Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

20.7.10

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η Κομισιόν προσφεύγει στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο κατά 13 χωρών (Αυστρία, Τσεχία, Δημοκρατία, Γερμανία, Ελλάδα, Γαλλία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβενία και Ισπανία), για την μη απελευθέρωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Ως αιτία της προσφυγής της Επιτροπής κατά των ανωτέρω χωρών αναφέρεται το γεγονός ότι δεν έχουν επιλυθεί σοβαρά προβλήματα για το άνοιγμα των σιδηροδρομικών αγορών στον ανταγωνισμό. Τα ίδια δημοσιεύματα αναφέρουν, επίσης, ότι μετά από λεπτομερείς έρευνες σχετικά με την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής οδηγίας σε κάθε κράτος μέλος, η Επιτροπή κίνησε διαδικασίες παράβασης, τον Ιούνιο του 2008 και για άλλα 11 κράτη, δηλαδή σε 24 συνολικά κράτη μέλη. Είναι ολοφάνερο από τα παραπάνω, ότι οι χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν είναι καθόλου «πρόθυμες» να «εκποιήσουν» τις τόσο σημαντικές (κοινωνικά, ενεργειακά, περιβαλλοντικά και οικονομικά) δημόσιες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, που συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξή τους. Μερικές μάλιστα (Γαλλία, Γερμανία κ.ά) επεκτείνουν τη σιδηροδρομική τους δραστηριότητα σε όλη την Ευρώπη. Επιπλέον, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει το γεγονός ότι, με βάση την διεθνή εμπειρία, η απελευθέρωση και ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών είχε αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Μ. Βρετανία, όπου το άλλοτε θαυμαστό της σιδηροδρομικό δίκτυο, μετά την ιδιωτικοποίησή του τη δεκαετία του 1990, εισήλθε σε πορεία σταδιακής απαξίωσης και απορρύθμισης (επαναλαμβανόμενα πολύνεκρα δυστυχήματα, ακρίβεια των δρομολογίων πολύ κάτω του στόχου ακριβείας 86% που έπρεπε να είναι κ.λ.π.). Παρ’ όλες αυτές τις εξελίξεις, η χώρα μας, με την υποτέλεια που διακρίνει τις κυβερνήσεις μας, προθυμοποιείται να προχωρήσει στην απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, με πρόφαση την προσαρμογή στις Ευρωπαϊκές οδηγίες. Έτσι, προχωρά στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ (αρχικά με παραχώρηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των κερδοφόρων γραμμών του Προαστιακού , των νέων επεκτάσεων κ.ά), καθώς και των εμπορευματικών σταθμών, της ακίνητης περιουσίας του, που θα παραδοθούν στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, τα οποία θα είναι τελικά οι μεγάλοι και μοναδικοί ωφελημένοι της ιδιωτικοποίησης. Η κυβέρνηση, όπως ανακοινώθηκε μετά την συνάντηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της χώρας μας με τον υφυπουργό Μεταφορών της Γαλλίας στις 1/7/2010, έχει προχωρήσει ήδη σε διαβουλεύσεις με τη Γαλλία, -η οποία σημειωτέον αρνείται να εφαρμόσει την Ευρωπαϊκή οδηγία- στην κατεύθυνση της παράδοσης φιλέτων του ΟΣΕ. Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: 1. Έχει γίνει μελέτη που να εμφανίζει τις επιπτώσεις στην οικονομία και το κοινωνικό σύνολο της χώρας από την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών αγορών στην Ελληνική αγορά; Ποιες θα είναι οι επιδράσεις στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, στις τιμές των εισιτηρίων, στην ποιότητα των υπηρεσιών, στην απασχόληση στον σιδηροδρομικό τομέα; 2. Ποιο είναι το περιεχόμενο των συνομιλιών με τη Γαλλική κυβέρνηση ή και άλλες κυβερνήσεις, όσον αφορά τον ΟΣΕ, τις υπηρεσίες του και την ακίνητη περιουσία του; 3. Σκοπεύει να προχωρήσει μόνη ή από κοινού με άλλες χώρες της Ε.Ε, στην αμφισβήτηση της λεγόμενης «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών μεταφορών και στην ακύρωση της σχετικής Ευρωπαϊκής Οδηγίας, αφού θα έχουν ως συνέπεια την παράδοση του σιδηροδρόμου στην κερδοσκοπία και σε κινδύνους για τους πολίτες; 4. Σκοπεύει να εγκαταλείψει την πολιτική εκποίησης του ΟΣΕ, που είχε σχεδιάσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και να διασφαλίσει το μέλλον του, ως δημόσιας επιχείρησης; Σκοπεύει να προχωρήσει στη σύνταξη αναπτυξιακού επιχειρησιακού σχεδίου με νέες επενδύσεις και διεύρυνση δραστηριοτήτων του ΟΣΕ, προς όφελος των εργαζομένων στον οργανισμό και του κοινωνικού συνόλου της χώρας; Ο ερωτών βουλευτής Λαφαζάνης Παναγιώτης

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
- Οικονομικών
-Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
ΘΕΜΑ: Η απελευθέρωση των Σιδηροδρομικών μεταφορών οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση τον ΟΣΕ και την παράδοσή του στα ισχυρά οικονομικά συμφέροντα της Ευρώπης.



Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η Κομισιόν προσφεύγει στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο κατά 13 χωρών (Αυστρία, Τσεχία, Δημοκρατία, Γερμανία, Ελλάδα, Γαλλία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβενία και Ισπανία), για την μη απελευθέρωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Ως αιτία της προσφυγής της Επιτροπής κατά των ανωτέρω χωρών αναφέρεται το γεγονός ότι δεν έχουν επιλυθεί σοβαρά προβλήματα για το άνοιγμα των σιδηροδρομικών  αγορών στον ανταγωνισμό. Τα ίδια δημοσιεύματα αναφέρουν, επίσης, ότι μετά από λεπτομερείς έρευνες σχετικά με την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής οδηγίας σε κάθε κράτος  μέλος, η Επιτροπή κίνησε διαδικασίες παράβασης, τον Ιούνιο του 2008 και για άλλα 11 κράτη, δηλαδή  σε 24 συνολικά κράτη μέλη.
Είναι ολοφάνερο από τα παραπάνω, ότι οι χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν είναι καθόλου «πρόθυμες» να «εκποιήσουν» τις τόσο σημαντικές (κοινωνικά, ενεργειακά, περιβαλλοντικά και οικονομικά) δημόσιες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, που συμβάλλουν  καθοριστικά στην ανάπτυξή τους. Μερικές μάλιστα (Γαλλία, Γερμανία κ.ά) επεκτείνουν τη σιδηροδρομική τους δραστηριότητα σε όλη την Ευρώπη.
Επιπλέον, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει το γεγονός ότι, με βάση την διεθνή εμπειρία, η απελευθέρωση και ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών είχε αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Μ. Βρετανία, όπου το άλλοτε θαυμαστό της σιδηροδρομικό  δίκτυο, μετά την ιδιωτικοποίησή του τη δεκαετία του 1990,  εισήλθε σε πορεία σταδιακής απαξίωσης και απορρύθμισης (επαναλαμβανόμενα πολύνεκρα δυστυχήματα, ακρίβεια των δρομολογίων πολύ κάτω του στόχου ακριβείας 86% που έπρεπε να είναι κ.λ.π.).
Παρ’ όλες αυτές τις εξελίξεις, η χώρα μας, με την υποτέλεια που διακρίνει τις κυβερνήσεις μας, προθυμοποιείται να προχωρήσει στην απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, με πρόφαση την προσαρμογή στις Ευρωπαϊκές οδηγίες. Έτσι, προχωρά στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ (αρχικά με παραχώρηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των κερδοφόρων γραμμών του  Προαστιακού , των νέων επεκτάσεων κ.ά), καθώς και των εμπορευματικών σταθμών, της ακίνητης περιουσίας του, που θα παραδοθούν στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, τα οποία θα είναι τελικά οι μεγάλοι και μοναδικοί ωφελημένοι της ιδιωτικοποίησης.
Η κυβέρνηση, όπως ανακοινώθηκε μετά την συνάντηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της χώρας μας με τον υφυπουργό Μεταφορών της Γαλλίας στις 1/7/2010, έχει προχωρήσει ήδη σε διαβουλεύσεις με τη Γαλλία, -η οποία σημειωτέον αρνείται να εφαρμόσει την Ευρωπαϊκή οδηγία- στην κατεύθυνση της παράδοσης φιλέτων του ΟΣΕ.



Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.    Έχει γίνει μελέτη  που να εμφανίζει τις επιπτώσεις στην οικονομία και το κοινωνικό σύνολο της χώρας από την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών αγορών στην Ελληνική αγορά; Ποιες θα είναι οι επιδράσεις στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, στις τιμές των εισιτηρίων, στην ποιότητα των υπηρεσιών, στην απασχόληση στον σιδηροδρομικό τομέα;
2.    Ποιο είναι το περιεχόμενο των συνομιλιών με τη Γαλλική κυβέρνηση ή και άλλες κυβερνήσεις, όσον αφορά τον ΟΣΕ, τις υπηρεσίες του και την ακίνητη περιουσία του;
3.    Σκοπεύει να προχωρήσει μόνη ή από κοινού με άλλες χώρες της Ε.Ε, στην αμφισβήτηση της λεγόμενης «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών μεταφορών και στην ακύρωση της σχετικής Ευρωπαϊκής Οδηγίας, αφού θα έχουν ως συνέπεια την παράδοση του σιδηροδρόμου στην κερδοσκοπία και σε κινδύνους για τους πολίτες;
4.    Σκοπεύει να εγκαταλείψει την πολιτική εκποίησης του ΟΣΕ, που είχε σχεδιάσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας  και  να διασφαλίσει το μέλλον του, ως δημόσιας επιχείρησης; Σκοπεύει να προχωρήσει στη σύνταξη αναπτυξιακού επιχειρησιακού σχεδίου με νέες επενδύσεις και διεύρυνση δραστηριοτήτων του ΟΣΕ, προς όφελος των εργαζομένων στον οργανισμό και του κοινωνικού συνόλου της χώρας;

                                               

Ο ερωτών βουλευτής



Λαφαζάνης Παναγιώτης

Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ