Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

3.5.10

ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ Γ. ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΛΑ.Ο.Σ. ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

Ερώτηση
Προς την αξιότιμη Υπουργό Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Μετατροπή Λυκείων σε Λυκειακές Τάξεις και κατάργηση εξεταστικών κέντρων στο Νομό Λάρισας».




Σύμφωνα με την εγκύκλιο Φ.252/39981/12-4-2010 ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων του έτους 2010. Στην παραπάνω εγκύκλιο, που υπογράφει ο Υφυπουργός Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Ιωάννης Πανάρετος, αναφέρεται ρητά ότι: «εφόσον ο αριθμός των μαθητών της τελευταίας τάξης ΓΕΛ που εξετάζονται γραπτά είναι μικρότερος των δέκα (10), ο πρόεδρος της ΝΕΕ, συνεκτιμώντας τις συγκοινωνιακές και λοιπές συνθήκες μπορεί με ευθύνη του να ορίζει το πλησιέστερο Γενικό Λύκειο ως εξεταστικό κέντρο για τους μαθητές των Λυκείων ή των Λυκειακών αυτών τάξεων. Είναι αυτονόητο ότι σε ορεινές, απομονωμένες και νησιωτικές περιοχές, δεν θα πρέπει να υπάρξουν μετακινήσεις μαθητών».
Όμως, η Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισας με απόφασή της που φέρει Α.Π. 1877/14-4-2010, ορίζει το Λύκειο Καλλιθέας, ως Εξεταστικό Κέντρο στο οποίο θα εξεταστούν οι μαθητές του Λυκείου Λιβαδίου, παρά το γεγονός ότι στην Γ’ Τάξη του Λυκείου Λιβαδίου φοιτούν 10 μαθητές και παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ορεινή περιοχή σε υψόμετρο 1200 μέτρα. Η απόφαση αυτή θα έχει δυσμενέστατες επιπτώσεις στις επιδόσεις των υποψηφίων εφόσον θα είναι αναγκασμένοι να μετακινηθούν σε απόσταση 25 χιλιομέτρων σε δρόμο γεμάτο στροφές.
Επίσης, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου από το σχολικό έτος 2010-2011 μετατρέπονται σε Λυκειακές Τάξεις τα Λύκεια Κρανέας, Λιβαδίου και Καλλιθέας. Η απόφαση αυτή , αν είναι αληθινή, κινείται σε λάθος κατεύθυνση, διότι σε απομακρυσμένα σχολεία διαρκώς συρρικνούμενων δήμων, υπάρχει γενικευμένη μαθητική διαρροή για κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους. Έτσι, για να είναι ελκυστική η μη υποχρεωτική λυκειακή βαθμίδα σε τέτοιες περιοχές, απαιτείται ιδιαίτερη ενασχόληση της Διεύθυνσης και των εκπαιδευτικών με στόχο τη δημιουργία κατάλληλου κλίματος, ώστε οι μαθητές να μπορούν να αντιπαρέρχονται τις δυσκολίες των συνθηκών διαβίωσης και να αναζητούν ένα καλύτερο μέλλον μέσω της μάθησης. Επιπροσθέτως, η υποβάθμιση αυτή των Λυκείων των ορεινών περιοχών του Ν. Λάρισας, δεν θα επιφέρει και σημαντική περιστολή δαπανών που να δικαιολογεί μια τέτοια απόφαση.
Συνεπώς, ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Εφόσον το Λύκειο Λιβαδίου έχει 10 υποψηφίους μαθητές της Γ’ Τάξης, γεγονός που δικαιολογεί, σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου, την ύπαρξη Εξεταστικού Κέντρου, για ποιο λόγο η απόφαση της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση;
2. Προτίθεται το Υπουργείο σε συνεννόηση με την Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισας να μεταβάλλει την παραπάνω απόφαση, διατηρώντας το Λύκειο Λιβαδίου ως Εξεταστικό Κέντρο;
3. Είναι, πράγματι, μέσα στις προθέσεις του Υπουργείου η μετατροπή των Λυκείων Κρανέας, Λιβαδίου και
Καλλιθέας σε Λυκειακές Τάξεις και αν ναι ποιοι είναι οι λόγοι που δικαιολογούν μια τέτοια απόφαση;
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ