Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

20.6.11


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ. κ. Υπουργούς:
Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας
Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα. Η εκβιαστική μείωση κομίστρων στους μεταφορείς 


φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, δεν πέρασε στις τιμές καυσίμων ενώ και ο τρόπος καθορισμού πλαφόν στις τιμές λιανικής σε ορισμένες περιοχές της χώρας, δεν ωφέλησε ουσιαστικά τους τελικούς καταναλωτές.

Tους τελευταίους δεκατρείς μήνες του Μνημονίου, το λαϊκό και εργατικό εισόδημα υφίσταται άγρια επίθεση με διαδοχικές περικοπές στους μισθούς και συντάξεις αλλά και με τις σημαντικές ανατιμήσεις στις τιμές των προϊόντων.
Η κυβέρνηση, από τη μεριά της, όπως έχει αποδειχτεί και στον τομέα των καυσίμων, δεν παίρνει κανένα δραστικό μέτρο (ελέγχου του πετρελαϊκού κυκλώματος, επιβολή προστίμων κλπ) για την τιθάσευση των τιμών.
Ενδεικτικό της στάσης του αρμόδιου Υπουργού και της κυβέρνησης και γι αυτό φέρουν ευθύνη, είναι το γεγονός, ότι, ενώ τα κόμιστρα στη μεταφορά καυσίμων από τα αυτοκίνητα Δημόσιας Χρήσης (Δ.Χ) μειώθηκαν -λόγω της ύφεσης και των εκβιασμών του εμπορικού κυκλώματος- κατά 30% το εξάμηνο που ακολούθησε τη νομοθετική ρύθμιση του «ανοίγματος» του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών, φορτηγών και βυτιοφόρων, η μείωση αυτή δεν ωφέλησε τους απλούς καταναλωτές με αντίστοιχη μείωση των λιανικών τιμών των καυσίμων.
Σε σχέση με την επιβολή πλαφόν στις τιμές καυσίμων σε ορισμένες περιοχές, κατά κοινή ομολογία έχει τεθεί σε ψηλά επίπεδα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο καθορισμός αυτός δεν έγινε μετά από σφαιρική διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά αποκλειστικά με συνεννόηση του Υπουργείου με τις μεγάλες εταιρείες καυσίμων. Αν η κυβέρνηση αντιμετώπιζε με ευθύνη και παρενέβαινε σε όλα τα στάδια του πετρελαϊκού κυκλώματος, αν έπαιρνε υπόψη τις μειώσεις των κομίστρων στη μεταφορά καυσίμων καθώς και προτάσεις όπως της Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) που ζητούσε η επιβολή πλαφόν και στη χονδρική να μην είναι επιλεκτική αλλά στο σύνολο της χώρας, να γενικευτεί δηλαδή η διαφορά των 7 λεπτών, μεταξύ της χονδρικής και λιανικής τιμής σε όλες τις περιπτώσεις των νομών που επιβλήθηκε πλαφόν, τότε θα υπήρχε όφελος στον τελικό καταναλωτή

Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.Γιατί οι εκβιαστικές μειώσεις κατά 30% των κομίστρων των Δ.Χ. φορτηγών, ενώ εξουθενώνουν και «κλείνουν» τους μικροιδιοκτήτες φορτηγών, δεν ωφελούν τους καταναλωτές αλλά μόνο τις μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών;
2.Με ποια συγκεκριμένα μέτρα θα παρέμβουν ώστε η μείωση κατά 30% το τελευταίο εξάμηνο των κομίστρων των Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων για την μεταφορά (πχ καυσίμων) να μειώσει αποφασιστικά τις τελικές τιμές καυσίμων;
3.Στον καθορισμό πλαφόν στα καύσιμα γιατί δεν λήφθηκε υπόψη η μείωση κατά 30% στα κόμιστρα των μεταφορών;
4.Θα παρέμβουν ώστε στις ρυθμίσεις για το πλαφόν στα καύσιμα να ληφθούν υπόψη τόσο οι προαναφερθείσες μειώσεις στα κόμιστρα μεταφοράς καυσίμων αλλά και άλλες εποικοδομητικές προτάσεις όπως της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος για γενίκευση της διαφοράς των 7 λεπτών, μεταξύ της χονδρικής και λιανικής τιμής με στόχο να ανακουφιστούν οι τελικοί καταναλωτές;


Ο ερωτών Βουλευτής

Λαφαζάνης Παναγιώτης
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ