150 ευρώ το μήνα λιγότερα, φυσικά αυτά τα πληρώνει στα διόδια. Άρα νομίζω ότι μια αδικία που πρέπει να τη δούμε.

Επίσης, κύριε Υπουργέ, δεν πρέπει να αγνοηθούν οι παράγοντες της ηχορύπανσης, της μόλυνσης της ατμόσφαιρας, η έλλειψη ηχοπετασμάτων, ο ελλιπής φωτισμός, αλλά και ο περιορισμός των επισκεπτών. Οι πόλεις τις Βορειοανατολικής Αττικής είναι πανέμορφες, έχουν θάλασσα και τώρα που ξεκινάει το καλοκαίρι και η τουριστική περίοδος θα ήταν μια ανάσα για τους επιχειρηματίες της περιοχής.

Να σας μεταφέρω την προσωπική μου εμπειρία τώρα για τους παράδρομους, επειδή επισκέπτομαι συχνά την περιοχή. Το οδόστρωμα είναι προβληματικό, δεν υπάρχει σήμανση, διαγραμμίσεις, υπάρχουν πολλές στροφές χωρίς μπάρες, αλλά το βασικότερο είναι ότι υπάρχουν νταλίκες και φορτηγά που μετακινούνται για να αποφύγουν τα διόδια και αυτό δημιουργεί ιδιαίτερη επιβάρυνση εκεί, στο δρόμο και οι κάτοικοι που αναγκάζονται να τους χρησιμοποιούν και χρονικά δεν διευκολύνονται, αλλά κυρίως δεν υπάρχει ασφάλεια. Είναι τόσο επικίνδυνο και έχουν γίνει πάρα πολλά ατυχήματα, αρκετά από αυτά και θανατηφόρα.

Εγώ παρακαλώ, κύριε Υπουργέ, αν γνωρίζετε να μας ενημερώσετε εάν θα γίνουν διόδια στις παράπλευρες εισόδους των κόμβων Κρυονερίου και Βαρυμπόμπης, κάτι που θα ήταν ακόμα πιο επιβαρυντικό για τους κατοίκους, γιατί ένας δημότης για να πάει από το σπίτι του στη δίπλα γειτονιά, δηλαδή στον ίδιο δήμο, θα επιβαρύνεται με διόδια. Νομίζω ότι θα είναι πάρα πολύ άδικο, αν τελικά συμβεί βέβαια.

Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω έναν προβληματισμό όχι μόνο δικό μου αλλά και όλων, για το εάν θα μπορούσε να γίνει η μετακίνηση των διοδίων στα όρια της Αττικής –ούτως ή άλλως το επόμενο δεν λειτουργεί- ώστε να υπάρχει μια ισοτιμία για όλους τους κατοίκους του Νομού Αττικής. Γιατί το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στη Δυτική Αττική για τους κατοίκους της Νέας Περάμου και των Μεγάρων. Βέβαια αυτό δεν είναι εύκολο -το καταλαβαίνω- αλλά αν το επιτρέψουν οι συνθήκες, καλό θα ήταν να ληφθεί υπ’ όψιν.

Ευχαριστώ.



ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Ευχαριστούμε τον κ. Ασπραδάκη.

Το λόγο έχει ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτης.



ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Αγαπητέ συνάδελφε, θα ήθελα να σας πω όσον αφορά τον αυτοκινητόδρομο από το Κλειδί Ημαθίας μέχρι τις Ράχες Μαλιακού ότι ο παραχωρησιούχος, με βάση τη Σύμβαση, θα έπρεπε να είχε αυξήσει κατά 33% το κόστος των διοδίων από 1-1-2011. Η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ» που εποπτεύει εκ μέρους του Δημοσίου αρνήθηκε αυτή την αύξηση, γιατί δεν έχουν γίνει ακόμη ορισμένες εργασίες, όπως προβλέπονται από τη Σύμβαση, παρότι ο παραχωρησιούχος επιμένει ότι έχει ολοκληρώσει τις συμβατικές υποχρεώσεις του.

Πρέπει ακόμη να σας πω ότι το Μάρτη που πέρασε έπρεπε, επίσης με βάση τις συμβάσεις του 2007, να υπάρξουν αυξήσεις 20% στα διόδια της Βορειοανατολικής Αττικής και 20% στης Δυτικής Αττικής και το καλοκαίρι, τον Ιούνιο, με βάση πάλι τις συμβάσεις του 2007, προβλέπονται αυξήσεις κατά 30% και στη Βορειοανατολική Αττική και στη Δυτική Αττική. Αυτές είναι οι συμβάσεις του 2007.

Τονίζω, όσον αφορά τα διόδια, ότι λόγω του ότι ακριβώς το Δημόσιο δεν είχε τη δυνατότητα να καταβάλει τη δική του συμμετοχή και αντίστοιχα τους κοινοτικούς πόρους και επειδή σχεδίασε και πήγε σε πέντε αυτοκινητόδρομους ταυτόχρονα το 2007, οδηγήθηκε σ’ αυτό το χρηματοοικονομικό μοντέλο που είναι επαχθέστατο για τις τοπικές κοινωνίες, τις τοπικές μετακινήσεις, αλλά και τις διαμπερείς μετακινήσεις, όπως πολύ σωστά είπατε.

Γι’ αυτό ακριβώς από την πρώτη στιγμή τονίσαμε ότι πρέπει τα διόδια να μειωθούν, ιδιαίτερα για τις τοπικές μετακινήσεις και τους συχνούς χρήστες και ακόμη περισσότερο εκεί που είναι υπό κατασκευήν οι αυτοκινητόδρομοι. Έχουμε διαμορφώσει την πρόταση, την έχουμε συζητήσει με την πλευρά των ιδιωτών. Υπάρχει ένα πλαίσιο συμφωνίας. Ελπίζουμε ότι αυτό θα κυρωθεί –να το πω έτσι- και τυπικά. Γιατί συνεχίζουν οι ιδιώτες να βάζουν κι άλλα θέματα, τα οποία για μας είναι εκτός του περιεχομένου των συμβάσεων, διότι έχουν μια γενικότερη θεώρηση και προσέγγιση που εμάς δεν μας βρίσκει σύμφωνους.

Συμφωνώ απολύτως ότι πρέπει να υπάρχουν διευκολύνσεις κι εκπτωτικές πολιτικές για τους συχνούς χρήστες και αναλογικές χρεώσεις στις τοπικές μετακινήσεις. Διότι δεν είναι δυνατόν να κάνει κάποιος τρία ή πέντε χιλιόμετρα και να πληρώνει σαν να πέρασε πενήντα χιλιόμετρα. Υπάρχει κι αυτό το καθεστώς και είναι απολύτως άδικο. Συμφωνώ μαζί σας.

Άρα, η πρότασή μας είναι η αναλογική χρέωση στις τοπικές μετακινήσεις, οι εκπτωτικές κάρτες και φυσικά η μετατροπή των διοδίων σε ηλεκτρονικά σ’ ενάμιση χρόνο από σήμερα. Μπορεί να γίνει σήμερα, γιατί το έχουμε ζητήσει. Τότε θα υπάρχει απόλυτο δίκαιο στην καταβολή των διοδίων. Κάθε χιλιόμετρο που θα κάνεις, αυτό μόνο θα χρεώνεσαι κι όχι όπως συμβαίνει σήμερα, σ’ ένα καθεστώς όπου πράγματι υπάρχει πρόβλημα.

Τονίζω όμως και πάλι ότι αυτό που θα συμφωνηθεί πρέπει να πληρώνεται, γιατί το διόδιο είναι βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο. Τη μείωση θα την καταβάλλει το κράτος μέσα από επιδότηση, γιατί δεν πρέπει να λείψουν τα χρήματα από το έργο τόσο κατά τη διάρκεια κατασκευής όσο φυσικά και στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια λειτουργίας και συντήρησης. Γιατί τώρα όλα τα χρήματα των διοδίων πηγαίνουν στην κατασκευή και αφού ολοκληρωθεί, θα έχει εισπράξεις το Δημόσιο, θα έχει εισπράξεις και θα πληρώνεται για την επένδυσή του ο παραχωρησιούχος και φυσικά οι τράπεζες. Αυτό θέλω να το τονίσω, γιατί υπάρχει μια εικόνα προς τα έξω ότι τα έσοδα από τα διόδια τα παίρνουν οι ιδιώτες. Δεν τα παίρνουν οι ιδιώτες. Πηγαίνουν κατευθείαν στο έργο. Τα εισπράττουν οι ιδιώτες και πηγαίνουν στο έργο, γιατί έτσι ορίζουν οι συμβάσεις, και είναι βασική πηγή χρηματοδότησης του έργου. Επειδή ακριβώς θέλουμε να υποστηρίξουμε τα έργα και να ολοκληρωθούν τα έργα, που θα προσφέρουν στην ανάπτυξη και θα δημιουργήσουν θέσεις απασχόλησης -και το αναγνωρίζουν όλοι- γι’ αυτό ακριβώς θα πάμε σ’ αυτές τις μειώσεις και θα άρουμε τις αδικίες. Όμως πρέπει ταυτόχρονα να ξέρουμε ότι αν δεν καταβάλλονται τα μειωμένα διόδια, τότε πράγματι δεν θα έχουμε και αυτοκινητόδρομους, γιατί έτσι ορίζεται από τις συμβάσεις.

Κλείνω, αγαπητέ κύριε Πρόεδρε, λέγοντας ότι έχουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα και μια πρόταση για τους παραδρόμους στη Βορειοανατολική Αττική και στις άλλες περιοχές. Ο χρόνος δεν μου επιτρέπει να αναφερθώ. Θα σας το καταθέσω για να το δείτε.

Άρα, είναι σε εκτέλεση. Θα υπάρχει πλήρης κάλυψη.

Επίσης υπάρχει, σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, η τοποθέτηση σταθμών τόσο για την ηχορρύπανση -σταδιακά θα τοποθετούνται ηχοπετάσματα- όσο φυσικά και για την ρύπανση.

Ευχαριστώ πολύ.
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ