Ερώτηση
Προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: Εργασιακό καθεστώς αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή, που προσλήφθηκαν μέσω ΕΣΠΑ
Σε εργασιακή αβεβαιότητα βρίσκονται εδώ και αρκετό καιρό οι αναπληρωτές ειδικής αγωγής, κυρίως στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που προσλήφθηκαν μέσω ΕΣΠΑ.
Το ΥΠΔΒΜ όφειλε από το καλοκαίρι που προκήρυξε το συγκεκριμένο τρόπο πρόσληψης να εγγυηθεί και να διασαφηνίσει τους όρους και το καθεστώς εργασίας της συγκεκριμένης σύμβασης .Μέχρι σήμερα αποφεύγει να το ξεκαθαρίσει με σαφείς οδηγίες , που θα εξασφαλίζουν τους προσληφθέντες εκπαιδευτικούς.
Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν να περιέλθουν στο καθεστώς του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου, καθώς το ΥΠΔΒΜ φαίνεται να αγνοεί : 1) ιδιαιτερότητες της ειδικής εκπαίδευσης-αγωγής 2) τις σαφώς αντίθετες οδηγίες του ΕΣΠΑ, που δεν επιτρέπει την απασχόλησή τους με μειωμένο ωράριο, όπως επίσης καταγράφεται και στην πράξη ανάληψης, που υπέγραψαν.
Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί έχουν προσληφθεί για παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες (συχνά αρκετά σοβαρές όπως όραση-αυτισμός – ακοή κ. λ. π), οι οποίοι παραμένουν μέχρι και αυτή τη στιγμή χωρίς εξατομικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη. Υπό αυτούς τους όρους είναι αδύνατον να αφοσιωθούν στο εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους έργο καθώς ασχολούνται να υπερβούν τους σκοπέλους της εσκεμμένης(;) γραφειοκρατικής ανικανότητας του ΥΠΔΒΜ.
Με βάση τα παραπάνω
ερωτάται η κ. υπουργός
1. Προτίθεται να αναλάβει άμεσα όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες ώστε να διευκρινιστεί και να εξασφαλιστεί το εργασιακό και ασφαλιστικό καθεστώς των εργαζομένων αυτών σε ισότιμη βάση σύμφωνα με τη νομοθεσία της γενικής και της ειδικής εκπαίδευσης;.
2. Θα υπολογιστεί η προϋπηρεσία από την ημέρα πρόσληψης, όπως για όλους τους αναπληρωτές;.
3. Θα ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες και όλες οι επιμέρους διατάξεις της νομοθεσίας αναφορικά με την ειδική αγωγή και κυρίως ο ν.3699/2008 (ενδεικτικά αναφέρουμε το άρθρο 6 και τη ρύθμιση για διευρυμένο ωράριο με ενισχυτική, ή πρόσθετη διδασκαλία σε κάποια μαθήματα - ανάλογα με τη δυσκολία του μαθητή - στην παράλληλη στήριξη τη στιγμή, που δε φοιτά σε Τμήμα ένταξης γιατί το σχολείο που φοιτά δε διαθέτει τέτοιο τμήμα κ.α.).
4. Θα διευκρινιστεί ποια σημεία του άρθρου 22 του ν.3577(ΦΕΚ 130) δεν ισχύουν για τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τάσος Κουράκης
Ζ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής
Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά και Νησιών