Παράλληλα, χαρακτήρισε «ψέματα και απόλυτα ανακριβείς», τις κατηγορίες του προέδρου της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος Μιχάλη Κουρούτου, ότι η κυβέρνηση δεν διαβουλεύτηκε μαζί τους, αντιτείνοντας ότι ήταν ο μόνος εκπαιδευτικός φορέας που αρνήθηκε την πρόσκληση διαλόγου του υπουργείου Παιδείας.
«Η ίδια η Ομοσπονδία επέλεξε να μην συμμετάσχει στη διαδικασία της διαβούλευσης. Είναι λυπηρό να λέγονται ανακρίβειες και να μην εκπροσωπείται ο κλάδος των εκπαιδευτικών. Εμείς, παρότι αρνηθήκατε το διάλογο είμαστε πάντα εδώ για ακούσουμε τις προτάσεις των εκπαιδευτικών. Η πόρτα του υπουργείου είναι ανοιχτή και περιμένουμε προτάσεις για βελτίωσης του νομοσχεδίου», επεσήμανε η κ. Κεραμέως. Κάλεσε ακόμα τον πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ, που έκανε λόγο για αντισυνταγματικότητα του νομοσχεδίου, να καταθέσει οποιοδήποτε νομικό έρισμα έχει για να το συζητήσουνε, ενώ απέρριψε και αιτιάσεις φορέων ότι απελευθερώνονται οι απολύσεις και οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.
Ακόμα, η κ. Κεραμέως χαρακτήρισε ανακριβείς τις αιτιάσεις ότι επήλθε αλλαγή στο 40ωρο των εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Ενδιαφέρουσα χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας την πρόταση της ΟΛΜΕ για υποχρεωτικά ειδικά μαθήματα, καλώντας την ωστόσο να διευκρινίσει, «πώς μπορούν και τα 12 συνολικά μαθήματα να ενταχθούν στο ωρολογιακό πρόγραμμα της 3ης λυκείου».
«Θέλω να διαβεβαιώσω, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ότι αυτή η κυβέρνηση θα υπηρετήσει απόλυτα και τις δύο συνταγματικές επιταγές, και τη κρατική εποπτεία και την επιχειρηματική ελευθερία. Το νομοσχέδιο αυτό, έχει ένα και μόνο στόχο: Πώς τα παιδιά μας θα γίνουν αποδέκτες μιας ποιοτικής εκπαίδευσης», κατέληξε η κ. Κεραμέως.
Οι σχολάρχες
Ο Χαράλαμπος Κυραϊλίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Ιδιωτικών Σχολείων, τάχθηκε υπέρ του νομοσχεδίου «που θα δώσει ώθηση σε μια ποιοτική εκπαίδευση» όπως είπε, ενώ επιτέθηκε σε όσους διαφωνούν, υποστηρίζοντας ότι «αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να πάει άσχημα η ιδιωτική εκπαίδευση». Ο κ. Κυραϊλίδης μίλησε για μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας που δίνει το νομοσχέδιο, ενώ αίσθηση προκάλεσε η αναφορά του ότι, όπως αποδείχτηκε, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων είναι «δύο εκπαιδευτικά έτη μπροστά από τους μαθητές του Δημοσίου».
«Στο νομοσχέδιο συγκρούονται δύο κόσμοι. Ο κόσμος του σκοταδισμού και του φόβου και ο κόσμος του εκσυγχρονισμού και του θάρρους της αξιολόγησης», τόνισε. «Είναι ένα νομοσχέδιο με φιλελεύθερο πρόσημο, βάζει τέλος σε αναίτιους περιορισμούς, δίνοντας βαθμούς ελευθερίας, και ταυτόχρονα σέβεται τις συνταγματικές επιταγές θέτοντας στο επίκεντρο του την ποιοτική εκπαίδευση και το καλό των μαθητών», πρόσθεσε. Ακόμα, χαρακτήρισε επιτακτική ανάγκη το διευρυμένο ωράριο, υποστηρίζοντας ότι θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, ενώ θετικό έκρινε και τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων. «Τα περί διάλυσης των εργασιακών σχέσεων, είναι καθαρά μια επικοινωνιακή φωτοβολίδα», πρόσθεσε.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Τάκης Καράμαλης, μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Ιδιωτικών Σχολείων, τονίζοντας ότι «το καθεστώς που ίσχυε μέχρι σήμερα για τα ιδιωτικά σχολεία ήταν σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης αλλά και σε βάρος των εκπαιδευτικών». Η Χαρά Σέλη, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Ιδιωτικών Μεγάλων Μικρών Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων, τάχθηκε υπέρ του νομοσχεδίου, τονίζοντας ότι «επιφέρει ριζικές αλλαγές σε αρκετές στρεβλώσεις που υπήρχαν, με την ασφυκτική κρατική εποπτεία να μην δίνει αέρα ελευθερίας στην ιδιωτική εκπαίδευση».
«Θεωρούσαμε ότι τα ιδιωτικά σχολεία ήταν παράρτημα του κράτους. Έφθασαν στο σημείο να λειτουργούν σαν κρυφά σχολεία. Ήμασταν δακτυλοδεικτούμενοι ως κακοί σχολάρχες», τόνισε η κ. Σέλη .
Ταυτόχρονα, επικρότησε το διευρυμένο πρόγραμμα, επισημαίνοντας ότι «θα εξυπηρετούνται πάνω από όλα τα παιδιά και οι γονείς», ενώ πρότεινε να χρηματοδοτούνται με «βάουτσερ» τα ιδιωτικά σχολεία όπως γίνεται και με τα δημόσια. Η Μίνα Γιατζιζόγλου - Καστανιά, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών, έκανε λόγο για «νομοσχέδιο που κινείται σε θετική κατεύθυνση και ανταποκρίνεται πληρέστατα στις συνταγματικές επιταγές». Όπως είπε, «η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης δίνει την απαραίτητη ευελιξία στα ιδιωτικά σχολεία», ενώ έδωσε έμφαση στο άρθρο για την αξιολόγηση, τονίζοντας ότι «εμείς δεν την φοβόμαστε, αντίθετα στηρίζουμε αυτή τη δυναμική μεταρρυθμιστική προσπάθεια». Τέλος, πρότεινε τη παροχή κινήτρων ποιοτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί Σε αντίθετη κατεύθυνση ήταν η τοποθέτηση του Μιχάλη Κουρουτού, προέδρου της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος, που ήταν έντονα επικριτικός για το νομοσχέδιο.
Ο κ. Κουρουτός κατηγόρησε το υπουργείο Παιδείας ότι δεν θέλησε να κάνει διάλογο με την Ομοσπονδία, έκανε λόγο για «αξιολόγηση τιμωρητικού χαρακτήρα» ενώ τόνισε ότι «επανέρχεται το καθεστώς του νομοσχεδίου Αρβανιτοπούλου σε ό,τι αφορά τους τίτλους σπουδών για κολέγια». Υποστήριξε επίσης, ότι «με το νόμο Φίλη τα ιδιωτικά σχολεία ήταν πραγματικά ελεύθερα, κάτω όμως από τη παρακολούθηση και την εποπτεία του κράτους».
«Θα έχουμε μείωση των εκπαιδευτικών δράσεων κατά 25%, ενώ θα υπάρχει και θέμα φοροδιαφυγής, γιατί οι εκπαιδευτικοί δεν θα τις δηλώνουν. Το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό. Το επέλεξαν μόνο οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων. Το Σεπτέμβριο θα αναγκαστεί το υπουργείο Παιδείας να οδηγηθεί σε αναθεωρήσεις του νόμου, γιατί παραβιάζει και απόφαση του ΣτΕ», επεσήμανε ο κ. Κουρούτος. «Δεν κάνατε διάλογο με τους εταίρους, αλλά επιλέξατε να κάνετε με τους λίγους. Το νομοσχέδιο είναι υπέρ της ελευθερίας των λίγων σε βάρος των πολλών. Είναι ένας επικίνδυνος φιλελευθερισμός που θυμίζει αποικίες», κατέληξε.
Ο Ιωάννης Κακουλίδης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Συμβούλων και Ωρομισθίων Καθηγητών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, χαρακτήρισε θετική τη διάταξη για το Μητρώο Καθηγητών, ενώ δήλωσε την αντίθεση του με τα κριτήρια επιλογής προσωπικού στα ΣΔΕ. Σημείωσε ακόμα ότι, «είναι αδικία να εξισώνονται οι εξειδικευμένοι τίτλοι σπουδών για την εκπαίδευση ενηλίκων με όλους τους τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών, ενώ στην ειδική αγωγή παραμένει ειδική μοριοδότηση για αντίστοιχες εξειδικευμένες σπουδές». Επίσης, επανέφερε τα πάγια αιτήματα του Συλλόγου, για απόδοση οργανικών θέσεων και πλήρη αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών ΣΔΕ καθώς και την παράταση για ένα χρόνο των παρόντων πινάκων.
«Κατανοούμε απόλυτα τις ανησυχίες που υπάρχουν. Το σύνταγμα παρέχει και τις συνθήκες εργασίας και το επίπεδο σπουδών, υπό τον όρο να ελέγχονται. Πρέπει το δίπτυχο να είναι «ποιοτική εκπαίδευση ενάντια σε ανθρώπους που θέλουν να κερδίσουν σε βάρος της», τόνισε ο γραμματέας της ΟΛΜΕ Βαγγέλης Μπουντουλούλης.
Ο εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ, υποστήριξε ότι δεν θα λυθεί το πρόβλημα με τα ειδικά μαθήματα αν πάει σε τύπου ενισχυτικής διδασκαλίας, ζητώντας να ενταχθούν κανονικά στο πρωϊνό σχολικό ωράριο.
Μίλησε ακόμα, για τεράστιο ζήτημα που θα προκύψει σε ότι αφορά τη χρήση κάμερας στα σχολεία, τονίζοντας ότι ήταν μια αποτυχημένη επιλογή του υπουργείου που δεν πρέπει να επανέλθει. Επίσης, έκανε λόγο για συνθήκες γαλέρας που πάνε να δημιουργηθούν για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στην ιδιωτική εκπαίδευση, αλλά και για «πτυχία μαϊμού».
Οι γονείς
Θετικός ήταν και ο Ηλίας Λάσκας, πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων, τονίζοντας ότι το νομοσχέδιο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών. Έμφαση έδωσε στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τονίζοντας ότι «ήταν πάγιο αίτημα των γονέων και είναι ένα σημαντικό βήμα», ζητώντας ωστόσο περαιτέρω αποσαφηνίσεις ως προς την αναφορά για τα κριτήρια. «Πρέπει να υπάρχει έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας, και αυτό κάνει το νομοσχέδιο», ανέφερε.