Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

11.12.13

ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΛ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΣ ΤΗΣ Κ.Ο ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ




ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΛ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΣ ΤΗΣ Κ.Ο ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ



«Κύριε Πρόεδρε. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Ακούσαμε βαριές κουβέντες τις τελευταίες μέρες με αφορμή τις συζητούμενες συμβάσεις παραχώρησης. Κάποιοι καταλογίζουν στον κ. Σαμαρά «απόλυτη ταύτιση με την διαπλοκή». Άλλοι χαρακτηρίζουν τον κ. Χρυσοχοϊδη «υπάλληλο των εργολάβων». Κάποιοι που είναι περισσότερο κοντά στα πολιτικά παρασκήνια διαπιστώνουν «απομάκρυνση του Καραμανλή» από τις επιλογές Σαμαρά.

Ας μην ξεχνάμε ότι ο Κώστας Καραμανλής ήταν εκείνος που μίλησε σε ανύποπτο χρόνο για τους «νταβατζήδες της πολιτικής», τους διαπλεκόμενους επιχειρηματίες και εργολάβους. Για το αντικείμενο δηλαδή της σημερινής μας συζήτησης.

Τι νόημα έχουν άραγε σήμερα όλα αυτά; Συνιστούν ύβρεις όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ή μήπως αποτελούν αυταπόδεικτες διαπιστώσεις όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ; Αν θέλουμε να πάμε την συζήτηση παραπέρα οφείλουμε να αναρωτηθούμε από πού πηγάζουν όχι οι χαρακτηρισμοί που ακούσαμε αλλά οι πράξεις που βλέπουμε. Για αυτό και δεν χρειάζονται ούτε αόριστοι λόγοι, ούτε προσωπικοί χαρακτηρισμοί που έτσι κι αλλιώς δεν θα τους ακούσετε από τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ. Αρκεί μονάχα να δούμε τις πράξεις των προσώπων για να αντιληφθούμε την ουσία της πολιτικής τους.

Ξεκινάμε λοιπόν από τον χρόνο που συζητείται η κύρωση των 4 τροποποιημένων συμβάσεων παραχώρησης για τους μεγάλους οδικούς άξονες. Το πρόβλημα υπάρχει εδώ και τουλάχιστον 3 χρόνια αλλά το νομοσχέδιο έρχεται στο τέλος του 2013. Λίγες μέρες δηλαδή πριν την λήξη της προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ 2007 – 2013! Αφήνω στην άκρη την προφανή σκοπιμότητα συμπίεσης του πολιτικού χρόνου. Προφανώς δεν θέλατε να υπάρχει αρκετός χρόνος για να εξετασθεί το παρόν νομοσχέδιο διεξοδικά από την Βουλή.

Βέβαια ο ίδιος ο κ. Χρυσοχοίδης είχε άφθονο χρόνο να μελετήσει όλες τις προβλέψεις των συμβάσεων παραχώρησης σε αντίθεση με τους βουλευτές της ΝΔ ή του ΠΑΣΟΚ. Άρα αύριο δεν μπορεί να μας πει ότι «δεν πρόλαβε να διαβάσει το Μνημόνιο», όπως είχε κάποτε ισχυριστεί… Έχει επομένως ακέραιη την ευθύνη και για τις 4 τροποποιημένες συμβάσεις, όπως πολιτικά υπεύθυνοι είναι και όλοι οι βουλευτές της ΝΔ - ΠΑΣΟΚ που θα τις υπερψηφίσουν….

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της Συγκυβέρνησης.

Ακόμη όμως και μια χρονικά συμπιεσμένη συζήτηση όπως η σημερινή δεν μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση για τα πραγματικά μεγέθη των συμβάσεων ή να συσκοτίσει την αλήθεια των επιλογών σας. Εδώ τα ζητήματα είναι στην κυριολεξία πελώρια, τόσο μεγάλα που δεν κρύβονται με τίποτα!

Ποια είναι η αλήθεια; Η αλήθεια είναι ότι τα έργα αυτά ξεκίνησαν το 2007 ως εν μέρει αυτοχρηματοδοτούμενα. Αυτό σημαίνει ότι δυστυχώς ανέλαβαν κι οι ίδιοι οι πολίτες - ως χρήστες - την άμεση χρηματοδότηση τους μέσω των διοδίων πριν καν ασφαλτοστρωθεί ένα μέτρο αυτοκινητόδρομου!

Τα διόδια εισπράττονται λοιπόν εδώ και χρόνια μόνο από τους εργολάβους χωρίς κανένα κομμάτι των έργων αυτών να έχει ολοκληρωθεί! Σήμερα οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν ακόμα περισσότερα για αυτοκινητοδρόμους που δεν υπάρχουν καθώς οι αναθεωρημένες συμβάσεις περιλαμβάνουν αύξηση των σταθμών διοδίων (ξεκινώντας από την 1-7-2014) αλλά και αύξηση του μέσου κόστους ανά χιλιόμετρο από 1ης Ιανουαρίου 2014.

Αυτό ήταν το 1ο αποτέλεσμα της «σκληρής διαπραγμάτευσης» του κ. Χρυσοχοϊδη. Για αυτό προφανώς έχουν μόνο την Συγκυβέρνηση να ευγνωμονούν οι κάτοικοι της Αττικής που θα πληρώνουν πλέον διόδια ακόμα και μέσα σε αστικές περιοχές! Για αυτό προφανώς πανηγυρίζουν αυτές τις μέρες οι πολίτες της Βορειοανατολικής Αττικής…

Το 2ο αποτέλεσμα αυτής της δήθεν νικηφόρας διαπραγμάτευσης είναι η πλήρης κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού των αυτοκινητοδρόμων από το Ελληνικό Δημόσιο ύψους 1,7 δισ. ευρώ. Και αυτή η απόλυτα επωφελής για τους εργολάβους δέσμευση προήλθε από την «σκληρή διαπραγμάτευση» του κ. Χρυσοχοϊδη. Για αυτή τη μεγάλη επιτυχία πρέπει να τον ευγνωμονούν όλοι οι έλληνες φορολογούμενοι…

Η 3η συνέπεια από τις τροποποιήσεις - αποτέλεσμα κι αυτή της «σκληρής δουλειάς» του κ. Χρυσοχοΐδη - είναι η εξαίρεση δύσκολων κομματιών δρόμων που πλέον είναι για τους εργολάβους όχι ιδιαιτέρως κερδοφόρα. Με άλλα λόγια εκείνοι είχαν αναλάβει π.χ. κάποια ορεινά οδικά τμήματα αλλά τώρα άλλαξαν γνώμη και δεν τα θέλουν πλέον. Προσοχή! Δεν θέλουν να συνεισφέρουν οικονομικά στη κατασκευή τους αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θέλουν να συμμετέχουν και στην εκμετάλλευση τους! Το αντίθετο. Για αυτό και ο κ. Χρυσοχοίδης μετά από την δήθεν «σκληρή διαπραγμάτευση», άφησε ανοιχτό να προστεθούν όσα από αυτά τα κομμάτια κατασκευασθούν σαν δημόσια έργα, για να τα λειτουργήσουν οι παραχωρησιούχοι μαζί με τα υπόλοιπα. Τι σημαίνει να τα «λειτουργήσουν»; Πολύ απλά σημαίνει νέα διόδια και νέες επιβαρύνσεις των οδηγών για δημόσιους δρόμους τους οποίους θα έχουν ήδη πληρώσει ως φορολογούμενοι…

Και μιας και μιλάμε για διόδια ας δούμε ένα ακόμα αποτέλεσμα της «σκληρής διαπραγμάτευσης» του κ. Χρυσοχοϊδη. Το Δημόσιο μπαίνει ως εγγυητής των μελλοντικών εσόδων των εργολάβων παραχωρώντας μέρος των δικών του εσόδων από διόδια για να καλυφθούν τα κέρδη τους εφόσον οι κυκλοφορίες είναι κατώτερες των προβλεπομένων! Και πόσα είναι τα έσοδα των εργολάβων που καλύπτει  το γαλαντόμο Δημόσιο παραχωρώντας δικά του δικαιώματα είσπραξης διοδίων; Είναι - κρατηθείτε - άλλα 7,5 δις για τους εργολάβους!

Εγώ αναρωτιέμαι λοιπόν και δικαίως: αν όλα τα παραπάνω είναι αποτελέσματα σκληρής διαπραγμάτευσης του κ. Χρυσοχοϊδη, τι άλλο θα είχαν να δουν τα μάτια μας με μια πιο ενδοτική στάση της Συγκυβέρνησης… Τι άλλο θα απέμενε για να δώσετε; Το ερώτημα είναι ρητορικό βέβαια. Το μόνο που απέμεινε να δώσετε ήταν μια παράσταση. Και αυτή τη δώσατε τον περασμένο Απρίλιο στο εργοτάξιο της υποτιθέμενης Ολυμπίας Οδού.

Το συγκεκριμένο τηλεοπτικό σόου με τον κ. Σαμαρά και τον κ. Βενιζέλο με φόντο ένα ψεύτικο εργοτάξιο το θυμόμαστε όλοι. Ήταν η περίφημη «επανέναρξη» των έργων για ένα αυτοκινητόδρομο ανύπαρκτο μέχρι σήμερα από το οποίο το μόνο που έχουν κάνει έως τώρα οι εργολάβοι είναι να εισπράττουν 650 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα μισά από διόδια! Αυτά υπογραμμίζω πως είναι από στοιχεία της ίδιας της Ολυμπίας Οδού. Είναι οι ίδιοι παραχωρησιούχοι που επέλεξαν να κατασκευάσουν μόλις εκατό χιλιόμετρα (από Κόρινθο ως Πάτρα) και να σφετεριστούν τα εκατό χιλιόμετρα του τμήματος Αθήνα – Κόρινθος και τα διόδια που εισπράττουν εδώ και πέντε χρόνια. Γιατί πολύ απλά εσείς τους το επιτρέψατε…

Με άλλα λόγια επειδή είσαστε δημιουργήματα του ίδιου συστήματος, κάθε σας πράξη δεν μπορεί παρά να υποδηλώνει ακριβώς αυτό. Κανείς δεν θα μπορούσε να περιμένει κάτι διαφορετικό από εσάς, γιατί απλούστατα δεν είστε σε θέση να κάνετε κάτι άλλο. Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσει ο Ελληνικός λαός είναι πως μόνο αν απομακρύνει τα επιβλαβή δέντρα από τον κήπο του, τότε μόνο θα σταματήσει η χώρα μας να παράγει σαπισμένους καρπούς. Μόνο τότε θα μπορέσει να ριζώσει η νέα σπορά που προτείνουμε εμείς οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ. Για μιαν Ελλάδα αληθινά δημιουργική, που θα σέβεται το δημόσιο χρήμα και δεν θα κλέβει τα χρήματα των ίδιων των Ελλήνων πολιτών.

Σας ευχαριστώ».

Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ