Για το θέμα των ενεργειακών δικτύων στην ευρύτερη περιοχή της Ελλάδος ενημέρωσε την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, στο πλαίσιο του Θεματικού Κύκλου «Περιβάλλον και Ανάπτυξη», ο Υφυπουργός ΠΕΚΑ κ. Γιάννης Μανιάτης.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Βουλευτής Κώστας Καρτάλης αναφέρθηκε στις γεωπολιτικές ισορροπίες που διαμορφώνονται στην ευρύτερη περιοχή της Ελλάδος από τα ενεργειακά δίκτυα πετρελαίου και φυσικού αερίου που δρομολογούνται από διεθνείς κοινοπραξίες δημόσιου-ιδιωτικού χαρακτήρα. Σημείωσε επίσης την ανάγκη προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος του Αιγαίου από την ενδεχόμενη αύξηση των δρομολογίων μεταφοράς του πετρελαίου που θα φθάνει στην Αλεξανδρούπολη από το Μπουργκάς. Σημαντικός αριθμός βουλευτών ζήτησε αναλυτική ενημέρωση για το σχέδιο αξιοποίησης των υδρογονανθράκων που υπάρχουν στην Ελλάδα.
Ο Υφυπουργός Γ. Μανιάτης διαβεβαίωσε ότι θα τηρηθούν τα αυστηρότερα κριτήρια και προδιαγραφές που θέτει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Σε ότι αφορά στον αγωγό Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη ανέφερε ότι πρόκειται για έργο έργο μείζονος εθνικής σημασίας και ιδιαίτερου δημόσιου συμφέροντος το οποίο έχει από την πλευρά της Ελλάδας προχωρήσει καθώς έχει εγκριθεί η προκαταρκτική περιβαλλοντική μελέτη και έχει ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο αδειοδότησής του. Συμπλήρωσε ότι τη συγκεκριμένη περίοδο συνεξετάζεται η οριστική περιβαλλοντική μελέτη η οποία λαμβάνει υπόψη της τις πιο επίκαιρες και σύγχρονες μεθόδους περιβαλλοντικής προστασίας, επανέλαβε τη θέληση της ρωσικής πλευράς για την ολοκλήρωση του έργου και αποσαφήνισε τη δέσμευση της ελληνικής πλευράς για την πραγματοποίησή του.
Αναφορικά στους αγωγούς φυσικού αερίου στη Συνεδρίαση παρουσιάσθηκε το πλαίσιο των διεθνών ενεργειακών διασυνδέσεων: 1. Αγωγός υψηλής πίεσης Κομοτηνής - Θεσπρωτίας, 2. Αγωγός Trans Adriatic Pipeline (TAP) και 3. Ελληνικό τμήμα του Αγωγού South Stream και 4. Σύστημα μεταφοράς ITGI (Αγωγός Τουρκίας-Ελλάδος-Ιταλίας). Σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη, ο Αγωγός ΙTGI αποτελεί την καλύτερη και ταχύτερη επιλογή ώστε να ανοίξει ο νότιος διάδρομος μεταφοράς Φυσικού Αερίου προς την Ευρώπη και κατατάσσεται ως ο πρώτος μεταξύ των έργων του νοτίου διαδρόμου όσον αφορά την τεχνική του ωριμότητα, την αδειοδοτική του επάρκεια και την οικονομική αποδοτικότητα.