ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό
Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
Θέμα: «Περικοπή δρομολογίων του ΟΣΕ στη γραμμή Θεσσαλονίκη –Έδεσσα
(αμαξοστοιχίες 3731 και 732) λόγω έλλειψης προσωπικού στις αφύλακτες διαβάσεις».
Η αμαξοστοιχία 3731 του ΟΣΕ με ώρα αναχώρησης από Θεσσαλονίκη 04.32΄ ακολουθούσε τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Σίνδος-Άδενδρο-Πλατύ-Αλεξάνδρεια-Βέροια-Επισκοπή Νάουσας-Πετριά-Σκύδρα-Έδεσσα και ώρα άφιξης στις 6.07΄το πρωί και επέστρεφε άμεσα ως αμαξοστοιχία 732 διανύοντας στην αντίστροφη διαδρομή από Έδεσσα μέσω των οκτώ ενδιάμεσων σταθμών με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη.
Οι κάτοικοι των περιοχών Εδέσσης, Σκύδρας, Πετριάς, Επισκοπής Νάουσας εξυπηρετούνταν για τις καθημερινές μετακινήσεις τους προς τη Θεσσαλονίκη από τη συγκεκριμένη γραμμή του ΟΣΕ (3731 & 732) Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, όπως επίσης και εργαζόμενοι άλλων νομών στις ως άνω περιοχές. Ωστόσο, εδώ και ένα μήνα τουλάχιστον και κατόπιν υποδείξεων του Σύμβουλου του ΟΣΕ κ. Ρετσινά, η αμαξοστοιχία 3731 αναχωρεί μία ώρα αργότερα στις 5.30΄ και εξυπηρετεί μόνο τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Σίνδος-Άδενδρο-Πλατύ-Αλεξάνδρεια-Βέροια, αφήνοντας τις περιοχές Έδεσσα, Σκύδρα, Πετριά, Επισκοπή Νάουσας χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση ενώ επιστρέφει η αμαξοστοιχία 732 από Βέροια στη Θεσσαλονίκη μέσω των τεσσάρων ενδιάμεσων σταθμών. Η επίσημη δικαιολογία για την αλλαγή των δρομολογίων είναι ότι λόγω αφύλακτης διάβασης στην περιοχή της Μενεμένης Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός για την ασφαλή εκτέλεση των συγκεκριμένων δρομολογίων έπρεπε να πληρώνει μία ώρα υπερωρία στον φύλακα της διάβασης της Μενεμένης και επομένως διέκοψε την συγκεκριμένη διαδρομή για να εξοικονομήσει χρήματα από τις υπερωρίες του φύλακα (!)
Επειδή, τα δύο συγκεκριμένα δρομολόγια (3731, 732) εξυπηρετούν εκατοντάδες πολίτες που μετακινούνται καθημερινά είτε για να πάνε στις δουλειές τους είτε για τα Νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης,
Επειδή, τώρα που οι πολίτες όλο και περισσότερο μειώνουν τις μετακινήσεις τους με το ιδιωτικό αυτοκίνητο αφού είναι οικονομικά ασύμφορο ή δε διαθέτουν μεταφορικό μέσο, είναι σημαντικό να προσφέρεται ο σιδηρόδρομος ως εναλλακτικό ασφαλές, οικονομικό και περιβαλλοντικά φιλικό μέσο μαζικής μεταφοράς,
Επειδή, ο ΟΣΕ δεν έχει οικονομικό όφελος από την περικοπή των δρομολογίων αφού η μία υπερωριακή ώρα του φύλακα θα καλυφθεί από τα εισιτήρια και την αυξημένη κίνηση των επιβατών,
Επειδή, οι μόνες που επωφελούνται από αυτή την αλλαγή είναι οι ιδιωτικές εταιρίες μεταφοράς επιβατών, οι οποίες καλύπτουν τη σύνδεση των παραπάνω περιοχών με τη Θεσσαλονίκη, γεγονός δε που εγείρει σοβαρά ερωτηματικά για τα κριτήρια της απόφασης
Επειδή, οι περικοπές έργων του ΟΣΕ οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην περαιτέρω απαξίωση του Οργανισμού μετά και από τις υποχρεωτικές συνταξιοδοτήσεις, μετατάξεις και εφεδρείες και εξυπηρετούν μόνο τα σχέδια άμεσης εκποίησης του σε ιδιώτες
Επειδή, οι αφύλακτες διαβάσεις όχι μόνο στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης (αφύλακτη από τις 1.30΄ το βράδυ ως τις 5.30΄ το πρωί) αλλά και σε άλλες περιοχές του δικτύου σταθερής τροχιάς, δεν μπορεί να μένουν χωρίς επιτήρηση, γεγονός που έχει καταγγελθεί και από τους εργαζόμενους του ΟΣΕ ως μείζον ζήτημα ασφάλειας τόσο των διερχόμενων αμαξοστοιχιών όσο και των οχημάτων
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεται να μεριμνήσει για την επαναφορά των αρχικών δρομολογίων της γραμμής 3731 και 732, ώστε να δοθεί ένα τέλος στην ταλαιπωρία των κατοίκων των περιοχών Εδέσσης, Σκύδρας, Πετριάς, Επισκοπής και Νάουσας αλλά και όλων όσων μετακινούνται μέσω των παραπάνω σιδηροδρομικών σταθμών;
Θα καλυφθούν εξ ολοκλήρου οι ώρες των φυλάκων στις διαβάσεις που είναι αφύλακτες και ελοχεύει ο κίνδυνος ατυχημάτων;
Η ερωτώσα βουλευτής
Αμμανατίδου – Πασχαλίδου Ευαγγελία