Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

7.10.15

Σχέδιο Σημείων Ομιλίας στην Ολομέλεια της Βουλής του Υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα


 Σχέδιο Σημείων Ομιλίας στην Ολομέλεια της Βουλής του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα




Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Η Κυβέρνησή μας, καλείται κατ’ αρχήν να εφαρμόσει τη δεσμευτική Συμφωνία με τους δανειστές. Όντως υπάρχουν ανοιχτά και διεκδικητικά ζητήματα, τα οποία αποτελούν επιτυχίες της διαπραγμάτευσης και γι’ αυτό η μάχη και η προσπάθεια θα συνεχιστεί. Όντως υπάρχουν επίσης, σημαντικά περιθώρια σχεδιασμού και εφαρμογής παράλληλης πολιτικής σε κρίσιμης σημασίας τομείς, πέραν των μνημονιακών δεσμεύσεων. Σε αυτά τα δύο πεδία, άλλωστε, φιλοδοξούμε, μαζί με την κοινωνία να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας, για να ξεπεράσουμε τεράστιες δυσκολίες, ώστε να εξισορροπήσουμε ή και να υπερβούμε τις αρνητικές, υφεσιακές και εν πολλοίς αντιλαϊκές συνέπειες της Συμφωνίας, να ακυρώσουμε τη επιχείρηση – εκστρατεία εγχώριων και ευρωπαϊκών δυνάμεων, που επιδιώκουν την «αριστερή παρένθεση», στην Ελλάδα και στην Ευρώπη: γι’ αυτό απευθυνθήκαμε ξανά στον Ελληνικό λαό και με την ετυμηγορία του στις πρόσφατες εκλογές, αυτήν τη ρεαλιστική, αλλά ταυτόχρονα αυστηρή εντολή-έγκριση, λάβαμε.

Γνωρίζουμε πολύ καλά, το γνωρίζετε κι εσείς, το γνωρίζει και ο Ελληνικός λαός: αυτά που εξαναγκαστικά δεσμευτήκαμε τώρα να υλοποιήσουμε, ιδιαίτερα τα άμεσα και εμπροσθοβαρή (του Οκτωβρίου – Νοεμβρίου), δεν είναι το δικό μας Πρόγραμμα. Είναι το προϊόν ενός επώδυνου συμβιβασμού, μετά από μια σκληρή και αναγκαία μάχη, που δώσαμε στο όνομα του Ελληνικού λαού, απέναντι σε δυνάμεις που αποδείχθηκαν, όχι μόνο ισχυρές, αλλά και παράλογα αδυσώπητες. Πιστεύουμε, όμως, ότι παρά το γεγονός ότι οι άμεσες συνέπειες του συμβιβασμού είναι σκληρές, η μάχη αυτή έπρεπε να δοθεί και μεσο-μακροπρόθεσμα, δε θα πάει χαμένη.

Τώρα, όμως, πράγματι καλούμαστε να υλοποιήσουμε τη μνημονιακή Συμφωνία. Για να αποτρέψουμε και να μη διευκολύνουμε ανεύθυνα, τη συνολική κατάρρευση, με τις ακόμα πιο καταστροφικές επιπτώσεις, για τα λαϊκά και τα μεσαία στρώματα. Για να κρατήσουμε ανοικτή, τη δυνατότητα κοινωνικά δίκαιης ανάκαμψης: για να μη βάλουμε «ταφόπλακα» στις προσδοκίες και στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας…

Γι’ αυτό μείναμε. Γι’ αυτό δε δραπετεύσαμε!

Το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, έχει μπροστά του κυρίως δύο τέτοιες υποχρεώσεις, να υλοποιήσει άμεσα. Υποχρεώσεις, σημειωτέον , που προέρχονται από το 1ο και 2 Μνημόνιο.

Η πρώτη, είναι η συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την πώληση του 51% των μετοχών του Ο.Λ.Π. (εν συνεχεία και του Ο.Λ.Θ.), με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τον Ο.Λ.Π. εντός Οκτωβρίου. Σε αυτήν την υποχρέωση, είμαστε δεσμευμένοι.

Η ίδια η διαγωνιστική διαδικασία, όμως, περιλαμβάνει ζητήματα, για τα οποία επιβάλλεται κοινωνική διαβούλευση, για τη χρήση εκτάσεων και εγκαταστάσεων, όπως και για τη ρύθμιση λειτουργιών του λιμανιού, με βάση κοινά παραδεκτούς διεθνείς κανόνες δημοσίου συμφέροντος. Σε αυτά, δεν είμαστε θεσμικά δεσμευμένοι. Κάποιοι κάνουν πως αυτό δεν το καταλαβαίνουν. Όσοι, όμως γνωρίζουν και συμμετέχουν στις διαδικασίες, το καταλαβαίνουν πολύ καλά.

Σε αυτή την κατεύθυνση, θα επιδιώξουμε, μεταξύ άλλων:
Συμβάσεις παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου προς τον Ο.Λ.Π. και τον Ο.Λ.Θ., με τρόπο που να κατοχυρώνονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα συμφέροντα του Δημοσίου και οι ανάγκες των εργαζόμενων, των τοπικών κοινωνιών και των Δήμων.

Εποπτεία και έλεγχος της λειτουργίας των λιμανιών, σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα.

Δημιουργία Δημόσιων Λιμενικών Αρχών σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.

Ολοκλήρωση της δομής και των αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Η δεύτερη δεσμευτική υποχρέωση, αφορά στη σύνθεση των πληρωμάτων των μεγάλων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων των εσωτερικών γραμμών. Στη διαδικασία διαπραγμάτευσης, δώσαμε σκληρή μάχη. Ωστόσο και εδώ πρέπει να πω, ότι στο εσωτερικό η απαίτηση των θεσμών-δανειστών, φαίνεται να είχε ισχυρούς υποστηρικτές, αν και όχι εμφανείς. Σταματώ εδώ. Ο νοών νοείτω…

Η δική μας προσπάθεια, ήταν να μην περάσει η μεταφορά του μοντέλου της Αδριατικής στις εσωτερικές γραμμές, αλλά με γνώμονα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, να καθοριστούν τα επίπεδα στελέχωσης για όλες τις κατηγορίες προσωπικού: δεν είναι δική μας επιλογή. Τώρα είμαστε στη φάση επεξεργασίας σχεδίων υλοποίησης. Θα επιδιώξουμε διάλογο μέσα στο πιεστικό χρονικό πλαίσιο, κατανοώντας σαφώς, ότι το θέμα έχει προφανή κοινωνική-εργασιακή διάσταση.

* * * * *

Πέραν αυτών των δεσμευτικών υποχρεώσεων, όμως, θα επιδιώξουμε να ξεδιπλώσουμε βήμα-βήμα, το πολιτικό μας Πρόγραμμα, για το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. Εκεί, θα κριθούν πολλά και σημαντικά. Στην κατεύθυνση αυτή, ισχύουν στο μεγαλύτερο μέρος, οι Προγραμματικές Δηλώσεις μου ενώπιον του Κοινοβουλίου, το Φεβρουάριο 2015. Ισχύει, επίσης, η δέσμευση για την ολοκλήρωση νομοθετικών και άλλων πρωτοβουλιών, που ανέλαβα ως Αναπληρωτής Υπουργός στη διάρκεια της πρώτης επτάμηνης διακυβέρνησης. Ξεχωριστή θέση σε αυτές τις πρωτοβουλίες, έχουν μεταξύ άλλων, η αποκατάσταση των απλήρωτων ναυτικών της Ν.Ε.Λ., η εισαγωγή επιλαχόντων Σημαιοφόρων και Υπαξιωματικών στις Σχολές του Λιμενικού Σώματος, η αποκατάσταση και λειτουργία των κτηριακών εγκαταστάσεων των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας στη Μηχανιώνα, το «πάσο» για τους σπουδαστών της Α.Ε.Ν. Ασπροπύργου, η απόδοση του παραλιακού μετώπου του λιμανιού Πάτρας, στο Δήμο Πατρέων και άλλες.

Υπάρχει όντως και στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πεδίο αναζήτησης νέων πόρων και εξοικονόμησης μη λειτουργικών δαπανών. Αυτά θα είναι τα δικά μας «ισοδύναμα», χωρίς κοινωνικό κόστος, αντίθετα με κοινωνική ασφάλεια. Θα επιδιώξουμε στην κατεύθυνση αυτή, να αναβαθμίσουμε την αποτελεσματικότητα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στη θάλασσα, να συγκροτήσουμε το Μητρώο Τουριστικών Πλοίων, να κάνουμε λειτουργικό το σύστημα είσπραξης του Τέλους Πλόων, να καθιερώσουμε ηλεκτρονικό εισιτήριο, παντού, να αλλάξουμε το δαπανηρό σύστημα υδροδότησης των άνυδρων νησιών (Γεν. Γραμματεία Αιγαίου).


Προγραμματικοί στόχοι Υπουργείου Ναυτιλίας
και Νησιωτικής Πολιτικής

Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή
Στήριξη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., στην προσπάθεια των στελεχών του για τη διαχείριση των προσφυγικών ροών. (SOS !!! Ανθυποπλοίαρχος Κυριάκος Παπαδόπουλος – Κυβερνήτης σκάφους 602). Το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και κυρίως το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ και η Γενική Γραμματεία Αιγαίου, σε άμεση και διαρκή συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Υγείας, σηκώνει μεγάλο μέρος από το βάρος της διαχείρισης των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών.
ΑΘΛΟΣ: Πάνω από 70.000 διασώσεις, χωρίς καμία απώλεια.

[ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ – ΕΥΓΕ]

Ενίσχυση των υποδομών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, στήριξη των αναγκών του προσωπικού του και θεσμοθέτηση συστήματος εισαγωγής στο Σώμα με διαφάνεια, ισοτιμία και αξιοκρατία. Αναμόρφωση του Προεδρικού Διατάγματος για τις μεταθέσεις.

Εκσυγχρονισμός πλωτού/χερσαίου/εναέριου στόλου - βελτίωση του πλαισίου συντήρησης των επιχειρησιακών μέσων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Βελτίωση της διαχείρισης των θαλασσίων συνόρων με επιχειρησιακή συνεργασία και συντονισμό δράσεων, στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης και του Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου Επιτήρησης Συνόρων, Μετανάστευσης και Ασύλου, με έμφαση στις κρίσιμες δράσεις Έρευνας-Διάσωσης μεταναστών και προσφύγων, σύμφωνα με τις Διεθνείς Συνθήκες και με αναβάθμιση του συντονισμού όλων των συναρμόδιων Υπηρεσιών.

Εξασφάλιση Ασφαλούς Ναυσιπλοΐας και προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος.

Ναυτική Εργασία
Στοχευμένες πρωτοβουλίες, για την κατοχύρωση και αύξηση θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών, στην ποντοπόρο ναυτιλία. Διερεύνηση των δυνατοτήτων αύξησης της απασχόλησης, με τρόπο που θα είναι επωφελής για ναυτικούς και επιχειρήσεις, αλλά και για την Ελληνική οικονομία, με όρους που θα λαμβάνουν υπόψη τους τις παραδόσεις, τις προσδοκίες, αλλά και τις κοινά παραδεκτές συνθήκες, που πρέπει να διέπουν την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών.

Περαιτέρω εξέλιξη των δράσεων, που έχουν ήδη αναληφθεί για την εξάλειψη του φαινομένου της απλήρωτης ναυτικής εργασίας.
Ανάπτυξη πολιτικών, για τη διεύρυνση της τεχνογνωσίας του ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία, με έμφαση στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.

Ναυτική Εκπαίδευση

Ανασχεδιασμός και αναβάθμιση του συστήματος της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και εξασφάλιση πόρων, για την αντιμετώπιση ελλείψεων σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό.

Σχεδιασμός πολιτικών, για την ενίσχυση του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Αξιοποίηση διαθέσιμων πόρων ΕΣΠΑ, για τη δημιουργία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Υποστήριξη των σπουδαστών ΑΕΝ, μέσω της δημιουργίας Γραφείου Σταδιοδρομίας

Ακτοπλοΐα
Επανασχεδιασμός ακτοπλοϊκού συστήματος (θεσμικού πλαισίου, ακτοπλοϊκού δικτύου), για την πληρέστερη κάλυψη των κοινωνικών και οικονομικών αναγκών της νησιωτικής επικράτειας, με βελτίωση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, που προσφέρονται στις νησιωτικές κοινωνίες και στους επισκέπτες των νησιών, τη διατήρηση ποιοτικού και αξιόπλοου στόλου και την κάλυψη των αναγκών των λιγότερο ευνοημένων περιοχών, με όρους που διαφυλάσσουν το δημόσιο συμφέρον, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των νησιωτικών κοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό, ο σχεδιασμός δικτύου, η δημιουργία δημόσιου που θα οργανώνει τη λειτουργία των γραμμών δημοσίου συμφέροντος και θα επιτρέπει τον έλεγχο και τη συνεχή βελτίωση του ακτοπλοϊκού συστήματος, θα αποτελούν βασικούς άξονες του σχεδίου.

Ποντοπόρος Ναυτιλία

Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας και σχεδιασμός πολιτικών, για τη μεγέθυνση των ωφελειών στην απασχόληση στα πλοία και στην ξηρά, καθώς και στα δημόσια έσοδα.

Δημιουργία των προϋποθέσεων, για την αύξηση των πολλαπλασιαστικών επιδράσεων της ναυτιλίας στην Ελληνική οικονομία, κυρίως μέσω μέτρων που θα επιτρέψουν την παραπέρα ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster.

Ενίσχυση των υποδομών και των λειτουργιών του Πειραιά, με στόχο την παραπέρα ανάπτυξή του ως ναυτιλιακού κέντρου και διαχειριστικού κέντρου της Ελληνικής ναυτιλίας.





Κρουαζιέρα

Ενίσχυση του κλάδου της κρουαζιέρας και συντονισμός των δράσεων των φορέων, μέσω της σύστασης Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας.

Θαλάσσιος Τουρισμός-Πλοηγική Υπηρεσία
Εκσυγχρονισμός πλαισίου και λειτουργιών (Μητρώο Τουριστικών Πλοίων, Ηλεκτρονικό Εισιτήριο, Πρότυπο Ναυλοσυμφώνου κ.α.) στον κλάδο των τουριστικών σκαφών, με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και την αύξηση των επιδράσεων σε επίπεδο εσόδων και απασχόλησης.

Αναβάθμιση της πλοηγικής υπηρεσίας, με ενίσχυση της στελέχωσης και των υποδομών της, για την υποστήριξη του αναπτυξιακού ρόλου ναυτιλίας και λιμένων.

Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία
Ολοκλήρωση του οδικού χάρτη, για την ανασυγκρότηση της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα μας. Η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, στοχεύουμε να αποτελέσει βασικό άξονα στο σχεδιασμό της παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας μας.



Θέματα Πολιτικού Προσωπικού
Αναβάθμιση του πολιτικού ρόλου του Υπουργείου και κατοχύρωση των δικαιωμάτων του πολιτικού προσωπικού.

Αναθεώρηση του Οργανισμού του ΥΝΝΠ.

Επιτάχυνση της μηχανοργάνωσης των υπηρεσιών και των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου, μέσω των προγραμμάτων που είναι σε εξέλιξη και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ.

Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής

Δραστική αντιμετώπιση και επίλυση του προβλήματος των άνυδρων νησιών του Αιγαίου, με στόχο την εξασφάλιση υδρευτικής αυτονομίας και αυτάρκειας κάθε νησιού, με την ουσιώδη μείωση του κόστους (Πιλοτικό: Καστελόριζο / Πάτμος).

Αναβάθμιση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, για τη δημιουργία ενός ισχυρού διοικητικού φορέα με την απαιτούμενη δομή και τους αναγκαίους πόρους, για την πλήρη εφαρμογή της Ρήτρας Νησιωτικότητας και εν γένει της Νησιωτικής Πολιτικής. Συγχώνευση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου. Υφυπουργείο Νησιωτικής Πολιτικής ;

Λειτουργία του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής και ίδρυση του Ερευνητικού Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής, του επιστημονικού φορέα για την επεξεργασία και τεκμηρίωση των νησιωτικών πολιτικών.


* * * * *


Τέλος, απευθυνόμενος στους πολίτες:

Θέλω να πιστεύω, πως αξίζει να δώσουμε αυτές τις μάχες.

Εάν επιμένουμε. Εάν αντέξουμε. Εάν εκείνοι συνεχίσουν να μας στηρίζουν όσο μπορούν,

ΤΟΤΕ ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΑΝΟΙΚΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΔΙΑΨΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΩΝ
ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΑΓΩΝΩΝ ΚΑΙ ΘΥΣΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ

Ευχαριστώ
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ