Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

2.8.13

Βασικά σημεία τοποθετήσεων Κώστα Τριαντάφυλλου Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί των άρθρων του Σ/Ν του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

Αθήνα, 2 Αυγούστου 2013

Βασικά σημεία τοποθετήσεων
Κώστα Τριαντάφυλλου
Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ
κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί των άρθρων του Σ/Ν του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής


«Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης - Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο
και άλλες διατάξεις»
(1/8/2013)


Αναφορικά με τις προκλήσεις της Χρυσής Αυγής στο Κοινοβούλιο:
Ορθώς ο κύριος Πρόεδρος ανέφερε ότι δεν πρέπει να συνεχίσουμε αυτό το οποίο ξεκίνησε εσκεμμένα η Χρυσή Αυγή, να προκαλέσει δηλαδή για άλλη μια φορά όχι μόνο το δημοκρατικό αίσθημα των Ελλήνων Βουλευτών, αλλά και το δημοκρατικό αίσθημα, την ιστορική συνείδηση του ελληνικού λαού. Όμως, είναι ανάγκη να δοθεί μια ξεκάθαρη απάντηση, ότι η χώρα δεν γυρνάει πίσω στο φασισμό, ότι η χώρα τα τελευταία χρόνια ζει την πιο ποιοτική δημοκρατία που έχει ζήσει στην ιστορία της ως χώρα και ότι αυτό το κεκτημένο δεν θα το εκχωρήσουμε σε πέντε-δέκα πολιτικούς «απογόνους» δωσίλογων, που όταν η ελληνική σημαία κυμάτιζε ελεύθερη στα βουνά, οι δικοί τους πολιτικοί πρόγονοι φορούσαν κουκούλες. Γι’ αυτό το λόγο, θεωρώ ότι σε κάθε περίσταση είναι επιβεβλημένη η καταδίκη αυτών των φαινομένων από όλους μας.

Σχετικά με την αναγκαιότητα του ενιαίου πολεοδομικού σχεδιασμού:

Σήμερα συζητάμε ένα νομοσχέδιο που είναι πάρα πολύ σημαντικό. Νομίζω ότι η αυθαιρεσία σε διάφορες εκφάνσεις, αλλά κυρίως στη δόμηση, ήταν και είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει όχι μόνο το φυσικό περιβάλλον, αλλά και η ελληνική κοινωνία. Για τον λόγο αυτό, θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικός ο ενιαίος πολεοδομικός σχεδιασμός, όπως προβλέπεται στο άρθρο 31. Είναι άμεση ανάγκη αυτός να εκπονηθεί, αφού περάσει μέσα από συζήτηση στη Βουλή και να έρθει, επιτέλους, το συγκεκριμένο προεδρικό διάταγμα. Διότι είναι απαραίτητο όχι μόνο για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά κυρίως για την ανάπτυξη, για τη βιώσιμη ανάπτυξη, για την αειφορία σ’ αυτή τη χώρα, να υπάρχει σαφής πολεοδομικός και χωροταξικός σχεδιασμός, ούτως ώστε να μπορεί ο Έλληνας πολίτης, ο Έλληνας φορολογούμενος και η επιχείρηση να γνωρίζουν κάθε φορά ποιοι είναι οι καθαροί κανόνες.

Σχετικά με το θεσμό του περιβαλλοντικού ισοζυγίου και της «Τράπεζας της Γης»

Εξίσου σημαντική είναι η ενίσχυση του θεσμού του περιβαλλοντικού ισοζυγίου και της «Τράπεζας Γης». Όμως, για να λειτουργήσει χρειάζεται να ενισχυθούν και οι πόροι. Ενδεχομένως, μια σχετική πρόβλεψη στο άρθρο 39 θα βοηθούσε προς αυτή την κατεύθυνση, έτσι ώστε να μπορέσουμε με περισσότερους πόρους να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις από τα αναρίθμητα αυθαίρετα που υπάρχουν στη χώρα.

Σχετικά με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, τη χάραξη «κόκκινης γραμμής» και τη σπουδαιότητα της Υπηρεσίας Κατεδαφίσεων:

Μία ακόμη σημαντική καινοτομία, η οποία στις μέρες μας είναι αυτονόητη, αποτελεί η αξιοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων, δηλαδή η χρήση των νέων τεχνολογιών, ούτως ώστε να διασταυρώνονται τα στοιχεία και να έχουμε καλύτερο και πιο αποτελεσματικό έλεγχο. Θεωρώ, επίσης, ιδιαιτέρως σημαντική τη ρύθμιση που υπάρχει για την «κόκκινη γραμμή» του Ιουλίου του 2011 και, βεβαίως, την κατοχύρωση και την ενίσχυση της Υπηρεσίας Κατεδαφίσεων στο άρθρο 38.

Σχετικά με τα περί αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου:

Οι διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου βάζουν συνταγματικά και νομικά τα πράγματα σε μία τάξη. Αναφέρομαι στο γεγονός ότι, ναι μεν το άρθρο 24 παράγραφος 2 ορίζει συγκεκριμένο πλαίσιο για το χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, ωστόσο το ελληνικό Σύνταγμα δεν προβλέπει ως μόνο μέσο αντιμετώπισης της αυθαίρετης δόμησης την ακραία επιλογή της κατεδάφισης του κτίσματος. Γι’ αυτόν το λόγο είναι πολύ σημαντική – και θα έλεγα ότι είναι καινοτόμος - η ρύθμιση που εισάγεται σήμερα, με την οποία γίνεται διάκριση των περιπτώσεων των παραβάσεων, ούτως ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί πιο αποτελεσματικά η επιταγή του συνταγματικού νομοθέτη για την προστασία του περιβάλλοντος. Γιατί, πρώτα απ’ όλα, η αρχή της αναλογικότητας είναι αυτή που κατοχυρώνει στην πράξη το κράτος δικαίου.


Σχετικά με την τροπολογία του Υπουργείου Εξωτερικών για το «Γραφείο Προέδρου»:
Άκουσα με μεγάλη προσοχή τους Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, να λένε ότι αυτή η τροπολογία σκοπεύει να ενισχύσει το πελατειακό κράτος. Τη διάβασαν την τροπολογία; Διάβασαν τη συγκεκριμένη διάταξη που τροποποιείται με αυτήν; Εισάγεται πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για παροχή έργου, συμμετοχή του ΑΣΕΠ στη συγκεκριμένη τριμελή επιτροπή, η οποία θα αξιολογήσει τις αιτήσεις και συγκεκριμένο τρόπο δημοσίευσης. Σήμερα τι υπάρχει και διαφωνείτε με το να τροποποιηθεί; Υπάρχει κάποια απ’ αυτές τις ασφαλιστικές δικλείδες; Δεν υπάρχει τίποτα! Υπάρχει απευθείας ανάθεση, εξαιρετική ανάθεση, πρόχειρος διαγωνισμός. Καμία διασφάλιση αξιοκρατίας, διαφάνειας και δημοσιονομικού ελέγχου. Λέω, λοιπόν, το εξής: Να κριτικάρουμε, να αντιπολιτευόμαστε. Όταν, όμως, πάμε δέκα βήματα μπροστά, μπορούμε να ζητήσουμε να πάμε δεκαπέντε. Όχι όμως και να λέμε ότι κακώς έρχεται η διάταξη που επιβάλλει την αξιοκρατία και τη διαφάνεια κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του Γραφείου της ελληνικής προεδρίας. Ειπώθηκε, «Γιατί έρχεται ως άσχετη τροπολογία τώρα». Και απαντώ εγώ: Κλείνει η Βουλή σήμερα. Να έρθει με ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Εξωτερικών τον Οκτώβρη; Γνωρίζετε πότε ξεκινάει η Ελληνική Προεδρία; Εσείς το γνωρίζετε. Θα το πω για τον Έλληνα πολίτη. Ξεκινάει την 1η Ιανουαρίου 2014. Πότε πρέπει να γίνει ο διαγωνισμός και πότε πρέπει να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, εάν δεν αξιοποιηθεί και ο Αύγουστος; Να ξεκινήσουμε, δηλαδή, τον διαγωνισμό τον Νοέμβρη και να τον ολοκληρώσουμε τον Γενάρη, και πώς θα κάνουμε την Προεδρία μέχρι τον Ιούνιο; Συμπέρασμα: Σε μερικά πράγματα να ακολουθούμε την κοινή λογική.

Σχετικά με την τροπολογία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τους Οργανισμούς των Υπουργείων, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ:

Από χθες ακούω κατ’ επανάληψη εντός και εκτός της Αιθούσης, ότι γίνεται για πρώτη φορά εξουσιοδότηση της Ελληνικής Βουλής σε Υπουργό να βγάλει με Προεδρικό Διάταγμα τον Οργανισμό των Υπουργείων και των άλλων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου. Αυτό το ακούσαμε μέσα στη Βουλή πάνω από δέκα φορές, από ξεχωριστές τοποθετήσεις. Το ακούσαμε και εκτός Βουλής, θα έλεγα, δεκάδες φορές. Είναι το απόλυτο ψεύδος. Σας καταθέτω νόμο του 1975 και νόμο του 1985 που ορίζει ακριβώς το ίδιο πράγμα: Τροποποίηση, αντικατάσταση, έκδοση Οργανισμού με Προεδρικό Διάταγμα. Και θα το καταθέσω για τα Πρακτικά για να υπάρχει. Από το 1985 ο Έλληνας νομοθέτης, και αυτό είναι το λογικό, εξουσιοδοτεί τους Υπουργούς, τους αρμόδιους Υπουργούς κάθε φορά να εκδίδουν Προεδρικά Διατάγματα για τους Οργανισμούς. Για τροποποίηση, αντικατάσταση, συγχώνευση, κατάργηση. Πρόκειται για τον νόμο 1558/1985. Και λέω είναι λογικό. Θα αναρωτηθεί κάποιος γιατί, όμως, έρχεται αυτή η ρύθμιση, αφού υπάρχει εξουσιοδότηση από το 1985; Επειδή, δυστυχώς, πολλές φορές η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για τροποποίηση των Οργανισμών δημιουργούσε καθυστερήσεις. Ερχόταν, λοιπόν, με μία τροπολογία ο κάθε Υπουργός και προσέθετε κάποιες Υπηρεσίες ή Νομικά Πρόσωπα, δηλαδή ένας οργανισμός μπορεί να έχει ρυθμισθεί με Π.Δ., τροπολογίες και προσθήκες νόμου. Πώς θα τροποποιηθεί αυτός; Αυτή η αποσπασματική, εάν θέλετε, και με διάφορους τρόπους νομική, ρύθμιση των Οργανισμών, των Νομικών Προσώπων και των Υπουργείων, οδήγησε στην ανάγκη να υπάρξει ένας ενιαίος, συστηματικός τρόπος αντιμετώπισής τους. Αυτή είναι η αλήθεια. Πώς αλλιώς θα αντιμετωπιστεί αυτό σήμερα, όταν έχουμε ανάγκη να κάνουμε τη διοικητική μεταρρύθμιση πράξη κι όχι να κάνουμε αποσπασματικές ρυθμίσεις, οι οποίες μπορεί να διευκολύνουν τη λογική της αδράνειας, αλλά δεν διευκολύνουν την ανάγκη της μεταρρύθμισης, που χρειαζόμαστε.
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ