Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

16.3.10

ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΕΚΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΧΡΗΣΗ

Αθήνα, 16 Μαρτίου 2010
Ομιλία της Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στην πρώτη ανάγνωση του νομοσχεδίου «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση, ενεργειακές υπηρεσίες και άλλες διατάξεις», Βουλή 16.03.2010

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Σήμερα, γίνεται η πρώτη παρουσίαση του νέου νομοσχέδιου με τίτλο «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση, ενεργειακές υπηρεσίες και άλλες διατάξεις», που προωθεί το υπουργείο ΠΕΚΑ.

Το νέο νομοσχέδιο, περιλαμβάνει ένα πακέτο ρυθμίσεων και εναρμονίζει την ελληνική νομοθεσία με την οδηγία 2006/32/ΕΚ «για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση και τις ενεργειακές υπηρεσίες».

Το νομοσχέδιο βρίσκεται ήδη σε 10 ήμερη διαβούλευση από τις 8 Μαρτίου και η διαδικασία ολοκληρώνεται αύριο. Έχουμε λάβει πολλά και αξιόλογα σχόλια από πολίτες, φορείς και εταιρείες που κατά βάση χαιρετίζουν την πρωτοβουλία αυτή.

Είναι σαφής η σημασία που δίνεται από την Ευρωπαϊκή επιτροπή στον τομέα αυτό. Η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η καλύτερη αξιοποίηση της ενέργειας, ο μετριασμός της σπατάλης και της κακής χρήσης της ενέργειας, οδηγούν στην εξοικονόμηση ενέργειας με άμεσο οικονομικό αντίκτυπο στην τσέπη μας.

Ο ένας από τους τρείς στόχους του 20-20-20, ταυτόχρονα φιλόδοξος, αλλά και ρεαλιστικός, είναι ο στόχος για εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας κατά 20% μέχρι το 2020. Είναι φιλόδοξος, διότι για την επίτευξή του απαιτείται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο πολιτικών και οικονομικά αποδοτικών μέτρων, ενώ παράλληλα είναι ρεαλιστικός αν αναλογιστεί κανείς το σημαντικό δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας που είναι οικονομικά και περιβαλλοντικά ελκυστικό για τους τελικούς καταναλωτές. Σε κάθε περίπτωση, θα χρειαστεί σημαντική αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά, έτσι ώστε να απαιτείται λιγότερη ενέργεια, χωρίς υποβάθμιση της ποιότητα ζωής.

Σύμφωνα με τις παρούσες πολιτικές και μέτρα, ο ευρωπαϊκός στόχος για εξοικονόμηση ενέργειας 20% μέχρι το 2020, είναι δύσκολο να επιτευχθεί και για αυτό τα κράτη μέλη καλούνται να εντείνουν τις προσπάθειες τους στην ενεργειακή αποδοτικότητα.

Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, η νέα νομοθεσία στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, στον περιορισμό των ενεργειακών απωλειών, στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, υποστηρίζοντας την ανταγωνιστικότητα και την ασφάλεια εφοδιασμού.

Έτσι, με το νέο νομοσχέδιο, βελτιώνουμε την ενεργειακή απόδοση κατά την τελική χρήση στη χώρα μας με οικονομικά αποτελεσματικούς τρόπους μέσω μέτρων, κατάλληλων κινήτρων και άρση των οικονομικών, νομικών και θεσμικών εμποδίων.

Επίσης, δημιουργούμε κατάλληλες συνθήκες για μία αγορά ενεργειακών υπηρεσιών και παροχής μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης στους τελικούς καταναλωτές.

Επειδή οι περισσότεροι από εμάς δεν είμαστε εξοικειωμένοι με το πεδίο εφαρμογής του νέου νόμου, πιστεύω ότι είναι σκόπιμο να αναφερθώ σε μερικά σημαντικά σημεία του νομοσχεδίου:



1) Επιχειρήσεις ενεργειακών υπηρεσιών

Για την εφαρμογή του νομοσχεδίου, ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο ρόλος που αναμένεται να παίξουν οι νέες επιχειρήσεις, οι οποίες θα δραστηριοποιούνται στην παροχή ενεργειακών υπηρεσιών. Τόσο η απελευθέρωση της αγοράς της ηλεκτρικής ενέργειας, όσο και οι νέες απαιτήσεις που διαμορφώνονται στο επίπεδο της ενεργειακής διαχείρισης, απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις και νέες πρακτικές. Στο νέο σκηνικό, αυτές οι επιχειρήσεις θα αναλαμβάνουν ολοκληρωμένα έργα, από την προμήθεια του εξοπλισμού και την εγκατάσταση, ως τη χρηματοδότηση της δαπάνης και τη διαχείριση του συστήματος αναλαμβάνοντας τεχνολογικό και επενδυτικό ρίσκο.





Οι Επιχειρήσεις Ενεργειακών Υπηρεσιών (ΕΕΥ), γνωστές και ως ESCO (δηλαδή Energy Services Companies) παρέχουν ενεργειακές υπηρεσίες ή εφαρμόζουν μέτρα βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης στις εγκαταστάσεις ή το οίκημα ενός χρήστη, ενώ η πληρωμή των παρεχομένων υπηρεσιών βασίζεται στην επίτευξη εξοικονομούμενη ενέργεια που επιτυγχάνεται μέσω των βελτιώσεων της ενεργειακής απόδοσης και στην τήρηση των λοιπών συμφωνούμενων κριτηρίων απόδοσης.

Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας μεταξύ χρήστη και Επιχείρησης Ενεργειακών Υπηρεσιών, καθορίζονται σε συμβάσεις ενεργειακής απόδοσης (ΣΕΑ) που καταρτίζονται ειδικά για αυτόν το σκοπό. Για την προστασία και εξυπηρέτηση των χρηστών, το σχέδιο νόμου ορίζει ότι οι εταιρείες που επιτρέπεται να παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες, απαιτείται να πληρούν συγκεκριμένες απαιτήσεις, όπως θα καθορισθούν σε διάταγμα, εγγράφονται σε μητρώο Επιχειρήσεων Ενεργειακών Υπηρεσιών, ενώ προς την κατεύθυνση αυτή θεσπίζεται και κώδικας δεοντολογίας.

Ένα δεύτερο σημείο στο οποίο θα ήθελα να σταθώ, είναι αυτό της χρηματοδότησης των δράσεων και μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης:



2) Χρηματοδότηση από Τρίτους

Η υλοποίηση αυτών των έργων μπορεί να γίνεται μέσω της Χρηματοδότησης από Τρίτους (ΧΑΤ). Αυτός δεν είναι, παρά ένας εναλλακτικός τρόπος για την πραγματοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας, εκεί που δεν υπάρχουν ίδια κεφάλαια. Η διαδικασία είναι απλή: μια Επιχείρηση Ενεργειακών Υπηρεσιών (ΕΕΥ) συντάσσει μια ενεργειακή σύμβαση με τον ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη ενός ακινήτου, μιας βιομηχανίας κτλ. για την πραγματοποίηση επεμβάσεων που θα επιφέρουν μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Αυτές οι επεμβάσεις μπορεί να είναι αγορά και εγκατάσταση πιο αποδοτικών μηχανών, μόνωση, παρεμβάσεις στο κέλυφος, ανασχεδιασμός των βιομηχανικών διεργασιών κτλ. Τα χρήματα για την υλοποίηση μπορεί να προέρχονται από μια τράπεζα ή από την ίδια την ΕΕΥ.

Το έργο θα επιφέρει εξοικονόμηση ενέργειας και αντίστοιχο οικονομικό όφελος, το οποίο και αποτελεί το οικονομικό αντάλλαγμα της επιχείρησης. Έτσι, σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, παρέχεται ένα σημαντικό εργαλείο χρηματοδότησης και υλοποίησης ενεργειακών επενδύσεων. Ο επιχειρηματικός κίνδυνος αναλαμβάνεται από την ΕΕΥ και όχι από τον τελικό χρήστη. Η αποπληρωμή της επένδυσης γίνεται σταδιακά με οικονομικό αντάλλαγμα που έχει προκαθοριστεί και ελέγχεται βάσει της τελικής απόδοσης της επένδυσης με όρους εξοικονόμησης ενέργειας.

Με το πέρας της συμβατικά οριζόμενης περιόδου της παρεχόμενης υπηρεσίας, το όφελος της ενεργειακής εξοικονόμησης θα το καρπώνεται εξ ολοκλήρου ο χρήστης.

Έτσι λοιπόν, ο θεσμός της Χρηματοδότησης από Τρίτους (XAT), λόγω της ευελιξίας του, λειτουργεί ως εναλλακτικός μηχανισμός χρηματοδότησης επενδύσεων στην εξοικονόμηση ενέργειας και στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας, ενώ μπορεί να εφαρμοστεί τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα (βιομηχανικό, οικιακό, εμπορικό, κλπ.). Με άλλα λόγια, η Χρηματοδότηση από Τρίτους θα επιτρέψει την υλοποίηση ενεργειακών επενδύσεων με κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων. Απευθύνεται κυρίως στη μικρή και μεσαία κλίμακα επενδύσεων, στοχεύοντας στην ενθάρρυνση επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας, στην προώθηση έργων που αφορούν την αναβάθμιση ή εγκατάσταση νέου παραγωγικού ή ενεργειακού εξοπλισμού, στην εφαρμογή καθαρών τεχνολογιών, και βέβαια στην ανάπτυξη και αξιοποίηση των ΑΠΕ.

Η χρηματοδότηση μπορεί να προέρχεται από κεφάλαια της Επιχείρησης Ενεργειακών Υπηρεσιών ή από κεφάλαια διάφορων χρηματοπιστωτικών οργανισμών, όπως τράπεζες, venture capitals κ.λπ. ή ακόμα με συνδυασμό κεφαλαίων που ενδεχομένως διαθέτει ο πελάτης - χρήστης. Βεβαίως, στη φάση υλοποίησης και λειτουργίας μπορεί να εμπλέκονται και άλλοι φορείς, όπως σύμβουλοι-μηχανικοί, κατασκευαστές, ασφαλιστικές εταιρίες, εταιρίες Χρηματοδοτικής Μίσθωσης (Leasing) για την προμήθεια του ενεργειακού εξοπλισμού κλπ.









3) Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης

Η Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΕΑ) καταρτίζεται εγγράφως μεταξύ του τελικού καταναλωτή και της Επιχείρησης Ενεργειακών Υπηρεσιών (ΕΕΥ). Η ΣΕΑ ρυθμίζει θέματα σχετικά με το σχεδιασμό και τη διαχείριση της παρεχόμενης ενεργειακής υπηρεσίας και του ενεργειακού έργου, διατυπώνει τη μεθοδολογία μέτρησης της εξοικονομούμενης ενέργειας και της αποτίμησης του ενεργειακού και οικονομικού οφέλους, υπολογίζει το συνολικό κόστος του έργου, περιγράφει την αγορά, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του απαραίτητου εξοπλισμού και τέλος καθορίζει τη διαχείριση της λειτουργίας του εξοπλισμού και τον τρόπο αποπληρωμής. Στη ΣΕΑ δύναται να συμμετέχει τρίτος, ο οποίος χρηματοδοτεί την παρεχόμενη ενεργειακή υπηρεσία σύμφωνα με τους όρους της Χρηματοδότησης από Τρίτους.

Ο τελικός καταναλωτής αναλαμβάνει την υποχρέωση να πληρώνει το συμφωνημένο οικονομικό αντάλλαγμα της παρεχόμενης ενεργειακής υπηρεσίας, με βάση την εξοικονόμηση ενέργειας που επιτυγχάνεται. Η ΕΕΥ, εγγυάται την εξοικονόμηση ενέργειας και το οικονομικό όφελος καθ’ όλη τη διάρκεια του συμβατικού χρόνου. Το Δημόσιο και τα νομικά πρόσωπα του ευρύτερου δημόσιου τομέα δύνανται να καταρτίζουν εγγράφως ΣΕΑ με ΕΕΥ, με ή χωρίς Χρηματοδότηση από Τρίτους.



4) Πεδίο εφαρμογής - Τομείς

Το πεδίο εφαρμογής, των νέων υπηρεσιών και διαδικασιών που σας περιέγραψα, είναι όλοι οι τομείς της τελικής κατανάλωσης ενέργειας, δηλαδή ο οικιακός τομέας, η βιομηχανία (με εξαίρεση τις εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στην εμπορία δικαιωμάτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ETS), οι μεταφορές (εκτός αερομεταφορών και ακτοπλοΐας), ο τριτογενής τομέας (δημόσιος, εμπορικός) και η γεωργία. Επίσης, καλύπτονται όλοι οι προμηθευτές ενέργειας δηλαδή, ηλεκτρισμού, πετρελαιοειδών προϊόντων (καύσιμα μεταφορών, θέρμανσης κλπ) και βιομάζα.



5) Εθνικός ενδεικτικός στόχος εξοικονόμησης ενέργειας

Παράλληλα, στο πλαίσιο του νέου νόμου ορίζεται εθνικός ενδεικτικός στόχος εξοικονόμησης ενέργειας 9%, για το 2016, σε σχέση με το επίπεδο αναφοράς (που ορίζεται ως ο μέσος όρος της τελικής κατανάλωσης ενέργειας της πενταετίας 2001-2005). Επίσης, ορίζεται ότι όλα τα μέτρα εξοικονόμησης πρέπει να είναι οικονομικά αποδοτικά και επαληθεύσιμα μέσω μετρήσεων ή εκτιμήσεων.



6) Σχέδια Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΔΕΑ)

Για την επίτευξη του εθνικού ενδεικτικού στόχου, λαμβάνονται οικονομικώς εφικτά, εύλογα και αποδοτικά μέτρα βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης στο πλαίσιο υλοποίησης Σχεδίων Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΔΕΑ), τα οποία υποβάλλονται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το πρώτο ΣΔΕΑ υποβλήθηκε στα μέσα του 2008 στην Ε.Ε. Με αυτό καθορίστηκε ενδιάμεσος εθνικός ενδεικτικός στόχος εξοικονόμησης ενέργειας μέχρι το 2010, ο οποίος συνάδει με το συνολικό εθνικό ενδεικτικό στόχο εξοικονόμησης ενέργειας. Εμπεριέχεται επίσης επισκόπηση της εθνικής στρατηγικής για την επίτευξη του ενδιάμεσου και του συνολικού στόχου.

Το 2ο και το 3ο Σ.Δ.Ε.Α, θα υποβληθούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το αργότερο έως τις 30 Ιουνίου 2011 και έως τις 30 Ιουνίου 2014 αντιστοίχως, θα βασίζονται στα διαθέσιμα κάθε φορά στοιχεία, συμπληρωμένα με εκτιμήσεις και θα περιλαμβάνουν:

α) ενδελεχή ανάλυση και αξιολόγηση του προηγούμενου Σ.Δ.Ε.Α.,

β) τελικά αποτελέσματα όσον αφορά στην επίτευξη των στόχων εξοικονόμησης ενέργειας,

γ) σχέδια για επιπρόσθετα μέτρα σε περίπτωση υφιστάμενης ή αναμενόμενης απόκλισης από το στόχο και

δ) τη χρήση εναρμονισμένων δεικτών ενεργειακής απόδοσης και επιδόσεων αναφοράς, τόσο για την αποτίμηση των μέτρων που ελήφθησαν στο παρελθόν όσο και για τις εκτιμώμενες επιπτώσεις των μέτρων που σχεδιάζονται για το μέλλον, όπως αυτοί διαμορφώνονται κάθε φορά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.



7) Ενεργειακή απόδοση κατά την τελική χρήση στο δημόσιο τομέα







Ειδικότερα το Δημόσιο και οι φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα απαιτείται να λαμβάνουν μέτρα βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση σε εθνικό, περιφερειακό ή/και τοπικό επίπεδο, με προτεραιότητα στα οικονομικώς αποδοτικότερα, τα οποία γνωστοποιούνται με κάθε πρόσφορο μέσο στους πολίτες, επιχειρήσεις και τους λοιπούς φορείς της αγοράς. Τα μέτρα αυτά αναφέρονται κυρίως στην ενεργειακή αναβάθμιση των υφιστάμενων κτιρίων.

Επίσης, με κοινές υπουργικές αποφάσεις θα οριστούν ζητήματα που σχετίζονται:

- με τη σταδιακή υποχρεωτική εφαρμογή συστήματος ενεργειακής διαχείρισης σε όλους τους οργανισμούς του δημοσίου,

- με τον καθορισμό ελάχιστων προδιαγραφών και προτύπων κατά την προμήθεια εξοπλισμού,

- με την προμήθεια οχημάτων δημόσιας χρήσης σύμφωνα με κατάλογο προδιαγραφών ενεργειακά αποδοτικών οχημάτων.



8) Υποχρεώσεις διανομέων ενέργειας και διαχειριστών δικτύων διανομής

Οι διανομείς ενέργειας, οι διαχειριστές δικτύων διανομής και οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης ενέργειας υποχρεούνται να παρέχουν, ανά έτος, στο ΥΠΕΚΑ τις απαραίτητες συγκεντρωτικές στατιστικές πληροφορίες σχετικά με τους τελικούς καταναλωτές τους, προκειμένου να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται προγράμματα βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης και να προάγονται και να παρακολουθούνται οι ενεργειακές υπηρεσίες και άλλα μέτρα βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης. Στα στοιχεία που παρέχουν περιλαμβάνονται πληροφορίες, επίκαιρες ή/και ιστορικές, για την κατανάλωση των τελικών χρηστών, συμπεριλαμβανομένων, κατά περίπτωση, των χαρακτηριστικών φορτίου, του διαχωρισμού και της γεωγραφικής θέσης των πελατών τους.

Οι διανομείς ενέργειας, οι διαχειριστές δικτύων διανομής και οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης ενέργειας, υποχρεούνται να προσφέρουν στους τελικούς καταναλωτές τους σε ανταγωνιστικές τιμές:

α) ενεργειακές υπηρεσίες και

β) ενεργειακές επιθεωρήσεις ή/και μέτρα βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης.



9) Ταμείο για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης

Το αργότερο μέχρι την ημερομηνία υποβολής του 2ου ΣΔΕΑ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δηλαδή μέχρι την 30/06/2011, θα συσταθεί ταμείο για την επιδότηση προγραμμάτων και άλλων μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, με σκοπό την εξυπηρέτηση των στόχων της εθνικής ενεργειακής πολιτικής για ορθολογική χρήση και εξοικονόμηση ενέργειας. Ειδικότερα, αντικείμενο δραστηριότητας του Ταμείου αποτελεί η ενθάρρυνση των επενδύσεων και η ενίσχυση δραστηριοτήτων που σκοπεύουν στην εξοικονόμηση, στην ορθολογική χρήση ενέργειας, στον περιορισμό χρήσης ενεργοβόρων παραγωγικών διαδικασιών και στην ανάπτυξη αγοράς παροχής ενεργειακών υπηρεσιών. Για το σκοπό αυτό, το Ταμείο επιδοτεί το ίδιο ή εξασφαλίζει δυνατότητες χρηματοδότησης επιχειρηματικών σχεδίων, επενδύσεων και προγραμμάτων που συνδέονται με τη βιώσιμη χρήση της ενέργειας και την αειφόρο ανάπτυξη. Οι πόροι του Ταμείου προέρχονται κυρίως από εισφορές των διανομέων ενέργειας, των διαχειριστών δικτύων διανομής και των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης ενέργειας. Επίσης το Ταμείο δύναται να συγχρηματοδοτείται από κοινοτικά προγράμματα.



10) Πληροφόρηση τελικών καταναλωτών

Δημιουργείται ειδικός διαδικτυακός χώρος του ΥΠΕΚΑ, μέσω του οποίου παρέχεται ενημέρωση και πληροφόρηση των τελικών καταναλωτών και των φορέων της αγοράς, σχετικά με τους μηχανισμούς ενεργειακής απόδοσης, τα χρηματοοικονομικά μέσα και τα τρέχοντα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας.

Επίσης, με κοινή υπουργική απόφαση θα οριστούν κίνητρα για τους φορείς της αγοράς για να παρέχουν ενεργειακές υπηρεσίες, πληροφορίες και συμβουλές προς τους τελικούς καταναλωτές σχετικά με τη βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης κατά την τελική χρήση.









Παραδείγματα εφαρμογής : Πριν κλείσω, θα ήθελα να σας παρουσιάσω ένα παράδειγμα εφαρμογής.



Ξενοδοχειακή Μονάδα

-λειτουργεί από το 1995 αποφασίζει να προχωρήσει σε επένδυση εξοικονόμησης

-Υφιστάμενη ξενοδοχειακή μονάδα 5*, 450 κλινών, με συνεδριακό κέντρο,

-Ετήσια λειτουργία και μέση πληρότητα που αγγίζει το 90%.





-Το συνολικό εμβαδόν της μονάδας 4.000 τ.μ. και συνεδριακού κέντρου σε 3.000 τ.μ.

Καταναλώσεις:

-238.249 kg LPG/έτος (περίπου € 202.500 σε τιμές 2009)

-1.013.386 kWh/έτος ηλεκτρικής ενέργειας για το ξενοδοχείο (περίπου € 101.000 σε τιμές 2009)

-442.160 kWh/έτος ηλεκτρικής ενέργειας για το συνεδριακό κέντρο (περίπου € 44.000 σε τιμές 2009)

Σύνολο ετήσιας δαπάνης για ενέργεια: € 347.500

Επεμβάσεις:

1. Εγκατάσταση ατμοπαγίδων και συστήματος ανάκτησης θερμότητας του απορριπτόμενου ατμού εκτόνωσης (flash steam heat recovery) στο δίκτυο ατμού. Μείωση της κατανάλωσης LPG από τη μείωση ωρών λειτουργίας του ατμολέβητα ίση με 4.200 kg/έτος, δηλαδή 3.360 €/έτος. Το συνολικό κόστος της επέμβασης ανέρχεται σε € 6.000.

2. Μόνωση του δικτύου σωληνώσεων του ατμού (περίπου 250 μέτρα σωληνώσεων). Μείωση της κατανάλωσης LPG ίση με 300 kg /έτος, δηλαδή 240 €/έτος. Το συνολικό κόστος της επέμβασης ανέρχεται σε € 500.

3. Εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης θερμότητας από τα καυσαέρια του κεντρικού λέβητα θέρμανσης για την παραγωγή ζεστού νερού χρήσης. Μείωση της κατανάλωσης LPG ίση με 12.500 kg LPG/έτος, δηλαδή 10.000 €/έτος. Το συνολικό κόστος της επέμβασης ανέρχεται σε € 55.000.

4. Εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης θερμότητας από το απορριπτόμενο αέρα της Μονάδας Διαχείρισης Αέρα του συνεδριακού κέντρου για την προθέρμανση του νωπού αέρα προσαγωγής. Μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας ίση με 30.000 kWh/έτος, δηλαδή 3.000 €/έτος. Το συνολικό κόστος της επέμβασης ανέρχεται σε € 9.500.

5. Ρύθμιση της Μονάδας Διαχείρισης Αέρα του συνεδριακού κέντρου για την ελεύθερη ψύξη κατά τους μήνες της άνοιξης και του φθινοπώρου. Μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας ίση με 20.000 kWh/έτος, δηλαδή 2.000 €/έτος. Το συνολικό κόστος της επέμβασης ανέρχεται σε € 3.000.

6. Αντικατάσταση φωτιστικών τύπου spot με φωτιστικά εξοικονόμησης ενέργειας διπλάσιας φωτεινότητας και απενεργοποίηση των μισών υφιστάμενων φωτιστικών σωμάτων. Μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας ίση με 100.400 kWh/έτος, δηλαδή 10.400 €/έτος. Το συνολικό κόστος της επέμβασης ανέρχεται σε € 52.500.

7. Εγκατάσταση συστήματος συμπαραγωγής, ισχύος 150 kW, για την κάλυψη των θερμικών φορτίων βάσης. Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια θα καταναλώνεται από την ξενοδοχειακή μονάδα και τυχόν περίσσεια θα πωλείται στη ΔΕΗ. Ετήσιο οικονομικό όφελος ίσο με 35.000 €/έτος. Το συνολικό κόστος της επέμβασης ανέρχεται σε € 175.000.



Εξοικονόμηση Κόστους:

-Από την υλοποίηση 6 επεμβάσεων θα προκύψει μείωση της κατανάλωσης LPG κατά 7% και μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 14,8%. Το





συνολικό κόστος των επεμβάσεων ισούται με € 126.500 με ετήσιο όφελος € 29.000,

-Από τη λειτουργία της μονάδας συμπαραγωγής εκτιμάται ότι θα προκύψει ετήσιο οικονομικό όφελος ίσο με 35.000 €/έτος. Το συνολικό κόστος της επέμβασης ανέρχεται σε € 175.000

Σύνολο κόστους επεμβάσεων: € 301.500

Σύνολο ετήσιας μείωσης δαπάνης για ενέργεια: € 64.000

Συνολική εικόνα:

-Συνολικός Π/Υ έργου = € 301.500 (κόστος εξοπλισμού, εγκατάσταση)

-Αμοιβή EE ? 15% του συν. Π/Υ = € 45.225

-Κόστος χρηματοδότησης ? 15% του συν. Π/Υ = € 45.225

-Σύνολο επένδυσης = € 391.000

Χρόνος απλής αποπληρωμής με ετήσια εξοικονόμηση δαπάνης για ενέργεια € 64.000 : 7 χρόνια

Οφέλη:

-Ο ιδιοκτήτης για 7 χρόνια συνεχίζει να πληρώνει για ενέργεια ότι και πριν δηλαδή = € 347.500

-Μετά τα 7 χρόνια και για τα επόμενα 13 της τυπικής ζωής της εγκατάστασης ο ιδιοκτήτης εξοικονομεί ετησίως € 64.000

-Οι υπολογισμοί αυτοί είναι ενδεικτικοί και δεν περιλαμβάνουν φόρους και άλλα έξοδα που πιθανόν να διαφοροποιήσουν τα ποσά ανάλογα και το είδος του έργου την φερεγγυότητα του καταναλωτή, την οικονομική κατάσταση κλπ.

Σας ευχαριστώ
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ