Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

28.11.12

Δέσμευση Αν. Υπουργού Υγείας για το 184

28/11/2012

Μετά από Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Β´ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Δημ. Στρατούλη προς τον Υπουργό Υγείας, σχετικά με τα προβλήματα στελέχωσης και λειτουργίας των τοπικών γραμματειών επικοινωνίας για τα ραντεβού του ΕΟΠΥΥ, υπήρξε δέσμευση του Αν. Υπουργού Υγείας κ. Σαλμά ότι η υπηρεσία των τηλεφωνικών ραντεβού θα επανέλθει από τους ιδιώτες στον ΕΟΠΥΥ.


Συνημμένα σας αποστέλλουμε τα πρακτικά της συζήτησης.



Θα συζητηθεί η με αριθμό 2313/193/28-9-2012 Ερώτηση Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων του Βουλευτή Β´ Αθήνας του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς – Ενωτικού Κοινωνικού Μετώπου κ. Δημητρίου Στρατούλη προς τον Υπουργό Υγείας, σχετικά με τα προβλήματα στελέχωσης και λειτουργίας των τοπικών γραμματειών επικοινωνίας για το ραντεβού του ΕΟΠΥΥ.

Το λόγο έχει ο κ. Στρατούλης για δύο λεπτά.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥΛΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Είναι γνωστό ότι το 2003 είχε δημιουργηθεί η υπηρεσία «184» με την οποία οι ασφαλισμένοι μπορούσαν να κλείσουν τηλεφωνικά ραντεβού με τους γιατρούς του ΙΚΑ και άλλων ασφαλιστικών ταμείων. Ταυτόχρονα είχαν δημιουργηθεί και διάφορες γραμματείες στα τοπικά υποκαταστήματα του ΙΚΑ για να κλείνονται και επιτόπου αυτά τα ραντεβού.
Είναι γνωστό ότι οι συμβάσεις δεν είχαν ανανεωθεί. Η προηγούμενη Κυβέρνηση από τη δική σας, κύριε Υπουργέ, είχε αναθέσει σε ιδιώτες αυτή την  υπηρεσία των τηλεφωνικών ραντεβού με γιατρούς του ΕΟΠΥΥ πλέον.
Έχουν δημιουργηθεί –νομίζω τα γνωρίζετε γιατί έχουν γίνει σχετικές αναφορές από τις δικές σας υπηρεσίες- μεγάλα προβλήματα στους ασφαλισμένους από αυτές τις ιδιωτικές εταιρίες που διαχειρίζονται την υπηρεσία «184».
Πλέον είναι κοστοβόρα η υπηρεσία για τους ασφαλισμένους. Στοιχίζει πολλές φορές μέχρι και 6 ευρώ για να κλείσεις ένα τηλεφωνικό ραντεβού ή αν υπάρχει και άλλο μέλος της οικογένειας πρέπει να πάρει νέο τηλέφωνο και οπότε η χρέωση είναι διπλάσια.
Πολλοί ασφαλισμένοι για να αποφύγουν αυτό το κόστος προστρέχουν στις γραμματείες του ΕΟΠΥΥ που στεγάζονται στα υποκαταστήματα του ΙΚΑ. Επειδή πολλές απ’ αυτές έχουν διαλυθεί ή υπολειτουργούν ή είναι κλειστές, αν τις βρουν καλώς, αν δεν τις βρουν τότε δημιουργούνται τεράστιες ουρές περιμένοντας μέχρι και πέντε ώρες με συνέπεια να χάνουν μεροκάματο.
Το τρίτο πρόβλημα είναι  ότι αυτές οι ιδιωτικές εταιρείες που διαχειρίζονται τα τηλεφωνικά ραντεβού με γιατρούς του ΕΟΠΥΥ, ενώ κλείνουν ραντεβού και ενώ ειδοποιεί ο γιατρός ότι τη συγκεκριμένη μέρα του ραντεβού δεν θα μπορεί να είναι λόγω παραδείγματος χάρη της συνεδρίασης του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας, δεν ειδοποιούν τον ασφαλισμένο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πηγαίνει ο ασφαλισμένος και να μη βρίσκει το γιατρό και να χάνει ώρες και μεροκάματα.
Είχαμε και το φαινόμενο όπου με χρήματα που συγκεντρώνονται από τους ασφαλισμένους που πληρώνουν για τα τηλεφωνικά ραντεβού, να γίνεται προκλητική διαφήμιση.
Για όλους αυτούς τους λόγους, κύριε Υπουργέ, εμείς έχουμε ζητήσει εδώ και αρκετό καιρό –και το γνωρίζετε- να καταγγελθούν οι συμβάσεις με τους ιδιώτες και να επανέλθει στον ίδιο τον ΕΟΠΥΥ η δραστηριότητα του να κλείνουν οι ασφαλισμένοι τηλεφωνικά ραντεβού με γιατρούς του ΕΟΠΥΥ και βεβαίως να ενισχυθούν οι γραμματείες του ΕΟΠΥΥ που στεγάζονται στα υποκαταστήματα του Ι.Κ.Α. για όσους θέλουν να κλείσουν αυτοπροσώπως το ραντεβού τους.
Επιμένουμε σε αυτήν την πρόταση, κύριε Υπουργέ. Ξέρουμε ότι υπάρχουν και σχετικές πρωτοβουλίες από πλευράς του Υπουργείου. Επιμένουμε και περιμένουμε την απάντησή σας αν θα υπάρξει οριστική λύση σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας, κ. Σαλμάς.
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.
ΜΑΡΙΟΣ ΣΑΛΜΑΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Παρά το γεγονός ότι έχει κατατεθεί αυτή η ερώτηση πριν από δύο μήνες και έχει μετατραπεί σε επίκαιρη ερώτηση, καθίσταται επίκαιρη για το γεγονός ότι συναντά μία πρωτοβουλία της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας που βρίσκεται στη γραμμή που ο κ. Στρατούλης αναφέρει, δηλαδή στη λογική ότι συναντάται η Αξιωματική Αντιπολίτευση με την Κυβέρνηση. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να λύσουμε μερικά πράγματα που δεν φαίνονται λογικά. Και σε αυτό συμφωνούμε, κύριε Στρατούλη.
Θέλω να κάνω μόνο μία διόρθωση, ότι δεν είναι δική μας η υπόθεση των τηλεφωνικών ραντεβού. Είναι το μόνο στο οποίο διαφωνώ και σας διορθώνω. Είναι μία σύμβαση την οποία βρήκαμε από την προηγούμενη Κυβέρνηση.
Εμείς από την ώρα που την βρήκαμε και από την ώρα που είχα εγώ την ευθύνη του ΕΟΠΥΥ, μέσα στις δέκα πρώτες μέρες κάλεσα τις εταιρείες για διαπραγμάτευση. Με πολύ κόπο πετύχαμε μία μείωση 10%. Ήταν αν θυμάστε, στην αρχή πάνω από 1 ευρώ γιατί ήταν μία κακή σύμβαση με τιμές πάνω από αυτές που θα έπρεπε να είναι. Σας το λέω ευθέως μέσα στη Βουλή και το ομολογούν και οι ίδιοι οι πάροχοι, οι ίδιες οι εταιρείες. Είναι όμως μια άλλη υπόθεση γιατί έγιναν αυτές οι συμβάσεις με τον τρόπο που έγιναν, που επέτρεπε να πηγαίνει η χρέωση μέχρι 1,08 ευρώ, όταν υπήρχε η πρόταση εκείνη την περίοδο να είναι ένα τριψήφιο τηλέφωνο και να είναι οι πάροχοι από κάτω, ώστε ο κόσμος να μην ταλαιπωρείται με τόσα νούμερα και τόση διαφήμιση. Και αν υπήρχε ένα νούμερο, δεν θα χρειαζόταν κι αυτή η διαφήμιση. Ουσιαστικά ένα κόστος της διαφήμισης το πληρώνει ο ασφαλισμένος που παίρνει τηλέφωνο.
Γι’ αυτό, λοιπόν, και παρά το γεγονός ότι πετύχαμε 10% έκπτωση είπα ότι είναι μη αποδεκτή και αίρω την πολιτική μου στήριξη σε αυτά τα τηλέφωνα. Την ίδια ώρα, λοιπόν, που είπαμε ότι αίρουμε την νομική στήριξη, η νομική υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ είναι στη διαδικασία εκείνη που βρίσκει τη νομική φόρμουλα ώστε οι συμβάσεις αυτές να καταγγελθούν. Το ξαναλέω ευθέως, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι επειδή το είπα προχθές, η μία εταιρία μού έστειλε εξώδικο. Η πολιτική δεν γονατίζει ούτε σε δικαστικούς εκβιασμούς. Όταν κάτι λειτουργεί εις βάρος των ασφαλισμένων και μπορούμε να το αλλάξουμε, θα το αλλάξουμε.
Επομένως, έχετε πολύ δίκιο όταν λέτε ότι έχει αλλάξει και η πρωτοβάθμια παροχή υπηρεσιών υγείας στα πολυϊατρεία του ΕΟΠΥΥ. Επειδή δεν μεταφέρουν τις ακυρώσεις στα ραντεβού των γιατρών, ο γιατρός που έβλεπε 25 ραντεβού στα πολυϊατρεία του Ι.Κ.Α., τώρα βλέπει 20. Και αυτός είναι ένας βασικός λόγος που πρέπει να αλλάξουμε το σύστημα αυτό. Δηλαδή δεν εξυπηρετούνται οι πολίτες και έχει υποβαθμιστεί η υπηρεσία των πολυϊατρείων του ΕΟΠΥΥ σήμερα. Γι’ αυτό και είμαστε στη διαδικασία αναθεώρησης αυτών των τηλεφωνικών ραντεβού.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Το λόγο έχει ο κ. Στρατούλης για τρία λεπτά.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥΛΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ, για την απάντηση. Είναι πολύ σημαντική η δέσμευση του Υπουργείου την οποία ανακοινώσατε σήμερα. Θεωρούμε ότι πραγματικά πρέπει να καταγγελθούν αυτές οι συμβάσεις και να επανέλθει στον ΕΟΠΥΥ. Θα παρακολουθήσουμε τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου ώστε να ολοκληρωθεί αυτή η πολύ σημαντική πολιτική δέσμευση την οποία αναφέρατε σήμερα γιατί θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό να επαφίεται μια τέτοια υπηρεσία και δραστηριότητα στην κερδοσκοπική βουλιμία ιδιωτών.
Εμείς θα θέλαμε σαν ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ να είναι δωρεάν αυτή η υπηρεσία για τους ασφαλισμένους ή τουλάχιστον να μην επιβαρύνονται παραπάνω από μία αστική κλήση.
Ταυτόχρονα νομίζουμε ότι οι γραμματείες πρέπει να ενισχυθούν με το αναγκαίο προσωπικό για όσους επιλέγουν να πάνε εκεί, επειδή πάνε και για άλλες υπηρεσίες που παρέχουν ο ΕΟΠΥΥ ή τα υποκαταστήματα του ΙΚΑ και θέλουν να κλείσουν αυτοπροσώπως. Πρέπει να είναι ενισχυμένες οι γραμματείες ώστε να σταματήσει αυτό το φαινόμενο που παρατηρείται σήμερα άλλες να είναι κλειστές και άλλες να υπολειτουργούν.
Επομένως εμείς κρατάμε τη δέσμευση του Υπουργού γι’ αυτό το συγκεκριμένο ζήτημα για να επανέλθει στον ΕΟΠΥΥ αυτή η δραστηριότητα και θα την παρακολουθήσουμε ώστε από πολιτική εξαγγελία που έγινε σήμερα να γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα και πράξη για να ανακουφιστούν οι ασφαλισμένοι, να φύγει από πάνω τους το πολυδάπανο αυτής της παροχής υπηρεσιών μέχρι σήμερα από ιδιώτες, να γλιτώσουν και να ανακουφιστούν από τις πολλές ώρες που κατανάλωναν στις ουρές για τις γραμματείες και για να λείψουν αυτά τα ακραία φαινόμενα να μην ειδοποιούνται ασφαλισμένοι όταν έχουν κλείσει ραντεβού και δεν μπορεί ο γιατρός και να ταλαιπωρούνται ώρες και μέρες για να λύσουν αυτό το βασικό τους πρόβλημα.
Επομένως περιμένουμε να γίνει πράξη αυτή η εξαγγελία που έκανε σήμερα ο Υπουργός.
Σας ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.
ΜΑΡΙΟΣ ΣΑΛΜΑΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας): Επειδή η χώρα έχει κουραστεί από τους πολιτικούς που λένε τι θα κάνουμε, εγώ πρέπει να σας πω και τι κάναμε.
Από το 2003 το ΙΚΑ πλήρωνε περίπου 19 εκατομμύρια το χρόνο από λεφτά των ασφαλισμένων για τα τηλεφωνικά ραντεβού και για τις γραμματείες στα πολυϊατρεία τότε του ΙΚΑ. Ρωτήστε σήμερα: Ανανεώθηκαν αυτές οι συμβάσεις για τις γραμματείες για την ιδιωτική εταιρεία; Όχι. Συνεχίστηκε ο διαγωνισμός αυτός; Όχι. Άρα λοιπόν δεν είναι παρελθόν το να δίδεται η εξυπηρέτηση στο πολυϊατρείο του ΙΚΑ και, όταν λέμε ότι έχουμε προσωπικό που πλεονάζει στο δημόσιο και ότι θα το αναδιαρθρώσουμε, να δίνουμε μερικά εκατομμύρια σε ιδιωτική εταιρεία για να κάνει μία δουλειά που μπορούν να κάνουν δημόσιοι υπάλληλοι για να εξυπηρετούν τους ασφαλισμένους;
Άρα λοιπόν σήμερα σας λέω ότι εδώ και τρεις μήνες δεν ανανεώθηκε αυτή η υπόθεση που κρατάει εννιά χρόνια. Τι σημαίνει αυτό; Ότι καταλαβαίνουμε τα ακούσματα των καιρών και προσαρμοζόμαστε γιατί αυτό είναι το σωστό.
Πώς σκεφτόμαστε να λύσουμε αυτό το θέμα γιατί είναι δύσκολο; Σας θυμίζω ότι πριν απ’ αυτές τις τέσσερεις εταιρείες που είχαν τα τετραψήφια τηλέφωνα υπήρχε το 184. Τι ήταν το 184; Ήταν πάλι μία ιδιωτική εταιρεία η οποία όμως, αντί να τα παίρνει απευθείας από την τσέπη του ασφαλισμένου, τα έπαιρνε από το ΙΚΑ, δηλαδή ήταν πάλι λεφτά των ασφαλισμένων, λεφτά των ασφαλιστικών εισφορών. Ήταν δέκα εκατομμύρια και πάνω μόνο για τα τηλεφωνικά ραντεβού το χρόνο συν όσες αστικές χρεώσεις, ίσον δώδεκα εκατομμύρια.
Τι είπαμε εμείς τώρα; Να προσπαθήσουμε να το κάνουμε μόνοι μας. Στα πλαίσια αυτά υπήρξαν δύο λύσεις που σκεφτήκαμε. Η μία είναι το κάθε πολυϊατρείο να κλείνει τα ραντεβού για τους γιατρούς του πολυϊατρείου και η δεύτερη λύση που σκεφτόμαστε είναι να έχουμε για τα μεγάλα αστικά κέντρα ένα κεντρικό τηλεφωνικό κέντρο, call center, που θα λειτουργεί με δημοσίους υπαλλήλους του ΕΟΠΥΥ. Πρέπει να σας πω ότι ζήτησα από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κύριο Μανιτάκη εκατό άτομα πλεονάζον προσωπικό που θα προκύψει από την ευρύτερη αναδιάρθρωση του δημοσίου τομέα. Ζήτησα να έλθουν αυτά τα άτομα για να στελεχώσουν αυτή την τηλεφωνική υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ.
Επομένως είμαστε σ’ αυτή τη διαδικασία. Εκτιμώ ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε αλλάξει το σύστημα των τηλεφωνικών ραντεβού.
Επίσης πρέπει να σας πω ότι ήδη πάροχοι απ’ αυτές τις εταιρείες που έχουν αναλάβει τα τετραψήφια νούμερα για τα ραντεβού, βλέποντας την αποφασιστικότητά μας ότι αλλάζουμε το σύστημα και ότι θα το κάνουμε μόνοι μας με το δημόσιο, έρχονται να προτείνουν και άλλες εκπτώσεις, αλλά τώρα είναι αργά γιατί εμείς έχουμε πει ότι θα αλλάξουμε το σύστημα.
Σας ευχαριστώ.»



Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ