Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

27.1.16

ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΠΑΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ




ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΠΑΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ


«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

η σημερινή συζήτηση για το ασφαλιστικό είναι μία συζήτηση, για την οποία όλοι εδώ θα πρέπει να πούμε την αλήθεια. Και η αλήθεια ξεκινά, πράγματι, με αριθμούς. Η πραγματική κατάσταση του ασφαλιστικού συστήματος είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια. Μήπως πρέπει να δούμε ποιες ήταν οι αιτίες, αλλά και παράλληλα τι προτείνουμε για το αύριο;

Θα το κάνω μέσα στα λίγα λεπτά που μου δίνει ο χρόνος, αρχίζοντας από τότε που ιδρύθηκε το ελληνικό ασφαλιστικό σύστημα. Ίσως είναι το μόνο ασφαλιστικό σύστημα στην Ευρώπη το οποίο στήθηκε χωρίς καμία αναλογιστική μελέτη. Ποτέ δεν υπήρξε αναλογιστική μελέτη του ασφαλιστικού συστήματος της Ελλάδος.

Από το 1950 μέχρι σήμερα, λόγω των εμβαλωματικών και αποσπασματικών ρυθμίσεων, που δεν πολέμησαν τη ρίζα του κακού, βρισκόμαστε σ’ αυτή εδώ την κατάσταση. Η παθητική διαχείριση των αποθεματικών με την κατάθεσή τους υποχρεωτικά στην Τράπεζα της Ελλάδος, με επιτόκιο οριζόμενο από το κράτος, αλλά και παράλληλα ο άτοκος δανεισμός τους στο κράτος, συνεπώς η έλλειψη ρευστότητας των ταμείων, οδήγησε σε δανεισμό πληθωριστικό.

Και ποιο είναι το παράδειγμα που δείχνει ακριβώς αυτή τη λάθος νοοτροπία και διαχείριση; Είναι το παράδειγμα των ταμείων των Ενόπλων Δυνάμεων. Γιατί δεν συζητάμε σήμερα για το ασφαλιστικό των Ενόπλων Δυνάμεων, παρότι εκεί υπάρχουν πρόωρες συντάξεις, παρότι εκεί υπάρχουν νεκροί εν καιρώ ειρήνης, παρότι εκεί υπάρχουν άνθρωποι που φεύγουν από το στράτευμα πολύ νεότεροι απ’ ό,τι από το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα; Γιατί ακριβώς υπήρχε ορθή διαχείριση, τέτοια που επέτρεψε τα ταμεία των Ενόπλων Δυνάμεων να έχουν σήμερα ακίνητη περιουσία 35 δισεκατομμυρίων.

Κύριε Πρόεδρε της Αξιωματικής Αντιπολιτεύσεως, επειδή μιλήσατε για τους δημοσίους υπαλλήλους, ελπίζω να μην εννοείτε τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, να τα εξαιρείτε.

Εδώ, λοιπόν, θέλω να θυμίσω ότι αυτή η ενεργητική διαχείριση των αποθεματικών είχε τη λογική του τζόγου. Πραγματικά περίμενα σήμερα να ακούσω τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολιτεύσεως, ένα νέο Αρχηγό, στον οποίο εύχομαι καλή επιτυχία μετά την εκλογή του, να υπερασπιστεί το έργο της Νέας Δημοκρατίας. Αντ’ αυτού, η ομιλία του είχε άρωμα Σημίτη. Μας μίλησε για τον κ. Γιαννίτση.

Θέλω να θυμίσω ότι απ’ αυτήν την πτέρυγα δίναμε μάχη εναντίον του ΠΑΣΟΚ του Γιαννίτση, γιατί τα αποθεματικά των ταμείων τότε τα έπαιζαν στο χρηματιστήριο και κάποιες ορισμένες διοικήσεις «ξεφόρτωναν», πουλώντας τα ταμεία τις μετοχές που αγόραζαν την προηγούμενη. Μετά τη συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ τα ξεχάσατε;

Ξεχάσαμε μήπως πώς δημιουργήθηκαν αυτές οι «τρύπες» με το τζογάρισμα στο χρηματιστήριο; Ξεχάσαμε τη δίκη των ΔΕΚΑ; Ξεχάσαμε τις εξεταστικές επιτροπές που ζητούσε τότε η Νέα Δημοκρατία; Θυμάστε τι γινόταν με τις μετοχές της Εθνικής και με τα ταμεία; Θυμάστε τους κύκλους της αγοράς των ΝΑΟΥΚ και των Κλωστηρίων, των προνομιούχων και τα σορταρίσματα; Θυμάστε τα δισεκατομμύρια, τα οποία χάθηκαν από τα ταμεία; Σας τα θυμίζω τώρα εγώ.

Και να σας θυμίσω ακόμα ότι μετά από το μεγάλο τζόγο και την καταστροφή του Σημίτη και του Γιαννίτση και όλων των υπολοίπων των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ στα αποθεματικά των ταμείων ήρθε μια δεύτερη εποχή, η εποχή της μείωσης του PSI. Ποιος έκανε το PSI; Εσείς, πλέον, ως συνέταιρος του ΠΑΣΟΚ. Πόσα χάθηκαν από τα ασφαλιστικά ταμεία; Είναι 13 δισεκατομμύρια η μείωση του PSI και παράλληλα γίνεται μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 3,9% τον Ιούνιο του 2014. Αυτά οδήγησαν στη σημερινή τραγική κατάσταση.

Υπάρχουν δε και ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία δεν συναίνεσαν τότε στο να γίνουν ομόλογα τα αποθεματικά τους στην Τράπεζα της Ελλάδος και παράνομα ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, ενώ θα μπορούσε να τα είχε κάνει έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου και ενώ γνώριζε, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, ότι θα τα «κούρευαν», συναίνεσε παράνομα στο «κούρεμα» των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων. Έτσι «κουρεύτηκαν» και τα πανεπιστήμια, έτσι «κουρεύτηκαν» ουσιαστικά και οι οικονομίες όσων εμπιστεύτηκαν τα ελληνικά ομόλογα. Έτσι «κουρεύτηκαν» και τα νοσοκομεία. Έτσι «κουρεύτηκε» η Ελλάδα ολόκληρη, με δική σας ευθύνη.

Πάμε παρακάτω. Κάνατε 11 με 12 οριζόντιες περικοπές στις συντάξεις. Μεσοσταθμική μείωση 41%. Σήμερα, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, το ταμειακό έλλειμμα του ΙΚΑ είναι 1 δισεκατομμύριο. Στον ΟΑΕΕ είναι μισό δισεκατομμύριο. Και επειδή μιλάμε για νούμερα, πάνω από 15 δισεκατομμύρια ευρώ είναι οι «κόκκινες» ασφαλιστικές εισφορές στα ταμεία αυτά.

Λαμβάνοντας υπόψη και κάτι άλλο, το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα, πρέπει να πούμε ότι γεννούμε 1,3 παιδιά κατά μέσον όρο, ενώ για την αναπλήρωση χρειαζόμαστε 2,1 παιδιά. Το 2050 ένας στους δύο πολίτες θα είναι πάνω από 65 ετών. Η ανεργία από το 13%, που ήταν το 2009, έφτασε στο 25,5% επισήμως. Η μείωση των μισθών είναι 20%. Η μείωση των ασφαλισμένων είναι 600 χιλιάδες ασφαλισμένοι και 300 χιλιάδες έφυγαν στο εξωτερικό, νέα παιδιά τα οποία δεν πληρώνουν στα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία. Και η μερική απασχόληση από το 11,5%, που ήταν το 2009, φτάνει σήμερα στο 22.5%.

Η άμεση παρέμβαση, λοιπόν, στο ασφαλιστικό είναι επιτακτική ανάγκη. Και εδώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μιλώντας για το δημογραφικό, αυτό που απαιτείται είναι να δώσουμε κίνητρα στις πολύτεκνες οικογένειες, στους τριτέκνους, σε εκείνες τις οικογένειες που μέσα στην κρίση γεννούν παιδιά. Να προστατεύσουμε, όπως το Σύνταγμα επιβάλλει, αυτές τις οικογένειες, που με δύσκολες οικονομικές συνθήκες κάνουν μεγάλες οικογένειες. Είναι ένα μεγάλο και κρίσιμο, ευαίσθητο κοινωνικό πρόβλημα, δεν λύνεται ως γόρδιος δεσμός, αλλά με διαδοχικές προσεγγίσεις.

Αναγνωρίζουμε, καταρχήν, τις προθέσεις και τις διαδοχικές προσπάθειες των προηγουμένων κυβερνήσεων, που όμως ήταν επιφανειακές και άκαρπες. Παράλληλα, όμως, ζητάμε την απόδοση ποινικών ευθυνών σε εκείνους οι οποίοι διέλυσαν τα ασφαλιστικά ταμεία μέχρι σήμερα. Δεν μπορούν να μείνουν ατιμώρητοι.

Σήμερα, λοιπόν, η Κυβέρνηση στο υπάρχον ασφαλιστικό σύστημα, όπου παραμένει ο κατακερματισμός, τις αιτίες τις χρεώνει στη διατήρηση των ασφαλιστικών φορέων στην καταστατική τους ανεξαρτησία, στη διατήρηση των ασφαλιστικών φορέων στην οικονομική τους αυτοτέλεια, στη διατήρηση των ηλικιακών διαφοροποιήσεων και τέλος, η «βόμβα» του ασφαλιστικού συστήματος έχει δημιουργήσει μια «τρύπα» σήμερα που είναι περίπου πέντε φορές το ΑΕΠ της χώρας έως και το 2050. Για απόδειξη θα καταθέσω δύο αναλογιστικούς πίνακες, με τον ισχύοντα νόμο που το αποδεικνύουν. Είναι στη διάθεσή σας.

Και επειδή άκουσα τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολιτεύσεως να λέει ότι το 2014, που ο κ. Σαμαράς έφευγε από την κυβέρνηση, τα απαιτούμενα της τρόικας ήταν μόνο δύο, ζήτησα από συνάδελφο Βουλευτή να μου φέρει ένα ξεχασμένο e-mail. Το θυμάστε το e-mail Χαρδούβελη; Σας το καταθέτω, επειδή το έχετε ξεχάσει. Να δείτε στο e-mail Χαρδούβελη τι αναφέρεται για τα ασφαλιστικά ταμεία. Κατ’ αρχήν μιλάει για αναδιάρθρωση της φορολογικής διοίκησης που δεν έχει ολοκληρωθεί. Μιλάει για απαίτηση περαιτέρω ανεξαρτησίας της Γενικής Γραμματείας. Στο θέμα του ασφαλιστικού η τρόικα ζητάει να παράσχει η ελληνική πλευρά παραμετρικές αλλαγές, δηλαδή αλλαγές σε όρια ηλικίας.

Από εδώ και πέρα, λοιπόν, πρέπει το κράτος να εγγυηθεί τις συντάξεις, την εθνική και την αναλογική σύνταξη και να μην ενδιαφέρεται μόνο για την ελλειμματικότητα των προϋπολογισμών των ταμείων. Η μεγάλη σημερινή διαφορά με το ν. 3863, που αναφέρθηκε προηγουμένως, είναι ακριβώς αυτό: ο ν. 3863 ενδιαφερόταν μόνο για τον ελλειμματικό προϋπολογισμό των ταμείων και όχι για την εγγύηση των συντάξεων, την εθνική σύνταξη και την αναλογική σύνταξη, την οποία διασφαλίζει το νομοσχέδιο που αυτή η Κυβέρνηση φέρνει.

Θεσπίζουμε την εθνική σύνταξη στα 384 ευρώ, που θα δίδεται μετά από 15 χρόνια εργασίας και θα προστίθεται σε αυτήν ποσό ανάλογο με τα επιπλέοντα χρόνια ασφάλισης και το ύψος των εισφορών.

Θεσπίζεται η ρήτρα ανάπτυξης, εξαρτώμενη κατά 50% από τη θετική μεταβολή του ΑΕΠ και 50% από τη μεταβολή του τιμαρίθμου. Ενοποιούνται τα ταμεία. Απελευθερώνεται ανθρώπινο δυναμικό για ελέγχους. Σε αυτό το σημείο υπάρχουν θέματα που θέλουν συζήτηση. Εμείς πιστεύουμε ότι όλα τα ταμεία των Σωμάτων Ασφαλείας θα πρέπει να μπουν με την Εθνική Άμυνα και να απεξαρτηθούν οι ένστολοι από το άλλο σύστημα.

Δεύτερον, υπάρχουν ταμεία που πρέπει να παραμείνουν αυτόνομα, όπως το ΝΑΤ. Δεν μπορεί ο Α’ καπετάνιος να δίνει 2.500 ευρώ αυτή τη στιγμή στο Ταμείο και να έχει 1.500 ευρώ σύνταξη. Παλιές συντάξεις μετά τον επαναπροσδιορισμό τους δεν θίγονται τουλάχιστον μέχρι το 2018 λόγω κλιμακούμενου ποσοστού αναπλήρωσης που προστατεύει τις χαμηλές συντάξεις. Το ΕΚΑΣ μετά το 2019 αντικαθίσταται με το επίδομα υπερηλίκων γι’ αυτούς που δεν συμπληρώνουν 15 χρόνια ασφάλισης. Η συμφωνηθείσα εξοικονόμηση 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ συνταξιοδοτική δαπάνη για το 2016 θα καλυφθεί με το 1% αύξηση των εργοδοτικών εισφορών και πιθανόν με 0,5 των εισφορών των εργαζομένων.

Εδώ, λοιπόν, μιλάμε για μια πρόταση η οποία διασφαλίζει το βιώσιμο ασφαλιστικό σύστημα. Επειδή οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ γνωρίζουμε ότι η εξομοίωση των ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών με τους μισθωτούς δημιουργεί δυσβάστακτες εισφορές γι’ αυτούς, προτείνουμε στον Υπουργό να εξετάσει εάν μπορεί να υπάρξει ειδική εισφορά ενίσχυσης του ασφαλιστικού ποσοστού 1% έως 1,5% επί των τραπεζικών συναλλαγών, ανεξαρτήτως ύψους, που θα εισπράττεται και θα καταγράφεται ως κοινωνικός πόρος από τις τράπεζες προς τον ΕΦΚΑ, υπό την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Αυτός ο κοινωνικός πόρος υπολογίζεται, αν είναι 1%, από 700 εκατομμύρια έως ένα δισεκατομμύριο ετησίως, που θα μειώσει τις εισφορές των ελευθέρων επαγγελματιών και των αγροτών.

Όσον αφορά, τώρα, το θέμα των αγροτών, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα. Βεβαίως και οι πραγματικοί αγρότες πρέπει να μπορέσουν να έχουν φορολογικές ελαφρύνσεις - εμείς λέμε και αφορολόγητο πετρέλαιο - για να παράγουν. Δεν μπορούμε να αφήσουμε, όμως, τους μη επαγγελματίες αγρότες, τους γυναικολόγους - βαμβακοπαραγωγούς, τους κατόχους καταστημάτων και παραγωγούς ροδάκινων, τους εισοδηματίες και παράλληλα αγρότες, οι οποίοι έχουν αναπτυχθεί από το πελατειακό σύστημα τα τελευταία χρόνια, να έχουν τα προνόμια των αγροτών, αποστερώντας από τους πραγματικούς αγρότες αυτά που δικαιούνται. Χρειάζεται, λοιπόν, πλήρης διαχωρισμός, ο οποίος γίνεται τώρα με το μητρώο αγροτών. Τα σύκα - σύκα και τη σκάφη - σκάφη.

Λέμε για την αγροτική μας παραγωγή. Αν πάει κανείς να δει με το αυτοκίνητο εκεί που παράγουν τα ξινά, ιδίως στην Πελοπόννησο, ενώ δεν βρίσκεις στον μανάβη ελληνικό λεμόνι - σου φέρνουν λεμόνι Αργεντινής, Ισραήλ κ.ο.κ.- θα δει ότι τα λεμόνια μας είναι πάνω στα δέντρα και δεν τα μαζεύει κανείς. Γιατί δεν τα μαζεύει κανείς; Γιατί δεν ανήκουν στους πραγματικούς αγρότες. Διότι ο πραγματικός αγρότης θα το κόψει και θα το πουλήσει στην αγορά με ενάμισι ευρώ και θα βγάλει λεφτά να ζήσει την οικογένειά του, ενώ ο άλλος, ο οποίος έχει άλλα εισοδήματα και κερδίζει το φορολογικό συντελεστή του αγρότη, κάθεται στο καφενείο και παίρνει το 0,4% της επιδότησης και αφήνει το λεμόνι να σαπίσει στο δέντρο. Αυτό πρέπει να τελειώσει εδώ.

Ας φορολογηθεί ο ιδιωτικός υπάλληλος - αγρότης με τη φορολογία του ιδιωτικού υπαλλήλου. Ο επιχειρηματίας - αγρότης ας φορολογηθεί με τη φορολογία του επιχειρηματία. Ο αγρότης, όμως, να έχει φορολογική απαλλαγή και αφορολόγητο πετρέλαιο, για να μπορεί να παράγει. Και να κοπούν οι επιδοτήσεις σε εκείνους που έχουν την αγροτική απασχόληση ως δεύτερο επάγγελμα και δεν ασχολούνται και να ασφαλίσουμε τις επιδοτήσεις με το ακατάσχετο των πραγματικών αγροτών. Αυτή είναι ουσιαστικά η ρύθμιση που πρέπει να κάνουμε με αυτό το νέο νομοσχέδιο.

Προτείνουμε να υπάρχει κοινωνική δικαιοσύνη όσον αφορά την εξαγορά των πλασματικών ετών ασφάλισης και η εφαρμογή του μέτρου της διαδοχικής ασφάλισης να γίνεται βάσει του ασφαλιστικού ισοδύναμου και όχι χαριστικά.

Προτείνουμε εντός του ΕΦΚΑ τη θέσπιση Διεύθυνσης Στατιστικής Παρακολούθησης του ασφαλιστικού συστήματος, ώστε να μελετά τις διάφορες παραμέτρους που επηρεάζουν την ασφάλιση, καθώς και την εισφοροδοτική και εισοδηματική ικανότητα των πολιτών και να εισηγείται ανάλογα διαρθρωτικές κινήσεις.

Εδώ, κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πρέπει να επισημάνουμε και ένα άλλο θέμα: το θέμα της μαύρης εργασίας, ιδίως εκείνης που προέρχεται από αλλοδαπούς. Είναι αλήθεια ότι πολλοί είναι αυτοί οι οποίοι υποφέρουν, γιατί πράγματι δεν τους βάζουν τα ένσημα οι εργοδότες. Είναι, όμως κι άλλοι που επωφελούνται αυτής της μαύρης εργασίας με τη δυνατότητα που έχουν να εξάγουν τα χρήματα αυτά στο εξωτερικό.

Τέλος, θεωρούμε το Εθνικό Συμβούλιο του Ασφαλιστικού Συστήματος ως μεταβατική λύση. Πρέπει να υπάρξει συνταγματική αναθεώρηση, στην οποία θα προτείνουμε ανεξάρτητο κεντρικό ασφαλιστικό φορέα εποπτείας μεταβολών εισροών και εκροών του ασφαλιστικού συστήματος, άμεσα συνδεδεμένο με την ΗΔΙΚΑ, το TAXIS, το ΑΡΙΑΔΝΗ, την Κεφαλαιαγορά, την ΕΛΣΤΑΤ, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ώστε να σωθεί η ασφάλιση των μελλοντικών γενεών.

Διαβάζω μόνο ένα παράδειγμα, για να δούμε ποια είναι η αλήθεια: Πράγματι, υπάρχουν ελεύθεροι επαγγελματίες έντιμοι - εγώ σας λέω ότι είναι η πλειοψηφία - οι οποίοι πληρώνουν τους φόρους τους και τις κρατήσεις τους. Δεν μπορεί όμως να συνεχιστεί αυτή τη στιγμή το φαινόμενο των στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών που λέει το εξής: Το σύνολο 94.190 μηχανικών, δικηγόρων, ιατρών και οικονομολόγων ποσοστό 70% δηλώνει εισόδημα 1.946 ευρώ. Δεν γίνεται. Πρέπει να βρεθεί τρόπος ελέγχου των εισοδημάτων. Ας υπάρξουν μέτρα με τα οποία να ελέγχουμε τις παραστάσεις στη δικαιοσύνη, να ελέγχουμε στον κάθε γιατρό το εισόδημα του, με βαριές ποινές αν τον πιάσεις να μην κόβει απόδειξη. Δεν μπορεί να ανοίγουμε τη λίστα της UBS και να έχουμε γιατρούς με 5.000.000 καταθέσεις στην Ελβετία. Θα τελειώσει αυτό. Δεν γίνεται. Είναι εις βάρος όλων μας και αυτό αφορά όλα τα κόμματα.

Καλώ, λοιπόν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όλα τα κόμματα, όλους τους Πολιτικούς Αρχηγούς, γιατί το ασφαλιστικό είναι αυτό που αποτελεί το μέλλον για τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας, να αφήσουμε τις πολιτικές αντιπαραθέσεις, να βρεθούμε στο τραπέζι του Προέδρου της Δημοκρατίας και να κάτσουμε κάτω, να κλειστούμε μέσα, να καταθέσουμε τις προτάσεις μας με πραγματική διάθεση να βρούμε μια κοινή συνισταμένη.

Εμείς, ως ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, καταθέτουμε τις προτάσεις μας προκειμένου να λάβουν γνώση όλα τα κόμματα, όπως το έχουμε κάνει με την Κυβέρνηση, και πιστεύουμε ότι τουλάχιστον αυτό που περιμένει ο ελληνικός λαός από εμάς, απ’ όλη τη Βουλή των Ελλήνων, είναι σε αυτό το ασφαλιστικό να υπάρχει σύμπνοια και να μπορέσουμε να χτίσουμε με ασφάλεια το μέλλον των γενιών που έρχονται.

Σας ευχαριστώ πολύ».
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ