Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

8.9.10

Οι ερωτώντες Βουλευτές Αλέξης Τσίπρας Ηρώ Διώτη Θοδωρής Δρίτσας Τάσος Κουράκης Παναγιώτης Λαφαζάνης Δημήτρης Παπαδημούλης

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
- Οικονομικών-Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Η ελληνική κυβέρνηση με το σχέδιο νόμου για το ξεπούλημα του ΟΣΕ, παραβιάζει συνειδητά το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, με τις «ευλογίες» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να εφαρμοστεί το επαίσχυντο Μνημόνιο.


Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου για το υπό κατάθεση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη Ομίλου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για τον σιδηροδρομικό τομέα», εκτός από τα όσα απαράδεκτα έως και εγκληματικά προβλέπονται σε βάρος του οργανισμού, των εργαζομένων σε αυτόν, κατά παραβίαση του Συντάγματος, αφού καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις, και των επιβατών (υπέρογκες αυξήσεις στα εισιτήρια και στα τιμολόγια των εμπορευμάτων), είναι και η πρόθεση του Υπουργείου και της κυβέρνησης για περικοπή γραμμών και δρομολογίων του ΟΣΕ πανελλαδικά.
Με επιστολή του, όμως, ο Προέδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Ε.Κ.), κ. Σίμπσον, προς τον Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής και συν-αποδέκτες τον Επίτροπο Μεταφορών κ. Κάλας και τον Επίτροπο Οικονομικών Υποθέσεων κ. Όλι Ρεν -την οποία έφερε στο φως της δημοσιότητας ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής- αμφισβητεί τη συμβατότητα της επικείμενης κατάργησης σιδηροδρομικών γραμμών στην Ελλάδα, (οι οποίες αποτελούν τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών ΤΕΝ-Τ), με τους περιβαλλοντικούς στόχους της Ε.Ε. για μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2020 και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, και θέτει ζήτημα επιστροφής από τη χώρα μας των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων που δαπανήθηκαν για την κατασκευή των γραμμών αυτών, καθώς φαίνεται ότι δεν τηρούνται οι όροι παροχής τους.
Γίνεται φανερό, μάλιστα, από τις επισημάνσεις του Προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών του ΕΚ, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνειδητά κλείνει τα μάτια της μπροστά στην παραβίαση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας από την κυβέρνηση, προκειμένου να εφαρμοστεί απαρέγκλιτα το επαίσχυντο μνημόνιο Ε.Ε.-ΕΚΤ-ΔΝΤ και όσα αυτό προβλέπει για το ξεπούλημα του ΟΣΕ.

Αναλυτικά η επιστολή του Προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών του ΕΚ έχει ως εξής:

«Υπέπεσε στην αντίληψη της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού ότι οι ελληνικές αρχές πρόκειται να διακόψουν μια σειρά σιδηροδρομικών γραμμών στην Ελλάδα που αποτελούν τμήμα του δικτύου ΤΕΝ-Τ και για τις οποίες πρόσφατα δόθηκε χρηματοδοτική ενίσχυση από τα Διαρθρωτικά Ταμεία. Οι γραμμές στις οποίες αναφέρεται ειδικά η Επιτροπή είναι η Κοζάνη (17,6 εκατ.ευρώ), Κόρινθος-Καλαμάτα (29,63 εκατ. ευρώ), Δυτική Θεσσαλία (55,33 εκατ.ευρώ) και Ανατ.Μακεδονία και Θράκη (63,5 εκατ.ευρώ).
Η επικείμενη απόφαση συνδέεται με το μνημόνιο το οποίο συμφωνήθηκε από τις ελληνικές αρχές και την Επιτροπή προκειμένου να ελευθερωθούν πόροι ώστε να βοηθηθεί η Ελλάδα στην τρέχουσα δημοσιονομική κρίση και να μειωθεί συν τω χρόνω το επίπεδο του δημόσιου χρέους της Ελλάδας.
Η κατάργηση των υπηρεσιών γι αυτές και άλλες σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα δεν συνάδει με τους περιβαλλοντικούς στόχους της ΕΕ, κυρίως όσον αφορά τη μείωση διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2020 και καθιστά το στόχο για μείωση τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα πιο δύσκολο.
Γνωρίζει η Επιτροπή γι αυτή την επικείμενη απόφαση των ελληνικών αρχών;
Συμφωνεί η Επιτροπή ότι η κατάργηση αυτών των σιδηροδρομικών γραμμών δεν είναι συμβατή με τους περιβαλλοντικούς στόχους και τη μείωση των τροχαίων στην ΕΕ;
Η Επιτροπή, ως θεματοφύλακας των χρηματοδοτήσεων, το θεωρεί σωστό να χρησιμοποιούνται τα Διαρθρωτικά Ταμεία της ΕΕ για επενδύσεις σ’ αυτές τις γραμμές και μετά να διακόπτει τη λειτουργία τους;
Αναφορικά με τις διατάξεις του άρθρου 57 του Κανονισμού 1083/2006 για το ΕΤΠΑ, το ΕΚΤ και το Ταμείο Συνοχής, οι οποίες προβλέπουν την ανάκτηση των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων σε περίπτωση παράβασης των όρων που τις διέπουν, προτίθεται η Επιτροπή να υπενθυμίσει στις ελληνικές αρχές τις διατάξεις αυτού του Κανονισμού κατά τις προσεχείς συζητήσεις;»



Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Έχει γίνει μελέτη που να εμφανίζει τις επιπτώσεις στην οικονομία, στο περιβάλλον και στο κοινωνικό σύνολο, στις περιοχές που θα γίνουν οι περικοπές των δρομολογίων, αλλά και στη χώρα γενικότερα;
2. Είναι σε γνώση τους ότι με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ παραβιάζεται το ελληνικό Σύνταγμα και η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία; Γνωρίζουν ποιες θα είναι επιπτώσεις;
3. Είναι στις προθέσεις τους να αποσύρουν τα όποια σχέδια περικοπής γραμμών του ΟΣΕ πανελλαδικά, στη βάση, αν μη τι άλλο, ότι το ελληνικό κράτος θα υποχρεωθεί να επιστρέψει το σύνολο των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων που δαπανήθηκαν για την κατασκευή των γραμμών αυτών;
4. Προτίθενται να πάρουν μέτρα και με ποιο χρονοδιάγραμμα, για την αύξηση του μεταφορικού μεριδίου του τρένου στις χερσαίες μεταφορές;
5. Σκοπεύουν, έστω και την ύστατη ώρα, να ακυρώσουν τα σχέδια εκποίησης-διάλυσης του Οργανισμού και σε συνεργασία με τους εργαζόμενους να περιφρουρήσουν το μέλλον του ΟΣΕ ως δημόσιας επιχείρησης και να προχωρήσουν στη σύνταξη αναπτυξιακού επιχειρησιακού σχεδίου με νέες επενδύσεις και διεύρυνση δραστηριοτήτων, σε μια διαφορετική κατεύθυνση που θα αναδεικνύεται ο κοινωνικός, αναπτυξιακός και περιβαλλοντικός ρόλος του σιδηροδρόμου;




Οι ερωτώντες Βουλευτές


Αλέξης Τσίπρας

Ηρώ Διώτη

Θοδωρής Δρίτσας

Τάσος Κουράκης

Παναγιώτης Λαφαζάνης

Δημήτρης Παπαδημούλης
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ