Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

11.4.13

Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου, Νίκου Τσούκαλη, σχετικά με την επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα με τον υφυπουργό ΠΕΚΑ Ασημάκη Παπαγεωργίου




 Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου, Νίκου Τσούκαλη, σχετικά με την επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα με τον υφυπουργό ΠΕΚΑ Ασημάκη Παπαγεωργίου



Καμία δέσμευση για την επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα
Απάντηση του υφυπουργού ΠΕΚΑ Ασημάκη Παπαγεωργίου, σε Επίκαιρη Ερώτηση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου, βουλευτή Αχαΐας Νίκου Τσούκαλη.
Ν. Τσούκαλης:
- «Αν δεν είναι βιώσιμος ο αγωγός τότε δεν είναι βιώσιμη και η ανάπτυξη στην Δυτική Ελλάδα»
- Ανάληψη υποχρέωσης από το νέο ανάδοχο της ΔΕΠΑ- ΔΕΣΦΑ για την κατασκευή του αγωγού
Το διαχρονικό αίτημα της επέκτασης του αγωγού φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα ήταν το θέμα της Επίκαιρης Ερώτησης του βουλευτή Αχαΐας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκου Τσούκαλη, που συζητήθηκε σήμερα 11 Απριλίου 2013.
Όπως ανέφερε ο Νίκος Τσούκαλης ήδη από το 2006 έχει ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα και μάλιστα  το 2010 σε έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τονίζεται η σημασία του αγωγού. Επιπλέον, σε σχετική μελέτη του ΤΕΕ το 2011 διαπιστώνεται η βιωσιμότητα του έργου, ενώ δεν πρέπει να λησμονείται και η προοπτική  άντλησης φυσικού αερίου στο Κατάκολο καθώς και των ερευνών εντοπισμού υδρογονανθράκων στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο βουλευτής «δεν είναι ένα τοπικό συντεχνιακό αίτημα, αλλά ένα ζήτημα μείζονος αναπτυξιακής διαδικασίας και έργο που θα δώσει ανάπτυξη σε όλο το δυτικό άξονα. Η υλοποίηση των βασικών αρχών της Ε.Ε για την περιφερειακή σύγκλιση επιτυγχάνεται μόνο με την κατασκευή του. Αν αντιμετωπιστεί το ζήτημα μεμονωμένα και δεν το εντάξουμε συνολικά στην προοπτική ανάπτυξης καταδικάζουμε μια ολόκληρη περιοχή. Μάλιστα ,ενόψει της αποκρατικοποίησης των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, είναι ιδανική ευκαιρία  να μπει συμβατικός όρος για ανάληψη της υποχρέωσης από τον ανάδοχο της κατασκευής του αγωγού».
Ο υφυπουργός ΠΕΚΑ κ. Παπαγεωργίου στην απάντηση του άφησε μετέωρο το ζήτημα της επέκτασης στη Δυτική Ελλάδα. Σύμφωνα με τη θέση του υφυπουργού  δεν υπάρχουν οι συνθήκες για να είναι βιώσιμος ο αγωγός, αφού μέσα στις προϋποθέσεις για τη χρηματοδότηση και από την Ε.Ε αλλά και στην μελέτη βιωσιμότητας του ΤΕΕ είναι η δημιουργία μονάδα ηλεκτροπαραγωγής τουλάχιστον 400MW. Ο ίδιος υποστήριξε ότι τέτοιες μονάδες υπάρχουν στη Μεγαλόπολη και μάλιστα σύντομα ολοκληρώνονται και άλλοι δύο σταθμοί. Πρόσθεσε δε, ότι δεν υπάρχει καμία διαφορά είτε είναι δημόσια είτε ιδιωτική η ΔΕΣΠΑ και ο ΔΕΣΦΑ σε σχέση με την βιωσιμότητα του έργου αλλά και την πρόταση για ανάληψη από τον ανάδοχο της κατασκευής του αγωγού. Όσον αφορά τη δυτική Ελλάδα και συγκριμένα για την Πάτρα εξετάζονται άλλες εναλλακτικές λύσεις σε συνεργασία και με το ΤΕΕ όπως μια μονάδα LPG για να συνδέσει την ΒΙΠΕ και στο μέλλον και τον αστικό ιστό.
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ