ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
-Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
- Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων
-Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Θέμα: Κατασκευή γέφυρας και έργα οδοποιίας στον ποταμό Νέστο
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παραλείψεις και πλημμέλειες φαίνεται να περιέχει η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων σχετικά με «Έργα βελτίωσης αγροτικού δρόμου και ανακατασκευή γέφυρας στον ποταμό Νέστο», η οποία εγκρίθηκε από το νομαρχιακό συμβούλιο Καβάλας, κατόπιν της έκδοσης θετικής γνωμοδότησης Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης (ΠΠΕΑ) από το Τμήμα του Περιβαλλοντικού & Χωροταξικού Σχεδιασμού του ΔΙΠΕΧΩ με Α.Π. 12964/22-09-2009.
Το έργο, που έχει στόχο τη σύνδεση της Χρυσούπολης και της παραποτάμιας περιοχής του Νέστου, με την αγροτική περιοχή που βρίσκεται στην απέναντι όχθη, στο Δήμο Τοπείρου του Νομού Ξάνθης, προτείνεται να υλοποιηθεί περίπου τρία χιλιόμετρα ΒΑ από τα όρια του οικισμού Χρυσούπολης εντός περιοχής Natura GR 1150001 (SPA) −Δέλτα Νέστου και Λιμνοθάλασσες Κεραμωτής και Νήσος Θασοπούλα− και εντός των Ζωνών Προστασίας A1-3, Β1-4 και Β1-1 του Εθνικού Πάρκου ΑΜΘ όπως αυτό έχει χαρακτηριστεί με την ΚΥΑ 44549/08 (ΦΕΚ 497 Δ/17-10-2008).
Η περιοχή συγκαταλέγεται ανάμεσα στους προστατευόμενους υγροβιότοπους της συνθήκης Ραμσάρ, είναι περιοχή ειδικής προστασίας σύμφωνα με την Κοινοτική Οδηγία 409/79 για την προστασία της ορνιθοπανίδας και έχει χαρακτηριστεί αναδασωτέα από το Δασαρχείο Καβάλας.
Να σημειωθεί ότι το έργο προβλέπει τη δημιουργία γέφυρας 200 μέτρων σε σημείο όπου το πλάτος του ποταμού υπερβαίνει τα 1.000 μέτρα, κάτι που σημαίνει ότι για να ολοκληρωθεί το έργο πρέπει να γίνουν σε μεγάλη έκταση μπαζώματα. Η σκοπιμότητα του έργου δεν είναι γνωστή, αφού η μελέτη κάνει λόγο για «ανακατασκευή γέφυρας», όταν στο συγκεκριμένο σημείο δεν υπάρχει προηγούμενη ανάλογη κατασκευή. Επιπλέον προβλέπει την πραγματοποίηση έργων οδοποιίας σε μήκος 2 χιλιομέτρων ενώ το Δασαρχείο έχει απαγορεύσει την ασφαλτόστρωση στην εν λόγω περιοχή. Τέλος, να επισημάνουμε εδώ ότι σε απόσταση 4 χιλιομέτρων από το σημείο που έχει οριστεί η κατασκευή της γέφυρας υπάρχει άλλη γέφυρα για την εξυπηρέτηση των κατοίκων.
Κατόπιν των παραπάνω,
ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
• Πώς δικαιολογείται στην περιβαλλοντική μελέτη η κατασκευή γέφυρας και τα έργα οδοποιίας σε προστατευόμενη από Κοινοτική Οδηγία και τη Συνθήκη Ραμσάρ περιοχή;
• Θα επανεξεταστεί η σκοπιμότητα κατασκευής της γέφυρας;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου