Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

17.11.10

Ερώτηση προς την κα Υπουργό
Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: Ενίσχυση του μαθήματος Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης


Η εκπαίδευση των πολιτών και ειδικότερα της νέας γενιάς στην πληροφορική επιστήμη και στις τεχνολογίες επικοινωνιών κρίνεται απολύτως απαραίτητη. Η Πληροφορική ως αυτόνομος επιστημονικός κλάδος έχει αναγνωριστεί στην Ελλάδα εδώ και περισσότερο από 25 χρόνια με την ίδρυση αυτοτελών τμημάτων επιστήμης υπολογιστών και πληροφορικής στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας (Πολυτεχνεία, Πανεπιστήμια, ΤΕΙ). Σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν περισσότερα από 40 τμήματα πληροφορικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στα οποία η αλγοριθμική γνώση είναι απαραίτητη προϋπόθεση.
Πρόσφατα κυκλοφόρησε στον τύπο ένα αμφιβόλου παιδαγωγικής αξίας σχέδιο για το Λύκειο, σύμφωνα με το οποίο καταργείται το μάθημα της Πληροφορικής σ’ αυτή την εκπαιδευτική βαθμίδα. Παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας διαβεβαίωσε ότι το εν λόγω σχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση, η Υπουργός Παιδείας, κατά την επίσκεψή της στο Silicon Valley των ΗΠΑ, δήλωσε ότι η διδασκαλία της Πληροφορικής στο σχολείο θα σταματά στο Γυμνάσιο. Επιπλέον, πρόσφατες δηλώσεις της Υφυπουργού Παιδείας στην ημερίδα «Η Πληροφορική στο Δημοτικό σχολείο, προκλήσεις και προοπτικές», καθώς και η συνέχιση σχετικών διαρροών επέτειναν τη σύγχυση σχετικά με το μέλλον της Πληροφορικής στο «Νέο Σχολείο».
Γίνεται σαφές ότι με την επιλογή αυτή, οι μαθητές θα στερηθούν αδικαιολόγητα τη διδασκαλία των Τεχνολογιών Πληροφορικής, ενώ από το Λύκειο θα απομακρυνθούν εκπαιδευτικοί – επιστήμονες με σημαντική συνεισφορά στο παραγόμενο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό έργο του Σχολείου. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που υποβαθμίζει τη διδασκαλία της Πληροφορικής σε μια εποχή που στηρίζεται σε μεγάλο ποσοστό σ’ αυτή, στην ουσία υποδαυλίζει και το εργασιακό μέλλον των νέων, μετατρέποντάς τους σε απλούς χρήστες αντί δημιουργούς της τεχνολογίας του αύριο.
Με βάση τα προαναφερόμενα,
ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
• Θα προχωρήσει, σύμφωνα με τις διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος 63/2005, στη σύσταση Επιτροπής με συμμετοχή ενώσεων Πληροφορικών και άλλων εμπλεκομένων φορέων και εμπειρογνωμόνων, προκειμένου να εξεταστούν σφαιρικά τα υφιστάμενα προβλήματα και εξευρεθούν λύσεις που θα θέσουν τις βάσεις για ουσιαστική Πληροφορική Παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης; σε δύο άξονες;
• Είναι στις προθέσεις της να αναβαθμίσει το μάθημα Πληροφορικής στο Λύκειο με ένταξη νέων θεματικών ενοτήτων, έμφαση στην αλγοριθμική και τον προγραμματισμό και συνυπολογισμό της βαθμολογίας τους στο γενικό μέσο όρο του μαθητή;
• Σκοπεύει να καταστήσει το μάθημα της Πληροφορικής πρωτεύον μάθημα στο Γυμνάσιο;
• Θα εκσυγχρονίσει τα εργαστήρια πληροφορικής με παράλληλη μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών, ώστε να εξασφαλίζεται η όσο το δυνατό ποιοτικότερη διδασκαλία των μαθημάτων;
17.11.2010
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ