Συμπεράσματα επιτροπής
για τα αποτελέσματα του PISA
Διευκρινίσεις για τη
σύσταση, τη σύνθεση, τον τρόπο εργασίας
και τα συμπεράσματα της επιτροπής
μελέτης των χαμηλών επιδόσεων των
μαθητών μας στους διαγωνισμούς PISA,
που είχε αναγγείλει ο Υπουργός Παιδείας
τον Δεκέμβριο του 2016 υπό τον πρόεδρο
του ΙΕΠ Καθηγητή Γεράσιμο Κουζέλη, ζητά
ο Καθηγητής
Θεόδωρος Φορτσάκης, Βουλευτής Επικρατείας
ΝΔ, καθώς επίσης
και τον τρόπο αξιοποίησης των συμπερασμάτων
αυτών, όπως και την κατάθεση των σχετικών
εγγράφων.
Ο υπογράφων
Βουλευτής ρωτά
ειδικότερα τον Υπουργό Παιδείας:
-
Σε ποιες ακριβώς ενέργειες προέβη ο Υπουργός για τη σύσταση της επιτροπής μελέτης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού PIZA και με βάση ποια κριτήρια επελέγησαν τα μέλη της;
-
Πως οργάνωσε η επιτροπή αυτή το έργο της και ποια είναι τα συμπεράσματά της και οι ενέργειες που προτείνει;
-
Πως σκοπεύει να υλοποιήσει το Υπουργείο τις προτάσεις της επιτροπής;
Επισυνάπτεται το
κείμενο της Ερώτησης και Αίτησης
Κατάθεσης Εγγράφων.
Ερώτηση
και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τον
Υπουργό
Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
κύριο
Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
Θέμα:
Συμπεράσματα ειδικής επιστημονικής
επιτροπής για τη μελέτη των αποτελεσμάτων
του διαγωνισμού PISA
Αθήνα,
4 Ιανουαρίου 2017
Σύμφωνα
με το από 8-12-2016 Δελτίο Τύπου του Υπουργείου
Παιδείας, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας
και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου
συζήτησε με τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου
Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμο
Κουζέλη τα όσα αναφέρει η έκθεση PISA του
ΟΟΣΑ σχετικά με τις επιδόσεις των Ελλήνων
μαθητών και ζήτησε από τον Πρόεδρο του
ΙΕΠ να συγκροτήσει ειδική επιστημονική
επιτροπή η οποία, αφού μελετήσει την
έκθεση, θα υποβάλει στον Υπουργό τα
συμπεράσματά της σχετικά με τις αδυναμίες
του εκπαιδευτικού συστήματος και τις
προτάσεις της για την βέλτιστη αντιμετώπισή
τους.
Η
συγκρότηση ειδικής επιστημονικής
επιτροπής κρίθηκε αναγκαία, καθώς οι
επιδόσεις των μαθητών μας στο διεθνές
πρόγραμμα αξιολόγησης «Programme for
International Student Assessment» (PISA) 2015 του ΟΟΣΑ, που
μετράει την ικανότητα των 15χρονων
μαθητών να εφαρμόζουν γνώσεις και
δεξιότητες στις Φυσικές Επιστήμες, στα
Μαθηματικά και στην Κατανόηση Κειμένου,
συνεχίζουν να είναι ιδιαίτερα χαμηλές,
με σαφή μηνύματα για την παιδεία μας.
Το
Υπουργείο Παιδείας πρέπει να λάβει
σοβαρά υπόψη τα συμπεράσματα της ειδικής
επιστημονικής επιτροπής για την παιδεία
μας και να ενεργήσει ώστε να αναβαθμιστεί
η καλλιέργεια της ικανότητας εφαρμογής
των γνώσεων και των δεξιοτήτων των
μαθητών στις
Φυσικές Επιστήμες, στα Μαθηματικά, στην
Κατανόηση Κειμένου, αλλά και στα υπόλοιπα
μαθήματα.
Ο
κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει
στο ακόλουθα ερωτήματα:
-
Σε ποιες ακριβώς ενέργειες προέβη ο Υπουργός για τη σύσταση της επιτροπής μελέτης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού PIZA και με βάση ποια κριτήρια επελέγησαν τα μέλη της;
-
Πως οργάνωσε η επιτροπή αυτή το έργο της και ποια είναι τα συμπεράσματά της και οι ενέργειες που προτείνει;
-
Πως σκοπεύει να υλοποιήσει το Υπουργείο τις προτάσεις της επιτροπής;
Ο
ερωτών Βουλευτής
Θεόδωρος
Π. Φορτσάκης
Βουλευτής
Επικρατείας ΝΔ