Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

25.5.11

* ΟΜΙΛΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΑΣΟΚ ΑΡΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΙΡΩΝΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ *Ακούστε Ζωντανά / www.euro- Vouli.net-Live Radio


Ομιλία του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Άρτας κ. Δημήτρη Τσιρώνη στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής, κατά την ενημέρωση των μελών της Επιτροπής από τον Περιφερειάρχη Δυτικής  Ελλάδας κ Απόστολο Κατσιφάρα.

Στην Αθήνα σήμερα, 19 Μαΐου 2011, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10.20΄, στην Αίθουσα «Προέδρου Δημητρίου Γεωργ. Παπασπύρου» (150) του Μεγάρου της Βουλής, συνεδρίασε η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών, υπό την Προεδρία του Προέδρου αυτής, κ. Αθανασίου Παπαγεωργίου, με θέμα ημερήσιας διάταξης: Ενημέρωση των μελών της Επιτροπής από τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, κ. Απόστολο Κατσιφάρα.
Στη συνεδρίαση παρέστη ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, ο κ. Απόστολος Κατσιφάρας, για να ενημερώσει τα μέλη της Επιτροπής.
...................................
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ο κύριος Τσιρώνης έχει τον λόγο.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ: Ως μέλος αυτής της Επιτροπής αλλά και προερχόμενος από μια περιφέρεια που είναι όμορη με την Δ. Ελλάδα, θα ήθελα να μεταφέρω κάποιες σκέψεις.
Δεν μπόρεσα να είμαι από την αρχή, να ακούσω την εισήγηση του Περιφερειάρχη εξαιτίας του γεγονότος ότι ήταν απαραίτητη η παρουσία μου στα δικαστήρια. Δεν έχει σημασία φαίνεται με την δραστηριότητά μας κάποιους ενοχλούμε. Δεν θα μας κάμψουν το φρόνιμα, θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε όπως έχουμε την εντολή από τους εντολείς μας, τον ελληνικό λαό.
Γι’ αυτό λοιπόν, τον πρώην μέχρι πρόσφατα συνάδελφο και καλό φίλο τον Αποστόλη Κατσιφάρα, τον οποίο εκτός του γεγονότος ότι τον τιμούσε η Αχαΐα, τον τίμησε και ολόκληρη η Δ. Ελλάδα, και του έχει δώσει ένα νέο ρόλο σε αυτό τον θεσμό.
Νομίζω ότι η Δ. Ελλάδα, επειδή βρίσκεται στην καρδιά του Δ. Άξονα της χώρας, μπορεί και πρέπει να παίξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Νομίζω ότι εσείς προσωπικά κ. Περιφερειάρχη, θα πρέπει να αναλάβετε, καθώς σας αναλογούν, μεγαλύτερες ευθύνες και πρέπει να πρωταγωνιστήσετε και να αναλάβετε όλες αυτές τις πρωτοβουλίες που απαιτούνται έτσι ώστε ο Δ. Άξονας της χώρας να πάρει την θέση που του αρμόζει.
Δεν νοείται να υπάρχει σήμερα υστέρηση αναπτυξιακή και κοινωνική, σε ένα άξονα με τεράστιες δυνατότητες, που αποτελεί πύλη εισόδου εξόδου προς την Ευρώπη, με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και των Πατρών, με τεράστια και μεγάλα αστικά κέντρα, όπως είναι η Πάτρα, τα Γιάννενα, το Αγρίνιο, η Καλαμάτα, ο Πύργος, με Ιστορικές πόλεις όπως είναι η βυζαντινή Άρτα και η ιστορική πόλη του Μεσολογγίου, αλλά και παραθαλάσσιες περιοχές όπως η Πρέβεζα, ο Αστακός και η Πάργα, περιοχές που έχουν μεγάλες δυνατότητες.
Νομίζω ότι σε όλη την περιοχή, παρά το γεγονός ότι είστε ο Περιφερειάρχης μιας μόνο περιφέρειας που βρίσκεται στην καρδιά του Δ. Άξονα, θα πρέπει όλες οι όμορες Περιφέρειες να κινηθούμε όλοι μαζί και όχι σε ξεχωριστές κατευθύνσεις.
Κατ’ αρχήν μας ενώνουν οι δύο μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι και τα προβλήματα που έχουν, Η Ολυμπία Οδός και η Ιόνια Οδός. Νομίζω ότι όλοι εκεί θα πρέπει να ρίξουμε το βάρος, γιατί χωρίς σύγχρονους αυτοκινητόδρομους δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη στην Δ. Ελλάδα.
Θα ήθελα εδώ να μεριμνήσεις και προσωπικά σε ότι αφορά, μετά την παράκαμψη του Αγρινίου, στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο, μετά τον Κουβαρά προς την Ήπειρο, προς την Αμφιλοχία, ο δρόμος παρουσιάζει τεράστια προβλήματα. Να γίνει μια καλύτερη συντήρηση, νομίζω ότι το ζητούν και οι κάτοικοι της περιοχής που βρίσκονται στην Αιτωλοκαρνανία αλλά και στην Ήπειρο και στην Κέρκυρα και στην Λευκάδα, εκεί όπου κινούνται.
Δεν νοείται επίσης ανάπτυξη χωρίς να υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση του Δ. Άξονα της χώρας και εννοώ του Β. Δ. Άξονα, που νομίζω είναι πάρα πολύ σημαντικό και εκεί θα πρέπει στα νέα δυτικοευρωπαϊκά δίκτυα που υπάρχουν να εντείνουμε τις προσπάθειες έτσι ώστε στην επόμενη προγραμματική περίοδο τα σιδηροδρομικά, δίκτυα μέσω των δυτικοευρωπαϊκών δικτύων να πάρουν όντως σάρκα και οστά και να αποτελέσουν μια πραγματικότητα και για ολόκληρη την Δ. Ελλάδα.
Σε ότι αφορά την διαχείριση των υδάτων και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είναι πάρα πολύ σημαντικό νομίζω ότι το θέμα του Αχελώου, αν το συζητούσαμε σήμερα και ξεκινούσε αυτήν η κουβέντα σήμερα δεν θα μπορούσε να μιλήσει κανείς για την εκτροπή του, όμως αυτή η συζήτηση έχει αρχίσει εδώ και 3 με 4 δεκαετίες και είναι πάρα πολύ δύσκολο σήμερα να πάρει κανείς μια απόφαση που να λέει είτε το ένα είτε το άλλο, αψηφώντας μια σειρά επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν και πόρων που σπαταλήθηκαν για το σκοπό αυτό.
Από την άλλη ότι αν υπάρχει μια σύνεση και μια σοβαρή και υπεύθυνη συζήτηση, εμείς οι άνθρωποι της Δ. Ελλάδος μπορούμε να σκεφτούμε κάποιες λύσεις ώστε ούτε να πάνε χαμένες αφ’ ενός οι επενδύσεις που έγιναν, αλλά από την άλλη μεριά να μην στερηθεί ο Δ. Άξονας τα νερά του και τον παραγωγικό του πλούτο.
Με εκείνο που θα ήθελα να κλείσω είναι ο Αμβρακικός.
Ο Αμβρακικός κόλπος είναι πηγή ζωής, είναι θα λέγαμε το στολίδι της Δ. Ελλάδας, είναι ένα μνημείο κάλλους, ένα δώρο της φύσης, ένας από τους πιο σημαντικούς υδροβιότοπους που υπάρχουν αυτή την στιγμή στον κόσμο. Προστατεύεται από δύο συνθήκες, Ramsar και Natura.
Νομίζω ότι όλη η στόχευση μας στον Αμβρακικό πρέπει να κινηθεί σε δύο άξονες: Ο πρώτος άξονας, είναι η προστασία και η διάσωση του Αμβρακικού και ο δεύτερος είναι η ανάπτυξη, ανάδειξη και η αξιοποίησή του.
Σε ότι αφορά τον πρώτο άξονα, στην προστασία θα πρέπει να ληφθούν πάρα πολλά μέτρα, ένα από αυτά τα μέτρα που είναι πολύ βασικό είναι να μην ανανεωθούν όταν λήξουν οι άδειες στις δεξαμενές καυσίμων της Αμφιλοχίας.
Το λέω γιατί διέρχονται καθημερινά πλοία που εφοδιάζουνε τις δεξαμενές καυσίμων της Αμφιλοχίας και ένα μικρό ατύχημα να γίνει μέσα στον Αμβρακικό κόλπο, παρά το γεγονός ότι είναι διπύθμενα τα καράβια που μπαίνουν για να εφοδιάσουν, ο Αμβρακικός θα νεκρώσει για τουλάχιστον 50 χρόνια και πάνω.
Ήδη είναι σε οριακά σημεία, ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι κληρονομήσατε από την προηγούμενη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση το φαινόμενο της αναστροφής των υδάτων, της έλλειψης οξυγόνου, κάτω από τα 25 μέτρα δεν υπάρχει οξυγόνο στον Αμβρακικό, που σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να έχουμε πάλι το φαινόμενο νεκρών ψαριών των ιχθυοκαλλιεργειών και υδατοκαλλιεργειών. Γι’ αυτό πρέπει να βρεθούν τα κίνητρα, έχουμε συζητήσει και το έχουμε θέσει και σε άλλους υπουργούς συναρμόδιους, να φύγουν οι ιχθυοκαλλιέργειες, να δοθούν τα κίνητρα.
Δεν θέλουμε τις επιχειρήσεις να τις εκδιώξουμε, να δοθούν τα κίνητρα και να αποζημιωθούν από το κράτος και να πάνε εκτός Αμβρακικού στην ανοιχτή θάλασσα. Νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε μια ημερίδα και οι δύο περιφέρειες, όλοι οι φορείς, γιατί είναι κοινός πλούτος ο Αμβρακικός των δύο περιφερειών, είναι ένας πλούτος της ΒΔ Ελλάδας και νομίζω ότι πρέπει να τον εκμεταλλευθούμε και να τον αξιοποιήσουμε.
Θα ήθελα να γνωρίζετε ότι και σε αυτήν την επιτροπή και στην υποεπιτροπή νησιωτικών και ορεινών καταγράφουμε τα πάντα, θέλουμε να κάνουμε συστηματική δουλειά γιατί τα προβλήματα είναι κοινά σε όλες τις περιοχές στην Ελλάδα, έτσι ώστε να μπορούν να δοθούν από την Κυβέρνηση και από την Πολιτεία ολοκληρωμένες λύσεις και να μην βλέπουμε απομονωμένα την κάθε περιφέρεια.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ