Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

28.2.11

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: • Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για τη βιωσιμότητα της ΕΛΒΟ και των θέσεων εργασίας; • Προτίθενται να προχωρήσουν σε συμβάσεις συνεργασίας με τους ΟΤΑ και να προκρίνεται η ΕΛΒΟ για κατασκευή, ανακατασκευή, επισκευή και συντήρηση του στόλου ειδικών οχημάτων του στρατού και των υπόλοιπων εμπλεκομένων οργανισμών του δημοσίου; Η ερωτώσα βουλευτής: Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου

28/02/2011
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
-Οικονομικών
-Εθνικής Άμυνας
Θέμα: «Λουκέτο και στην ΕΛΒΟ;»



Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, γνωστή ως ΕΛΒΟ από το 1987, ιδρύθηκε ως ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕ το 1972, είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία κατασκευής ειδικών οχημάτων στην Ελλάδα και έχει αυτή τη στιγμή 550 θέσεις εργασίας με υψηλό δείκτη εξειδίκευσης. Η ΕΛΒΟ ανήκει στο ελληνικό δημόσιο κατά 51% και στους ομίλους Μυτιληναίου 43% και Λαϊνόπουλου 6%.
Μία άλλοτε κερδοφόρα επιχείρηση καρκινοβατεί τα τελευταία χρόνια και αυτό φαίνεται από το κλείσιμο του 2010 με ζημιές 20 εκ. ευρώ και τζίρο της τάξης των 29 εκ. ευρώ, όταν πριν κάποια χρόνια ο κύκλος εργασιών της είχε φτάσει και τα 180 εκ. ευρώ. Τον περασμένο χρόνο μάλιστα υπήρχαν ακόμη και σενάρια εκκαθάρισης.
Σήμερα η ΕΛΒΟ αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ταμειακής ρευστότητας -για πρώτη φορά υπάρχουν καθυστερήσεις και στη μισθοδοσία του προσωπικού- εξαιτίας της παντελούς έλλειψης ανάθεσης προγραμμάτων την τελευταία πενταετία, της καθυστέρησης των πληρωμών παλαιότερων προγραμμάτων από το ελληνικό δημόσιο και της απροθυμίας των τραπεζών για νέα δάνεια στην επιχείρηση, παρότι υπάρχουν εγγυήσεις του δημοσίου. Από τις αρχές του Φλεβάρη η διοίκηση της επιχείρησης έχει διαβεβαιώσει τους εργαζόμενους ότι θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις στο μέτωπο του τραπεζικού δανεισμού και της παροχής εγγυήσεων προς την ΕΛΒΟ, όμως προς το παρόν σχεδόν τα πάντα παραμένουν παγωμένα, όπως το εξαγωγικό πρόγραμμα 309 φορτηγών για τις ένοπλες δυνάμεις της Κύπρου.
Επίσης, ενώ θα μπορούσε να είναι η πρώτη επιλογή σε κατασκευή, ανακατασκευή, επισκευή και συντήρηση όλου του στόλου των ενόπλων δυνάμεων, της αστυνομίας, της πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ, των αστικών λεωφορείων, των απορριμματοφόρων των ΟΤΑ στη χώρα μας, δυστυχώς δεν υπήρξε ανάλογη πρωτοβουλία από τις κυβερνήσεις και την πολιτεία, ενώ είναι γνωστό πως σημαντικές συμφωνίες για παραγγελίες και στο παρελθόν χάθηκαν με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή οι εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ στη ΒΙΠΕ Σίνδου Θεσσαλονίκης και οι εργαζόμενοι της να είναι σε πιθανή λίστα άμεσων αποκρατικοποιήσεων. Να σημειωθεί πως πέρα τις 550 θέσεων εργασίας που απέμειναν (από το σύνολο των 1.200) υπάρχουν πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας εξωτερικών συνεργατών που εξαρτώνται από την παραγωγή και λειτουργία του εργοστασίου.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

• Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για τη βιωσιμότητα της ΕΛΒΟ και των θέσεων εργασίας;
• Προτίθενται να προχωρήσουν σε συμβάσεις συνεργασίας με τους ΟΤΑ και να προκρίνεται η ΕΛΒΟ για κατασκευή, ανακατασκευή, επισκευή και συντήρηση του στόλου ειδικών οχημάτων του στρατού και των υπόλοιπων εμπλεκομένων οργανισμών του δημοσίου;

Η ερωτώσα βουλευτής:

Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ