Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

26.11.10

Θα λειτουργήσει σωστά ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου;

26/11/2010
Ερώτηση
Προς την κα Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: Θα λειτουργήσει σωστά ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου;



Μία από τις «καινοτομίες» του κυβερνώντος κόμματος και ψηλά στην πολιτική του ατζέντα στο χώρο της Παιδείας επί Υπουργίας κ.Γερ. Αρσένη ήταν η καθιέρωση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου.
Ο θεσμός αυτός, παρά την υποβάθμισή του από την πολιτεία (στελέχωση με ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, ανύπαρκτη χρηματοδότηση κλπ) αποτέλεσε κάποια λύση για τους εργαζόμενους γονείς. Την τρέχουσα όμως σχολική χρονιά – σύμφωνα με ανακοινώσεις συνδικαλιστικών φορέων, αναφορές εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολείων – η υπολειτουργία του όχι μόνο δεν έχει προηγούμενο, αλλά και ουσιαστικά τον καταργεί. Για παράδειγμα μόνο στα 40 σχολεία που βρίσκονται στο κέντρο του Πειραιά (από τα 160 όλης της Νομαρχίας Πειραιά) λείπουν ακόμη τουλάχιστον 36 εκπαιδευτικοί (χωρίς να υπολογίσουμε τα Τμήματα Ένταξης, τις Τάξεις Υποδοχής και τις παράλληλες στηρίξεις που δεν έχουν καλυφθεί) : 15 Γυμναστές, 6 Μουσικοί, 5 καθηγητές Πληροφορικής, 4 καθηγητές Θεατρικής Αγωγής, 4 καθηγητές Εικαστικών, 2 καθηγητές Αγγλικών. Τα κενά αυτά αφορούν στο σύνολο σχεδόν των σχολείων του Πειραιά αφού ένας εκπαιδευτικός συμπληρώνει το ωράριό του σε τουλάχιστο δυο (πολλές φορές και σε τρία και τέσσερα) σχολεία.
Ανάλογη εικόνα παρουσιάζεται και στα σχολεία της Νίκαιας, του Κερατσινίου, του Περάματος αλλά και στα σχολεία όλης της χώρας.
Συγκεκριμένα είναι γνωστό ότι στο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου συμπεριλαμβάνονται ως υποχρεωτικά, ανάλογα με την τάξη, και τα διδακτικά αντικείμενα της πληροφορικής, των αγγλικών και της γυμναστικής και ως επιλογής η θεατρική αγωγή, τα εικαστικά, η μουσική και ο χορός. Για να λειτουργήσει επομένως το ολοήμερο σχολείο, χρειάζονται πλην των δασκάλων και τέσσερις ή και πέντε ακόμα εκπαιδευτικοί των λεγόμενων ειδικών μαθημάτων για 12 συνήθως ώρες την εβδομάδα.
Φέτος, εκτός από κάποιες ελάχιστες περιπτώσεις όπου εκπαιδευτικοί του πρωινού προγράμματος συμπληρώνουν ωράριο στο ολοήμερο, έχουν προσληφθεί – σύμφωνα πάντα με τις αναφορές αυτές - ελάχιστοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων για την απογευματινή ζώνη αυτών των σχολείων. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν κανένα ολοήμερο δε λειτουργεί με πλήρες προσωπικό, με αποτέλεσμα- κι ενώ σε λίγες μέρες τελειώνει το πρώτο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς- χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα να βρίσκονται εκτός των σχολείων αυτών. Καμία εν προκειμένω δικαιολογία δεν μπορεί να προβληθεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, αφού οι ανάγκες είχαν γνωστοποιηθεί από το μήνα Ιούνιο.
Το γεγονός αυτό, πέραν του ότι έχει δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα στους εργαζόμενους γονείς, σηματοδοτεί μία ακόμα μορφή απαξίωσης του δημόσιου σχολείου με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται η κα Υπουργός

Προτίθεται άμεσα να προβεί σε προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους ωραρίου, (αφού δε φροντίζει να καλύψει τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των σχολείων με μόνιμους διορισμούς), προκειμένου να λειτουργήσουν πλήρως τα ολοήμερα σχολεία στην περιοχή του Πειραιά αλλά και σε όλη τη χώρα;

Οι ερωτώντες βουλευτές


Τάσος Κουράκης
Αντιπρόεδρος Βουλής
Βουλευτής Α΄ Θεσ/νίκης


Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά & Νησιών


Παναγιώτης Λαφαζάνης
Β΄ Πειραιά
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ