Αντί να εκσυγχρονίζονται βουλιάζουν τα ΕΛΤΑ. Καθυστερούν την εξυπηρέτηση των υποχρεώσεών τους προς τους προμηθευτές, το προσωπικό, τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία.
Μία από τις αιτίες είναι και το φέσι τουλάχιστον 60 εκατ. € που φόρτωσε στα ΕΛΤΑ το ελληνικό Δημόσιο για υπηρεσίες που απόλαυσε για την περίοδο 2013-2016 και ποτέ δεν εξόφλησε.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς με ερώτησή του προς τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νικόλαο Παππά ζητά να μάθει πότε το ελληνικό Δημόσιο θα αποπληρώσει τα ΕΛΤΑ και πότε επιτέλους σκοπεύει η κυβέρνηση να δημιουργήσει το κανονιστικό πλαίσιο που καθορίζεται ρητώς από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή περί της κρατικής ενίσχυσης των ΕΛΤΑ.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Γιώργος Αμυράς
Βουλευτής Β΄ Αθήνας – Το Ποτάμι
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Αθήνα, 09.06.2017
ΘΕΜA: Οικονομική ασφυξία απειλεί τα ΕΛΤΑ
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, προσπαθούν να βρουν διέξοδο, καθώς βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική θέση κι ένα βήμα πριν την αδυναμία αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους. Το ταμειακό τους πρόβλημα προβάλλει πλέον ως απόλυτη προτεραιότητα. Βιώνουν ένα περιβάλλον ασφυκτικό σχετικά με την εξυπηρέτηση των υποχρεώσεών τους προς το προσωπικό, τα ασφαλιστικά ταμεία, την εφορία και τους προμηθευτές.
Το γεγονός ότι έως σήμερα το Δημόσιο δεν έχει καταβάλει τις οφειλές του, ακόμη και με βάση τον κατώτερο υπολογισμό των 15 εκατ. € ετησίως, δηλαδή 60 εκατ. € για την περίοδο 2013-2016, οδήγησε μεταξύ άλλων σε ταμειακό στραγγαλισμό της επιχείρησης, με αλυσιδωτές επιπτώσεις όχι μόνο στη ρευστότητά της αλλά και στα κεφάλαια της επιχείρησης, που καθίστανται αρνητικά εάν δεν καλυφθεί αυτή η απαίτηση.
Το οξύ πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν τα ΕΛΤΑ αποτυπώνεται στο γεγονός ότι έχει οδηγηθεί στην παρακράτηση ποσού που η επιχείρηση έπρεπε να αποδώσει στη Eurobank ύψους 13 εκατ. €. Πρόκειται για ποσό που τα ΕΛΤΑ εισπράττουν για λογαριασμό της τράπεζας, λόγω της συνεργασίας που είχε με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Να σημειωθεί ότι η εμπορική σχέση που έχουν ΕΛΤΑ και Eurobank έχει κληροδοτηθεί από το παλιό Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, όπως επίσης και η μετοχική τους σχέση, καθώς η Eurobank διαθέτει ποσοστό 10% στο μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΤΑ.
Το πρόβλημα ωστόσο είναι ευρύτερο και αφορά στην εμπορική δραστηριότητα της επιχείρησης που αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό, αλλά και τη μείωση του τζίρου της λόγω της συρρίκνωσης του ταχυδρομικού έργου. Η κυβέρνηση ωστόσο εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι το πρόβλημα θα εξομαλυνθεί σύντομα.
Τον Μάρτιο του 2015, η κυβέρνησή σας, διατυμπάνιζε τη μεγαλόπνοη στρατηγική που θα ακολουθούσε με έτοιμα και ώριμα έργα τα οποία θα οδηγούσαν στον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ.
Μόλις δύο χρόνια μετά, η θλιβερή διαπίστωση της στρατηγικής που ακολουθήσατε, είναι η απειλή της επιχείρησης με οικονομική ασφυξία.
Κατόπιν αυτών ερωτάσθε:
Σκοπεύετε να δημιουργήσετε επιτέλους το κανονιστικό πλαίσιο που καθορίζεται ρητώς από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή περί της κρατικής ενίσχυσης των ΕΛΤΑ;
Πότε το ελληνικό Δημόσιο θα εκπληρώσει τις οικονομικές σας υποχρεώσεις στα ΕΛΤΑ ως καθολικός πάροχος υπηρεσιών και σε ποια μελέτη βιωσιμότητος θα βασιστείτε;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αμυράς, Β’ Αθήνας